Bij Hoegee langs geweest

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Bij Hoegee langs geweest

Bericht door PDvD »

En daar mijn strommeke af laten stellen :) Een klein verschil in de vermogenskromme geeft een groot verschil in rijgenot. Het bokken onderin is ineens verdwenen, en dat is zeeer wenselijk gezien de vele haarspeldjes die ik komende weken voor de boeg heb.

Afbeelding

Waarden zijn gemeten op het achterwiel dus niet op de krukas.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Bij Hoegee langs geweest

Bericht door Peterzeeland »

zou toch eens vragen hoe het kan dat mijn 2006-1000 een vermogen geeft van 97.6 /7867 en 103 Nm /4215
nogal een fors verschil.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Bij Hoegee langs geweest

Bericht door Wullebolle »

Peterzeeland schreef:zou toch eens vragen hoe het kan dat mijn 2006-1000 een vermogen geeft van 97.6 /7867 en 103 Nm /4215
nogal een fors verschil.
De foutmarge van zo'n vermogensbank kan tot 5% oplopen, ook de weersgesteldheid luchtdruk & vochtigheid kan tot 5% verschil opleveren, als zou een meting daarvoor kunnen gecorrigeerd worden naar standaard luchtdruk. Zou kunnen !
De staat van de aandrijving, de ene ketting loopt al soepeler dan de andere, levert nog een paar procenten verschil op, net als de bandenweerstand.
Voeg daarbij de boegies, het inspuitsysteem, de benzinekwaliteit, de staat van luchtfilter, de vermoeidheid of frisheid van de benzinepomp ...
Alles samen zou je bij een verzameling goed lopende DL1000's gerust een totale spreiding van 85 tot 105pk mogen verwachten, met 80% van de stroms tussen de 90 en 100pk. Idem met de Nm.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bij Hoegee langs geweest

Bericht door PDvD »

Daarnaast zijn dit waarden afgelezen op het achterwiel en niet op de krukas. Misschien dat het er ook mee te maken heeftd at mijn achterveer toen nog erg slap stond ingesteld? Als je een verschil rekent van 10% tussen krukas en achterwiel en de fabrieksopgave ernaast legt waarvan de waarden opgegeven zijn op de krukas dan komt de mijne uit op 103,4 PK op de krukas en 105.5 Nm. Erg netjes imho als je weet dat de fabrieksopgave 98 PK en 101 Nm is.

Peter: Toevallig gemeten op de krukas (zou niet weten hoe) of heeft de vorige eigenaar 'm laten kietelen, of je hebt gewoon geluk?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Bij Hoegee langs geweest

Bericht door Peterzeeland »

Nee, ook bij Hoegee, daarom juist mijn vraag?
Maar: hij had toen nog maar weinig kilometers erop staan, was net nieuw.
Dus die ketting ook.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
George

Re: Bij Hoegee langs geweest

Bericht door George »

Is dat met standaard luchtfilter?

Ik wil mijn motor binnen 2 weken laten afstellen, hij loopt echt zo klote nu.
Plaats reactie