vreemde storing

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
svg

vreemde storing

Bericht door svg »

Hoi,
even een vraag over mijn vstrom 650.
Ik rij nu naar volle tevredenheid 3 jaar met de vstrom. Nu ongeveer 30.000 km op de teller.
Maar sinds enige tijd een rare storing.
De motor geeft storingen tijdens het rijden. Of liever gezegd bij afremmen. Op hoog toerental geen problemen. Maar als ik ergens moet afremmen of terugschakelen dan pakt hij niet op. Bij gasgeven net of hij smoort. Soms slaat hij ook af bij bv rotondes of stoplichten. Erg vervelend.
De dealer is al enige tijd aan het zoeken, maar nog geen oplossing. geen meldingen in motormanagement en geen defecten.

Klinkt dit bekend? Of zijn er ervaringen?

Alvast bedankt.
Stef
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: vreemde storing

Bericht door Soesko »

Het wil, geloof ik, bij de V-strom wel eens gebeuren dat de gasklepbehuizing los komt uit het inlaatrubber. De motor kan daardoor valse lucht gaan aanzuigen en dat geeft problemen. Je zou eens na kunnen gaan of een en ander nog goed vast zit. Het gaat dus om de rubberen verbinding tussen injectorblok en cilinderkop.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: vreemde storing

Bericht door Spip70 »

Ik heb dit weleens gehad met de auto (bij twee verschillende modellen van hetzelfde merk zelfs). In beide gevallen lag het aan de lambda sonde / lucht inlaat meting sensor. Misschien dat het hier bij de V-Strom ook zoiets is.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
svg

Re: vreemde storing

Bericht door svg »

Hi,
ik heb hem na 4 weken net weer terug gekregen. De o2 censor in de uitlaat is nu uitgeschakeld en dat lijkt het probleem op te lossen. Deze gaf blijkbaar verkeerde waardes af.
Nu nog eens kijken of ik ze laat vervangen, maar dat is nog een prijzige hobby.
Stef
Dgr

Re: vreemde storing

Bericht door Dgr »

Goed om te horen dat 't probleem is opgelost... De DL650 heeft een reputatie hoog te houden als probleemloze fiets :wink:

Ook mooi dat je even terugkoppelt wat het was, mocht ooit iemand hetzelfde gebeuren dan kunnen ze eerst de lambda even lospluggen.
Plaats reactie