KN-luchtfilter

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Ruke

KN-luchtfilter

Bericht door Ruke »

Heeft al iemand zelf KN-luchtfilters geplaatst?
Ik vraag me af wat er met het darmpje moet gebeuren dat verbonden is met de originele luchtfilter. Dit bevindt zich rechts aan de onderkant van de luchtfilterbox. Verder zijn nog links- en rechtsonder aan de achterkant (andere kant vanwaar de luchtinlaat komt) van deze box een aantal electronica onderdelen geplaatst, die waarschijnlijk niks te maken hebben met het inlaatsysteem en er gewoon aanhangen volgens mij.
Moet de motor opnieuw afgesteld worden na de plaatsing van deze KN-luchtfilter?
Wat zijn uw ervaringen na de plaatsing ervan?

grts, Ruke
Erik Hofstee

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Erik Hofstee »

Hallo Ruke,

K&N heeft voor de v-strom een filter dat gewoon past in je originele airbox. De vorm is hetzelfde als je originele filter. Bij dit filter hoef je niks opnieuw af te stellen of te verwijderen.

Als je 2 losse K&N filters wilt plaatsen...dat kan ook en ik heb dat ooit wel eens ergens gezien volgens mij op het stormtrooper forum ....maar hiervoor moet je wel opnieuw afstellen en een oplossing hebben voor de luchtmassa meter e.d.


http://www.stromtrooper.com/forums/index.php

succes met zoeken :D

:bye:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Sparkle Black Peter »

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Fred

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Fred »

Hoi, ik heb een aantal jaren geleden een K&N filter geplaatst in mijn DL 1000. Mijn ervaring ermee: doe het niet.
En waarom? Je haalt de meerkost er nooit uit op termijn EN je motor rijdt er niet beter mee. Je voelt geen verschil met andere woorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

Misschien domme vraag... ik heb de mijne nog nooit open gehad.. zit er in een V-Sstrom standaard een uitwasbaar filter? In mijn ZZR zat namelijk standaard een uitwasbaar foamfilter. Een K&N is namelijk ook uitwasbaar (voor zover ik weet) en als er standaard geen uitwasbare inzit dan heb je er dus wel profijt van.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Fred

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Fred »

pdvd schreef:Misschien domme vraag... ik heb de mijne nog nooit open gehad.. zit er in een V-Sstrom standaard een uitwasbaar filter? In mijn ZZR zat namelijk standaard een uitwasbaar foamfilter. Een K&N is namelijk ook uitwasbaar (voor zover ik weet) en als er standaard geen uitwasbare inzit dan heb je er dus wel profijt van.
Standaard zit er in een V-Strom een niet uitwasbare filter. Moet dus in principe om de 18.000 km worden vervangen.
Prijs 75 euro. De prijs voor een gewone filter is 20 euro.
Zonder rekening te houden met de prijs van de produkten om je K&N filter te reinigen ben je dus pas na 90.000 km winst aan het maken met een K&N filter. De eerste 18.000 km zit er immers al een nieuwe in en deze mag je dan niet meetellen in je onkosten. Hoeveel procent van de DL rijders gaan ooit komen tot 90.000 km? Dus is het op termijn wel of niet de moeite, wat mij betreft; ik zou geen K&N filter meer plaatsen, het verschil in rijden voel je niet met een gewone filter.
Jokapo

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Jokapo »

ik had het geluk dat ik hem gratis kon krijgen via een motormagazine bevalt me prima geluid is er ietsje groffer door geworden
Chris Moto

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Chris Moto »

Beste V-strom rijder/sters :-)}

Op deze link KN-filter kun je deze bestellen via E-bay voor +/- € 50,- :D
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Xavier »

Op http://www.d2moto.com/p-6414-kn-air-fil ... -2009.aspx kortingscode KN33 invoeren, 30% korting. Heb nog niet gekeken wat het verzenden kost, maar die kosten kun je drukken door met een aantal mensen te bestellen (moet wel snel denk ik). Animo?
GSA1200
SWR

Re: KN-luchtfilter

Bericht door SWR »

Fred schreef:Hoi, ik heb een aantal jaren geleden een K&N filter geplaatst in mijn DL 1000. Mijn ervaring ermee: doe het niet.
En waarom? Je haalt de meerkost er nooit uit op termijn EN je motor rijdt er niet beter mee. Je voelt geen verschil met andere woorden.
Hou er rekening mee dat je motor moet laten afstellen om het maximale uit de filter te krijgen.
De reden hiervoor is omdat de filter meer lucht door laat, hierdoor verandert je brandstof mix.

