ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
Hoi hoi mede strommers....
Mijn v-strom DL 1000 2009 heeft sinds zijn 6.000km beurt 3maanden geleden een ratelend geluid bij de 2.000 tot 2.200 toeren en bij 2.800 tot 3.200 toeren.
Ben al 2 keer terug geweest naar de dealer.
Kleppendeksel is er af geweest en ze hebben alle klepzittingen en mijn nokasketting en spanner nagekeken.
Heeft ook een Yoshimera programme erin gekregen, omdat hij wat onregelmatig liep. Dat is nu wel verbeterd, maar de ratel is er niet mee verholpen.
Bij de dealer zeggen ze dat ze verders niets kunnen vinden en dat het geen kwaad kan.
Zijn er meer mensen met deze ervaring en is het bij jullie wel opgelost??
Ben benieuwd....
Grtz Roberto
Mijn v-strom DL 1000 2009 heeft sinds zijn 6.000km beurt 3maanden geleden een ratelend geluid bij de 2.000 tot 2.200 toeren en bij 2.800 tot 3.200 toeren.
Ben al 2 keer terug geweest naar de dealer.
Kleppendeksel is er af geweest en ze hebben alle klepzittingen en mijn nokasketting en spanner nagekeken.
Heeft ook een Yoshimera programme erin gekregen, omdat hij wat onregelmatig liep. Dat is nu wel verbeterd, maar de ratel is er niet mee verholpen.
Bij de dealer zeggen ze dat ze verders niets kunnen vinden en dat het geen kwaad kan.
Zijn er meer mensen met deze ervaring en is het bij jullie wel opgelost??
Ben benieuwd....
Grtz Roberto
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
Het is lastig om hier aan te geven wat het kan zijn, want er kunnen diverse oorzaken zijn. Ik had destijds bij mijn DL1000 ook een ratelend geluid en uiteindelijk bleken het de valbeugels te zijn. Daar zat aan de voorkant een ijzeren buisje tussen en dat ratelde bij bepaalde toerentallen. na de montage van twee rubbertjes was het probleem verhoplen. Jij geeft aan dat de ratel zich in specifieke toerenregionen voordoet. dat wijs op iets motorisch. ik zou toch even nagaan of alles goed vast zit.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
Bij mij is er zelfs dikkere olie ingegooid, maar dat was de oplossing ook niet.
Na veel zoeken en nalopen: de onderste schroefjes van het kloontje zaten niet voldoende vast.
En ik heb echt overal gezocht ( de monteur en verkoper ook ).
Maar door de rijwind leek het net of het geluid van het blok kwam !!!
Na veel zoeken en nalopen: de onderste schroefjes van het kloontje zaten niet voldoende vast.
En ik heb echt overal gezocht ( de monteur en verkoper ook ).
Maar door de rijwind leek het net of het geluid van het blok kwam !!!
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
bij mij ontstaat er een irritant geluid tussen de 5500-6000 toeren, ben er nog niet achter wat het is. Zal nog eens alle schroeven en bouten langslopen.
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Re: ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
Zie onderstaand bericht van mij uit 2004. Mogelijk iets voor jou.
Gr. Jan
Vanaf de aflevering van mijn V-strom 650 begin juni maakt mijn motor een vreemd geluid tussen de 4 en 5 duizend toeren. Ik heb hier al eerder een berichtje over geplaatst op het oude forum.
Ik heb daar toen twee reakties op gekregen.
Hij is voor deze klacht meerdere malen bij de dealer geweest, maar door tijdgebrek tijdens de drukke zomermaanden kon men nooit uitgebreid naar het geluid zoeken.
Een monteur noemde het geluid een rinkel en zo kan je het inderdaad het beste omschrijven.
Nu het rustiger in de werkplaats is had men meer tijd om goed naar mijn klacht te kijken.
Een monteur heeft zo´n beetje alles verwijderd, los gehad etc. maar hij kon het probleem niet verhelpen.
Na 3 weken zoeken heeft hij de hoop opgegeven en is mijn motor op transport naar de importeur gegaan.
