36000 km beurt
36000 km beurt
Mijn v-strom staat over 600 km op de 36000km. Dan moet ie weer een beurt hebben. Wat moet er precies gebeuren bij een 36000 beurt?
Re: 36000 km beurt
Na de 24.000 km moet volgens het boekje om de 10.000 km een grote buurt worden uitgevoerd Dat zegt de dealer waar ik tot nu toe mijn onderhoud heb laten uitvoeren.
Elwin
Elwin
Re: 36000 km beurt
Oke maar wat houd het onderhoud in. Welke punten moeten er gedaan worden?
Re: 36000 km beurt
Heeft niemand een schema of ervaring wat een onderhoudsbeurt precies inhoud?? Zou dit graag weten.
groeten vincent
groeten vincent
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5044
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 36000 km beurt
vder schreef:Heeft niemand een schema of ervaring wat een onderhoudsbeurt precies inhoud?? Zou dit graag weten.
groeten vincent
Deze week de 36.000 (37.600 op de teller) laten uitvoeren.
Kosten ex BTW:
Grote beurt zonder kleppen: 2,5 uur 143,75
0,5 uur remblokken voor: 28,75
Kosten remblokken voor: 55,00
0,5 uur ketting en tandwielen: 28,75
Oliefilter:7,85
Luchtfilter: 32,95
Kettingkit: 156,00
Boegies: 14,00
Remvloeistof: 2:00
Kleine meuk en milieu: 14,50
Dit is een voorbeeld van een onderhoudsbeurt. De ketting, ketting, remblokken e.d. is indien nodig.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: 36000 km beurt
Oke hier heb ik wat aan. Dan kan ik v/d week ff aan de slag hiermee.
bedankt voor je reactie.
bedankt voor je reactie.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: 36000 km beurt
Begin van het 2011-seizoen zelf de bandjes, luchtfilter, bougies en achterremblokjes vervangen, nu tijd voor een 36dkm-beurt. Op de teller 36650.
De originele kettingset kan eraf, nog wel in goede conditie maar zit volgens het boekje op z'n eind. Tandwielen zien er op zich niet versleten uit. Had verder geen specifieke klachten, motortje heeft zich deze zomer in de Dolomieten voorbeeldig gedragen.
Bike gebracht bij http://www.skmotors.nl in Obdam en hij is weer helemaal nagekeken. Prima zaak trouwens, geen showroom, alleen een werkplaats met topmonteur.
Remmen schoongemaakt, nieuwe ketting en tandwielen, balhoofd opnieuw afgesteld, olie ververst met filter, injectiereiniger en alles verder gecheckt.
Voor 450,= mocht ie weer mee naar huis en rijd weer als spiksplinter nieuw!!! Het afrekenen deed ff pijn maar goed, je krijgt er ook weer een hele berg plezier voor terug.
De originele kettingset kan eraf, nog wel in goede conditie maar zit volgens het boekje op z'n eind. Tandwielen zien er op zich niet versleten uit. Had verder geen specifieke klachten, motortje heeft zich deze zomer in de Dolomieten voorbeeldig gedragen.
Bike gebracht bij http://www.skmotors.nl in Obdam en hij is weer helemaal nagekeken. Prima zaak trouwens, geen showroom, alleen een werkplaats met topmonteur.
Remmen schoongemaakt, nieuwe ketting en tandwielen, balhoofd opnieuw afgesteld, olie ververst met filter, injectiereiniger en alles verder gecheckt.
Voor 450,= mocht ie weer mee naar huis en rijd weer als spiksplinter nieuw!!! Het afrekenen deed ff pijn maar goed, je krijgt er ook weer een hele berg plezier voor terug.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: 36000 km beurt
Hierbij het schema volgens het Soes-boekje..
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.