DL1000 - Verkouden?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Strombo

DL1000 - Verkouden?

Bericht door Strombo »

Ik ben de afgelopen week met mijn DL1000 uit 2009 naar Zuid Frankrijk geweest en kreeg daar op een gegeven moment last van een niezende motor. De motor lijkt dan een slag over te slaan en ploft ergens bij de motor, het lijkt niet direct uit de uitlaat te komen, maar dat kan ik tijdens het rijden met helm en oordoppen in niet goed horen. Niet alleen lastig en vervelend, maar ik schrik er ook van en het geeft niet veel vertrouwen in de motor. Daarnaast is de motor de laatste dag tijdens het terugschakelen 2x afgeslagen. Eén keer tijdens het terugschakelen voor een haarspeld op een steile klim. Niet echt fijn.

Natuurlijk zal ik de motor nu eens opnieuw laten afstellen (mappen), maar vraag me ook af of iemand van jullie een idee heeft, dit probleem herkent en misschien een oplossing heeft?

Het kan toch niet de brandstof in Frankrijk zijn? Of misschien de hoogte waarop gereden wordt?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
:D
Fred

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door Fred »

Het spruitstuk (rubberen verbinding tussen injectoren en cilinder) zit waarschijnlijk ergens los en daardoor krijg je valse lucht en de injectie valse info.
Dit is een ziekte van V-Strom.
Capri

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door Capri »

Dat ploffen komt meestal doordat er een inlaatrubber is losgeschoten.
Dit onstaat door een backfire bij je gasklephuizen.
Als dit vaker voor gaat komen is het raadzaam om je DL opnieuw te laten afstellen.
Voor nu even je inlaatrubber's checken en evt opnieuw vastzetten.

Hier heb je alvast een link naar een forum onderwerp (http://www.vstrom.info) over dit probleem.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,2990.0.html

Als je een beetje je best doet kun je het met een zaklamp controleren zonder je tank te hoeven losmaken.
Plaatjes geven wat meer duidelijkheid denk ik.
Bizet

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door Bizet »

Een tijdje terug is na een ritje over de Veluwe in de tunnel in het centrum van Arnhem bij het optrekken bultop mijn gasklephuisverdelerdinges (geen idee meer hoe het ding precies heet) losgeschoten met een enorme klap. Motor (DL1000) wilde niet meer trekken en sloeg af. De man van de wegenwacht heeft het voor mij ter plekke kunnen maken en alles weer goed vast gezet.
Wat ik lees van Strombo lijkt hier wel op.

Succes met het vinden van het probleem en bijpassende oplossing!

Bizet
Strombo

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door Strombo »

Ik heb even gekeken en het achterste rubber zat er nog mooi op, de voorste iets scheef. Heb deze losgemaakt, rechtgezet en weer vastgemaakt. Ik kon er niet echt lekker bij, maar hoop dat het nu verholpen is.
:D
Capri

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door Capri »

Da's mooi man! "iets scheef" is niet goed, hij moet helemaal tegen de rand aan zitten anders gaat hij lekken.
George

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door George »

Ik heb hetzelfde probleem nu met mijn vers gekochte K4 (occasion uiteraard).
Voorste zit goed, achterste kan ik niet zien, maar zal de kappen er eens afhalen van de week.
Strombo

Re: DL1000 - Verkouden?

Bericht door Strombo »

Die van mij loopt weer als een zonnetje na het vastzetten van het rubber. Hoop dat het bij jou ook helpt.
:D
Plaats reactie