Een monteur van de Nimag belde mij dat hij het geluid ook hoorde (gelukkig maar) Hij had op vele v-strom 650 gereden, maar dit was de eerste keer dat hij een rinkel hoorde.
Na 4 dagen zoeken heeft hij de oorzaak gevonden. Een van de lange achterste bouten, waar het motorblok mee vast zit in het frame, trilde bij bepaalde toeren tegen het motorblok. De passing van de bout in het blok was kennelijk wat ruim.
De bout zat wel goed vast.
Hij heeft de bout ingesmeerd met vloeibare pakking en weer terug geplaatst.
Het gerinkel is nu, volgens zijn zeggen, over.
Mijn motor gaat op transport terug naar mijn dealer. Volgende week hoop ik nu zelf eens zonder gerinkel rond te kunnen rijden.
Mocht iemand dezelfde klacht herkennen dan weet je nu de oorzaak.
Gr. Jan
Vanaf de aflevering van mijn V-strom 650 begin juni maakt mijn motor een vreemd geluid tussen de 4 en 5 duizend toeren. Ik heb hier al eerder een berichtje over geplaatst op het oude forum.
Ik heb daar toen twee reakties op gekregen.
Hij is voor deze klacht meerdere malen bij de dealer geweest, maar door tijdgebrek tijdens de drukke zomermaanden kon men nooit uitgebreid naar het geluid zoeken.
Een monteur noemde het geluid een rinkel en zo kan je het inderdaad het beste omschrijven.
Nu het rustiger in de werkplaats is had men meer tijd om goed naar mijn klacht te kijken.
Een monteur heeft zo´n beetje alles verwijderd, los gehad etc. maar hij kon het probleem niet verhelpen.
Na 3 weken zoeken heeft hij de hoop opgegeven en is mijn motor op transport naar de importeur gegaan.
Een monteur van de Nimag belde mij dat hij het geluid ook hoorde (gelukkig maar) Hij had op vele v-strom 650 gereden, maar dit was de eerste keer dat hij een rinkel hoorde.
Na 4 dagen zoeken heeft hij de oorzaak gevonden. Een van de lange achterste bouten, waar het motorblok mee vast zit in het frame, trilde bij bepaalde toeren tegen het motorblok. De passing van de bout in het blok was kennelijk wat ruim.
De bout zat wel goed vast.
Hij heeft de bout ingesmeerd met vloeibare pakking en weer terug geplaatst.
Het gerinkel is nu, volgens zijn zeggen, over.
Mijn motor gaat op transport terug naar mijn dealer. Volgende week hoop ik nu zelf eens zonder gerinkel rond te kunnen rijden.
Mocht iemand dezelfde klacht herkennen dan weet je nu de oorzaak.
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
@Jan1966: doet me eraan denken dat ik met een gehuurd busje een honda van een medereiziger 900 km terug naar de USA reed, om erachter te komen dat zijn elektrische probleem een lossige stekker was..... haha!!!! pijnlijk dus .
Een week later kwamen we nieuwe duitse vrienden tegen die echt verstand hadden van techniek, en dit in een half uurtje zouden hebben opgelost.
Een week later kwamen we nieuwe duitse vrienden tegen die echt verstand hadden van techniek, en dit in een half uurtje zouden hebben opgelost.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: ratel tussen de 2.000 en 3.000 toeren
Ik rij al 33.000km met een rattel.En er is nog steeds niets aan de hand.
Indertijd is de Strom wel naar de dealer geweest en die heeft alles onderzocht en een aantal onderdelen ondergarantie vervangen.
Maar rattel is er nog steeds en heeft bij mij dus geen schade aangericht. De tips hier op dit forum hadden geen resultaat.
Indertijd is de Strom wel naar de dealer geweest en die heeft alles onderzocht en een aantal onderdelen ondergarantie vervangen.
Maar rattel is er nog steeds en heeft bij mij dus geen schade aangericht. De tips hier op dit forum hadden geen resultaat.