Daarnaast levert het maar 0,6 pk/nm winst of zo iets.
Mahoney

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Mahoney »

Ik moet ook dringend een nieuwe luchtfilter plaatsen, maar als ik het bovenstaande lees moet ik bij een K&N filter rekenen op minimale vermogenswinst en ik moet de fiets af laten stellen. Het voordeel wat er overblijft is dan dat ie gereinigd kan worden. daarvoor moet de tank er toch af en kan er net zo goed een originele nieuwe ingeplaatst worden.

Of is dit veel te kort door de bocht?? Graag jullie advies want ik vrees een insectenmassagraf.

Gr dennis
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

Na 11 maanden rijden met K&N (zo'n dikke 17.000 km) werd het tijd de filter eens schoon te maken.... en dat was nodig ook. Nu ligt ie na een wasbeurt te drogen om morgen weer teruggeplaatst te worden.

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Fred

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Fred »

SWR schreef:
Fred schreef:Hoi, ik heb een aantal jaren geleden een K&N filter geplaatst in mijn DL 1000. Mijn ervaring ermee: doe het niet.
En waarom? Je haalt de meerkost er nooit uit op termijn EN je motor rijdt er niet beter mee. Je voelt geen verschil met andere woorden.
Hou er rekening mee dat je motor moet laten afstellen om het maximale uit de filter te krijgen.
De reden hiervoor is omdat de filter meer lucht door laat, hierdoor verandert je brandstof mix.

Daarnaast levert het maar 0,6 pk/nm winst of zo iets.
Je moet de motor niet opnieuw laten afstellen met een K/N filter, je motormanagement zorgt daar voor. Het is net zoals je de bergen ingaat met je motor.
De inspuiting wordt dan automatisch aangepast. Met de carburatoren van oudere motoren moest dit wel maar niet met injectiemotoren, die zorgen via de
sensoren zelf voor een optimaal mengsel van benzine en lucht.

Om je filter iet of wat te ontlasten van grotere vuiligheid zoals insekten etc... kan je een raamgaasje plaatsen vooraan de luchthapper van de filterkast.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

Afbeelding

Voor en na montage K&N (vorig jaar)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Wullebolle »

Das 5 Nm en een 3pk erbij ... best veel :worship:
Spooky Action At A Distance !
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Hunter6 »

Hij staat wel errug rijk in de midden gebied. Hoe is het benzine verbruik, en klagen motorrijders die achter je rijden wel eens over stank? Het lijkt er nml op dat er teveel brandstof ingespoten wordt.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Soesko »

Fred schreef:Je moet de motor niet opnieuw laten afstellen met een K/N filter, je motormanagement zorgt daar voor. Het is net zoals je de bergen ingaat met je motor.
De inspuiting wordt dan automatisch aangepast. Met de carburatoren van oudere motoren moest dit wel maar niet met injectiemotoren, die zorgen via de
sensoren zelf voor een optimaal mengsel van benzine en lucht.
Volgens mij klopt het niet wat je hier stelt. Het motormanagement is niet interactief in de zin dat hij zelf een oplossing bedenkt. Het motormanagement werkt met vooraf geprogrammeerde standaard waarden. Als je iets veranderd, bijvoorbeeld door het plaatsen van een andere uitlaat of een meer open luchtfilter, dan moet feitelijk het motormanagemt aangepast worden. Het management moet aangepast worden op de nieuwe situatie. Vaak kan een tuner het management van je motor anders programmeren. Als je het helemaal goed aan wilt pakken dan zul je het motormanagement moeten misleiden door bijvoorbeeld een dynojetmodule te plaatsen. Er zijn modules die je zelf in kunt leren door in plaats van de lambdasensor een tijd met een sensor te rijden die je managment programmeert. Andere modules worden door de tuner geprogrammeerd door ze op de testbank af te stellen.
In de laatste MotoPlus staat een interessant artikel over dit soort zaken. Ga er in ieder geval niet direct vanuit dat het plug and play is. Vaak zal dat wel het geval zijn en blijft de motor redelijk lopen. Helaas heb ik ook de ervaring dat door het simpel plaatsen van een open uitlaatdemper de motor beroerd ging lopen. Terwijl ik dacht dat het geen probleem zou zijn.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

Deze laatste uitdraai is gemaakt bij Hoegee na het plaatsen van de K&N filter. Ja, hij staat wat rijk, maar beter iets te rijk en soepel lopen dan te arm en minder lekker rijden. Verbruik varieert bij mij erg hoe ik er mee rijd, als ik veel offroad ga dan zuipt ie meer, zeker nu er TKC80's onder liggen, ook dat heeft invloed op het verbruik. Dat ligt nu op zo'n 1 op 14. Ben benieuwd wat het gaat doen met ander rubber er onder en schoongemaakt filter.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

En weer schoon en ingeoilied.

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem nog liggen om er in te doen. Had hem op de vorige ook. Iets donkerder geluid aan de inlaatzijde. En terugverdienen zal ik hem nooit. Maar daar gaat het met motorrijden ook niet altijd om. Het is een hobby en daar komen ook leuke en hebbedingetjes bij. En zo'n filter is net zo iets. Want je gooit het niet weg, maar je reconditioneert hem weer. Dat is meer werk en duurder dan het origineel simpelweg vervangen, maar het geeft net weer wat meer jus aan het geheel. En of het echt nut heeft kan me eigenlijk niet schelen. Net als met de iridium bougies, ik heb ze erin, maar of het echt uitmaakt, ik weet het niet. Feit is wel dat Suzuki ze tegenwoordig ook standaard erin zet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Tulipan »

Kwam onderweg een site tegen met een test van luchtfilterswaaronder een K&N,
Het gaat wel niet meteen over ons maar geeft wel een indruk dacht ik zo...
Bij deze:
http://www.getdieselpower.com/cars/Spic ... sting.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Tulipan »

Heb van de week een K&N filter laten plaatsen,
nu kijk ik het oude filter na en zie dat het rubber op het oude filter zit.
Mijn vraag: Heeft een K&N filter geen rubberafdichting nodig of zit die er standaard op ?
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Iron Horse »

Zit er standaard op. Je hoeft niets om te zetten. Alleen ben ik vergeten om de stikker op het luchtfilter plaatsen dat het een K&N filter is en het niet moet worden uitgewisseld en weggegooid. Volgende keer als de tank er af is maar wel even erop plakken voor het geval hij toch ooit eens een garage van een dealer van binnen gaat zien.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

Oja die heb ik ook nog ergens zwerven ;)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 20-10-2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Tulipan »

Hartelijk Dank :duim:

Ben vandaag bij hem langsgegaan en dat zei hij ook.
Maar omdat er op de foto's nergens een rubber te zien is had ik me voorgenomen om toch maar
deze week zelf even onder de tank te kijken, je weet maar nooit :oops:
Met de bevestiging hier kan ik me dat sleutelwerk besparen :D
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Iron Horse »

Ja daar is dit forum uitermate handig voor :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Tulipan »

Vandaag is het me opgevallen hoe lekker het klinkt :duim:
met 14% stijgingspercentage, rechte weg ong. 1200 mtr. met 14ªC,
Kan het zijn dat het luider klinkt als het kouder is, of viel het me nu gewoon meer op, warme motor en stijgen ?
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Eikie »

Helm wel op ? Oordopjes in ?

Kan me zo voorstellen dat je met dat mooie weer wel eens wat vergeet Edy :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Sanscorp »

Wie weet er welke LMM er in de V-strom zit?
Is dit er 1 met weerstand / warmtedraad?

Zo ja zou ik never nooit beginnen aan een "nat filter".
Zo niet dan kan het geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Sanscorp op za 14-03-2015, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Iron Horse »

Zover ik weet wordt er met een drukverschilmeter gemeten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Sanscorp »

Dan zou het niet uit mogen maken ;)


Na plaatsen / veranderen airflow moet je trouwens gewoon opnieuw afstellen, MM heeft marges en probeert daar binnen te blijven, met nieuwe marges heb je dus minder kans op fouten of foutieve inspuiting.
Overigens vinden je lambda en kat te rijk ook niet leuk.. te arm is funest voor je kleppen, hoewel het bij een vloeistof gekoelde motor wellicht iets minder snel effect zal hebben.
Na mijn bezoekje aan Hoegee bleek dat de motor daar al eens was geweest en dat deze gruwelijk rijk stond.
Dat was ook zeer te merken aan de benzinelucht en het ploffen (backfire) bij gas los.

Ik was na 3 bezoeken niet heel erg te spreken over het gedrag van mijn motor en ben toen zelf gaan onderzoeken.
Daarbij heb ik zelf een yoshbox gemaakt (zelfde als wat zij gebruiken maar dan optisch iets minder mooi haha)

Alles weer standaard gezet (want dat rijdt na veel experimenteren toch het lekkerste) met mijn DIY Yoshbox, alleen de pilot injectie iets rijker gezet en nu geen bokken meer bij gas los.
+5 injectieduur zonder aanpassingen aan de motor zou ik niet aan beginnen, ik had er een open uitlaat op zitten (minder tegendruk en meer ademen) en daarbij was +5 in het lage gebied al te veel.
Midden merkte ik niets van (behalve dat 'ie meer zoop) en hoog kom ik eigenlijk nooit :schater:

Ik heb nu de standaard dempers, kan dus weer experimenteren met de yoshbox om te zien wat hij doet.
Als de middelen er eens zijn, of ik loop tegen een leuke aanbieding aan dan koop ik een wideband lambda met controller om eens serieus aan de slag te gaan met de yosh.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Tulipan »

Kwam onderweg nog een luchtfiltertest tegen, K&N komt er nu niet als beste uit :oops:

SCOPE:
This report presents the results of an ISO 5011 test of several air filters designed for the GM Duramax Diesel. The test was independently performed under controlled conditions using a $285,000 machine at Testand Corp of Rhode Island (manufacturer of the machine).

http://www.stromtrooper.com/dl650-dl650 ... bucks.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

Yankees....die geloof ik toch al niet en iedere test is anders. Ik vind het fijn dat ie uitwasbaar is, en ja je moet ze wel effe insprayen met van die plakkerige meuk. Merk duidelijk dat mijn strom er lekkerder mee loopt.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 19-03-2015, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Eikie »

Test gedaan op een Duramax diesel.... :oops:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Sanscorp »

Als de flow minder word dan bij een standaard filter dan maakt diesel of benzine niet uit..
Heb de test niet gelezen maar draait het niet allemaal om debiet?!

Diesel heeft overschot aan lucht maar ik kan mij zo indenken dat je een benzine ook knijpt als de debiet lager is dan een stock filter.

Er is ooit iemand die wel serieus getest heeft, kan het alleen zo snel niet terugvinden.

BMC kwam daar goed uit, maar daar is (in een auto) ook gekeken naar een vervangend luchtfilterhuis en temperatuur. Was zo'n carbon ding.

Zo is er ook een test geweest voor oliefilters en ik meen dat k&n daar ook niet zo best uit kwam.

Zal wel werken, maar geef mij maar gewoon een (droog) wegwerpfilter.

Volgens mij win je meer schone en koelere lucht door je carterontluchting van het filterhuis af te halen en daar een mini filtertje op te zetten. Minder uitlaatgassen in je inlaat = betere verbranding (in die zin, meer debiet).

Wellicht RAM air overnemen van een andere Suzuki, heb je zeker aanvoer van koudere lucht.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: KN-luchtfilter

Bericht door PDvD »

De meeste winst maak je nog door lekker in zonnige droge oorden te gaan rijden ;) daar is zowel mijn strom als het baasje het beste in zijn element. Droge lucht ipv vochtige smog en iets meer zuurstof... ja daar draait het om ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Sanscorp »

de lucht eenmaal in het inlaattraject (zo vlak voordat deze het inlaatspruitstuk gaat) bevochtigen kan juist weer geen kwaad in een zekere mate. koelt de lucht en brand alles lekker schoon. Voeg daar methanol (of in mijn geval bio ethanol) aan toe en je hebt ook nog een lichte boost + er word nog meer warmte aan de lucht onttrokken.

Vooral leuk met een turbo diesel, maar zeker niet nutteloos op benzine.

Misschien waag ik mij er ooit nog eens aan op de motor!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: KN-luchtfilter

Bericht door Sparkle Black Peter »

Net op de markt. Een K&N luchtfilter speciaal voor de V-Strom 1000ABS 2014-2015.

http://www.knfilters.com/search/appsear ... ngine=1037
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie