Uitvallen van de motor
Uitvallen van de motor
Afgelopen nacht kwam ik van de autoweg en schakelde vanaf de OD 4 verzetjes terug. Ik liet de koppeling opkomen toen ik merkte dat mijn strom uitgevallen was. Ik ben gestopt heb even verdwaast gekeken en heb de strom opnieuw tot leven gewekt. Dit ging zonder enige moeite overigens. Dit was de eerste keer en ik hoop dat het daar bij blijft maar vondt dit toch erg vreemd. Zou dit iets te maken kunnen hebben met de afstelling ?
Re: Uitvallen van de motor
Dat is nou zoiets dat mij een aantal keren is overkomen bij het terugschakelen voor een rotonde.
Zit je al zo goed als op de rotonde, is de motor uit !!!!
Ik heb de motor vorig jaar bij 6000 km beurt op de testbank bij de Valkenier laten afstellen om zo ook het nerveuze gedrag onder de 3000 toeren te verminderen.
Motor loopt nu veel beter in de lage toeren en dat afslaan heeft ie nooit meer gedaan !
groet,
Johnny
Zit je al zo goed als op de rotonde, is de motor uit !!!!
Ik heb de motor vorig jaar bij 6000 km beurt op de testbank bij de Valkenier laten afstellen om zo ook het nerveuze gedrag onder de 3000 toeren te verminderen.
Motor loopt nu veel beter in de lage toeren en dat afslaan heeft ie nooit meer gedaan !
groet,
Johnny
Re: Uitvallen van de motor
Check je stationair toerental eens als je motor goed warm is.
Je moet een DL1000 als hij warm is op 1200 tpm afstellen, te hoog gaat niet goed en te laag geeft ook vaak problemen.
Je moet een DL1000 als hij warm is op 1200 tpm afstellen, te hoog gaat niet goed en te laag geeft ook vaak problemen.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
- Woonplaats: Oosterhout NB
Re: Uitvallen van de motor
Een te laag stationair toerental is inderdaad meestal de oorzaak hiervan.
Re: Uitvallen van de motor
Oke ga ik daar even naar kijken, bedankt (voor alle reacties uiteraard)
Re: Uitvallen van de motor
wellicht ook ff kijken naar het schakelaartje kijken dat bij je zijstandaard zit. Dit schakelaartje zorgt ervoor dat je motor afslaat als je met draaiende motor de standaard uitzet. Ws is het dat niet, maar ff controleren kan nooit kwaad.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Uitvallen van de motor
Check de kabel van je jiffyschakelaar... deze was bij mijn motor, tijdens het vervangen van voorste tandwiel, tussen de kap gekomen waardoor de isolatie van het draadje er vanaf was. Hierdoor contact met massa = onderbreker = motor valt uit.
Draadje vanaf jiffy volgen tot bovenaan het frame, daar zit de stekker.
Bij dit soort storingen blijft het toch een kwestie van checklijst aflopen totdat je het euvel gevonden hebt.
Suc6
Draadje vanaf jiffy volgen tot bovenaan het frame, daar zit de stekker.
Bij dit soort storingen blijft het toch een kwestie van checklijst aflopen totdat je het euvel gevonden hebt.
Suc6
Groet, Robert |
Re: Uitvallen van de motor
Hallo
Ik heb dat probleem ook met mijn dl 1000
Maar nu is mijn vraag hoe stel je je toerental af
Vriendelijke groet willem jan
Ik heb dat probleem ook met mijn dl 1000
Maar nu is mijn vraag hoe stel je je toerental af
Vriendelijke groet willem jan
Re: Uitvallen van de motor
Aan de linker kant, vlak bij het zadel zit een stelschroef, die is voor het afstellen van je stationair
Re: Uitvallen van de motor
Ik heb nog geen kans gehad om er even serieus naar te kijken maar in ieder geval genoeg goeie tips. Ik ga nog een reactie plaatsen zodra ik ernaar heb gekeken.
Re: Uitvallen van de motor
Nou het heeft even geduurd maar heb even gekeken naar de dingen die de medeforumers aan hebben gegeven. Stationair toerental ligt keurig rond de 1200 en de schakelaar van de jiffy incl bekabeling zijn het ook niet. Het is wel zo dat het gelukkig maar één keer is gebeurt en ik zal het er dan ook maar op houden dat het daar bij blijft.
Wat mogelijk wel een oorzaak zou kunnen zijn is dat mijn dl onder het rijden soms een knal laat horen. Hij houdt dan even in smoort een beetje en het lijkt alsof die dan thv het motorblok een externe ontbranding heeft. Lijkt mij niet een goede zaak, iemand een idee ?? Denk zelf aan een verkeerde afstelling/ontsteking maar het moet wel opgelost worden want het irriteerd mij mateloos....
Wat mogelijk wel een oorzaak zou kunnen zijn is dat mijn dl onder het rijden soms een knal laat horen. Hij houdt dan even in smoort een beetje en het lijkt alsof die dan thv het motorblok een externe ontbranding heeft. Lijkt mij niet een goede zaak, iemand een idee ?? Denk zelf aan een verkeerde afstelling/ontsteking maar het moet wel opgelost worden want het irriteerd mij mateloos....
Re: Uitvallen van de motor
Dat ploffen komt meestal doordat er een inlaatrubber is losgeschoten.
Dit onstaat door een backfire bij je gasklephuizen.
Als dit vaker voor gaat komen is het raadzaam om je DL opnieuw te laten afstellen.
Voor nu even je inlaatrubber's checken en evt opnieuw vastzetten.
Dit onstaat door een backfire bij je gasklephuizen.
Als dit vaker voor gaat komen is het raadzaam om je DL opnieuw te laten afstellen.
Voor nu even je inlaatrubber's checken en evt opnieuw vastzetten.
Re: Uitvallen van de motor
Oké dank voor de reactie, ga ik even op zoek naar de inlaatrubbers en ga ik die nakijken. Hoop dat het daarmee opgelost is en afstellen gaat op den duur zeker ook nog gebeuren.....
Nogmaals dank, valt als het goed is weer een beetje mee.
Nogmaals dank, valt als het goed is weer een beetje mee.
Re: Uitvallen van de motor
Hier heb je alvast een link naar een forum onderwerp (http://www.vstrom.info) over dit probleem.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,2990.0.html
Als je een beetje je best doet kun je het met een zaklamp controleren zonder je tank te hoeven losmaken.
Plaatjes geven wat meer duidelijkheid denk ik.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,2990.0.html
Als je een beetje je best doet kun je het met een zaklamp controleren zonder je tank te hoeven losmaken.
Plaatjes geven wat meer duidelijkheid denk ik.
Re: Uitvallen van de motor
Plaatjes schelen zeker en ook hier blijkt dat het een bekend probleem is...... Bedankt...!
Re: Uitvallen van de motor
Gelukkig het ploffen is eruit en het bleek inderdaad te gaan om de inlaatrubbers. Deze zijn weer op hun plaats gezet en aangesnoerd. Ik heb meteen het idee dat de DL weer een stuk beter rijdt en wat beter op zijn gas reageert.
Kleine moeite, veel plezier.
Dank voor de tip !
Kleine moeite, veel plezier.
Dank voor de tip !
Re: Uitvallen van de motor
Beste medestrommers,
Het forum is al wat ouder en mijn vraag is vast al ergens gesteld en beantwoord, maar ik heb het antwoord nog niet gevonden. Wie helpt me?
Het probleem is dat mijn vstrom vandaag, terwijl ik voor een verkeerslicht stond te wachten, steeds lager in de toeren ging en uiteindelijk afsloeg.
Ik dacht eerst aan lompigheid van mezelf, maar tijdens het rijden reageerde de strom soms niet meer op gas geven. Het leek alsof de motor verzoop...met een stop op de vluchtstrook als gevolg.
Motor dus langs de kant en weer moeiteloos starten. Later reed ik op de snelweg, gaf gas en wat bleek....de hele motor was afgeslagen terwijl ik gewoon aardig in de toeren zat Ik maak me zorgen
om mijn vriend.
Iemand een idee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Grtz een bezorgde dl650 rijder
Het forum is al wat ouder en mijn vraag is vast al ergens gesteld en beantwoord, maar ik heb het antwoord nog niet gevonden. Wie helpt me?
Het probleem is dat mijn vstrom vandaag, terwijl ik voor een verkeerslicht stond te wachten, steeds lager in de toeren ging en uiteindelijk afsloeg.
Ik dacht eerst aan lompigheid van mezelf, maar tijdens het rijden reageerde de strom soms niet meer op gas geven. Het leek alsof de motor verzoop...met een stop op de vluchtstrook als gevolg.
Motor dus langs de kant en weer moeiteloos starten. Later reed ik op de snelweg, gaf gas en wat bleek....de hele motor was afgeslagen terwijl ik gewoon aardig in de toeren zat Ik maak me zorgen
om mijn vriend.
Iemand een idee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Grtz een bezorgde dl650 rijder
Re: Uitvallen van de motor
mahoney schreef:
Iemand een idee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Grtz een bezorgde dl650 rijder
Tank beluchting?
Als er geen lucht inkomt en er wel benzine uitgaat, dan krijgt de brandstofpomp het wat lastig....
Reserve sleutel in de tankdop en experimenteren maar!!
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Uitvallen van de motor
Geen foutboodschap op het dashbord ???
Lijkt idd op een gebrek-aan-benzine probleem
Euh ... nen lege tank zou flauw zijn. Zoals Remko al opperde: een verstopte tankontluchting waardoor de pomp niet genoeg druk kan opbouwen? Verstopt benzinefilter ... maar zou je dan geen foutboodschap horen te krijgen?
Lijkt idd op een gebrek-aan-benzine probleem
Euh ... nen lege tank zou flauw zijn. Zoals Remko al opperde: een verstopte tankontluchting waardoor de pomp niet genoeg druk kan opbouwen? Verstopt benzinefilter ... maar zou je dan geen foutboodschap horen te krijgen?
Spooky Action At A Distance !
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Uitvallen van de motor
ik heb zelf gehad dat er een knik zat in het afvoerslangetje vanaf de tank, 1 van de slangetjes die onder je motor uitkomt. Hierdoor liep regenwater, dat via de tankdop naar binnen kwam, ook niet meer weg. Kan me ergens voorstellen dat dit water ook in je tank terecht kan komen, met mogelijk genoemde storingen "t is maar een gedachtenkronkeltje, correct me if I'm wrong!
GSA1200
Re: Uitvallen van de motor
Ik zal al jullie mogelijkheden eens gaan bekijken. Ik krijg trouwens geen foutmelding. Het klinkt echt als een probleem met de benzinetoevoer, maar de ontluchting zou ook weer kunnen. Zodra ik het antwoord heb horen jullie het ook. Bedankt weer voor de moeite van het reageren!
Groeten Dennis
Groeten Dennis
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: Uitvallen van de motor
Je gedachtekronkel is nog niet zo vreemd. Ik had tijdens mijn vakantie in Italië dit jaar een soortgelijk probleem. Bij mij was de oorzaak snel te achterhalen. Even ervoor had het namelijk extreem hard geregend (echt niet normaal), waarbij er water in de tank was gekomen. Ik was niet in de gelegenheid om de benzine eruit te halen en heb de tank daarom nagenoeg leeg gereden. Vervolgens nieuwe benzine erin en het probleem was verholpen. Sindsdien heb ik, zonder problemen, nog enkele duizenden kilometers gereden.
Re: Uitvallen van de motor
Kom net van de garage vandaan en daar denken ze dat er zeer waarschijnlijk water in de tank zit. Er blijkt ook een spulletje te zijn wat het water 'oplost' in de benzine waardoor leegpompen niet nodig is. Aangezien ik nog 400 km kan rijden met de huidige hoeveelheid benzine is leegrijden ook geen optie. Ik ga maar eens op zoek naar dit goedje maar houd jullie uiteraard op de hoogte. Bedankt weer!
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Uitvallen van de motor
Even een gedachtenexperimentje/ brainstorm:
Water is zwaarder dan benzine.
Water in de tank zit dus op het laagste punt of in ieder geval pompt de benz.pomp het water naar de injectors.
Als je nou eens de afvoerslang vanaf de benzinepomp af zou koppelen bij de injectors en door de benzinepomp de tank leeg laat pompen in een benzinevaatje.
Zou je dan niet op die manier ook het water uit je tank kunnen pompen?
(Vaatje een tijdje laten staan en dan voorzichtig de benzine afgieten, waarbij je het laatste restje benzine/water afvoerd naar het afvalperron)
Mocht er overigens nog een restand in de tank achterblijven, dan zou je de tank op z'n kop boven een bak kunnen houden om het laatste beetje water/benzine er uit te krijgen.
Scheelt je toch weer een duur flesje chemisch spul om water te binden.
't Is maar een idee hoor.....
Water is zwaarder dan benzine.
Water in de tank zit dus op het laagste punt of in ieder geval pompt de benz.pomp het water naar de injectors.
Als je nou eens de afvoerslang vanaf de benzinepomp af zou koppelen bij de injectors en door de benzinepomp de tank leeg laat pompen in een benzinevaatje.
Zou je dan niet op die manier ook het water uit je tank kunnen pompen?
(Vaatje een tijdje laten staan en dan voorzichtig de benzine afgieten, waarbij je het laatste restje benzine/water afvoerd naar het afvalperron)
Mocht er overigens nog een restand in de tank achterblijven, dan zou je de tank op z'n kop boven een bak kunnen houden om het laatste beetje water/benzine er uit te krijgen.
Scheelt je toch weer een duur flesje chemisch spul om water te binden.
't Is maar een idee hoor.....
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Uitvallen van de motor
Water in tank zou kunnen ja. maar waar komt AL dat water dan vandaan? Tkan moelijk over een twee druppeltjes gaan hé, die zijn er namelijk zo doorgejaagd.
1 druppel ~0.033cm³ => 30.000 druppels/liter ~ 30.000 druppels/15km => 2 druppels per gereden meter !!!!
Kzie het gesprek al voor me ... Q"hoeveel verbruikt de jouwe?" A"2druppels per meter!" ...
Op men vorige motor XJ900S met klassieke carburateurs van gietijzer en gewapend beton, goot ik in de koude maanden bij elke tankbeurt een 40cc zuivere aceton. Weinig genoeg om niet de leidingen en rubbers en naalden enzo aan te tasten, maar toch genoeg om alle water in de benzine te binden (aceton 'bindt' water). hoofdreden was wel dat aceton vuiligheid en aanslag oplost, en een fractie betere verbranding geeft. maw Forte eigen fabrikaat !
Voor klassieke carbs kan die aceton geen kwaad, maar weet iemand of dit kwaad kan bij injectors en drukpompen????
1 druppel ~0.033cm³ => 30.000 druppels/liter ~ 30.000 druppels/15km => 2 druppels per gereden meter !!!!
Kzie het gesprek al voor me ... Q"hoeveel verbruikt de jouwe?" A"2druppels per meter!" ...
Op men vorige motor XJ900S met klassieke carburateurs van gietijzer en gewapend beton, goot ik in de koude maanden bij elke tankbeurt een 40cc zuivere aceton. Weinig genoeg om niet de leidingen en rubbers en naalden enzo aan te tasten, maar toch genoeg om alle water in de benzine te binden (aceton 'bindt' water). hoofdreden was wel dat aceton vuiligheid en aanslag oplost, en een fractie betere verbranding geeft. maw Forte eigen fabrikaat !
Voor klassieke carbs kan die aceton geen kwaad, maar weet iemand of dit kwaad kan bij injectors en drukpompen????
Spooky Action At A Distance !
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Uitvallen van de motor
Ik gooide in m'n woon-werk brommer (NX250) ook in de winter altijd een scheutje aceton.
Mijn ervaring was/is, dat ie dan net ff wat beter oppakte als ie nog koud was.
'k heb het bij de VStrom ook wel een tijdje gedaan, maar merkte weinig/geen effect.
Mijn ervaring was/is, dat ie dan net ff wat beter oppakte als ie nog koud was.
'k heb het bij de VStrom ook wel een tijdje gedaan, maar merkte weinig/geen effect.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Re: Uitvallen van de motor
Het blijft een raadsel. Tank helemaal leeg gegooid en geen water in de tank. Ontluchtingsgaten zijn ook schoon. Bij het ene verkeerslicht blijft ie mooi stationair draaien en twee lichten verder zakt ie steeds verder terug in de toeren en slaat af. Zolang ik toeren maak, geen probleem. Zodra ik bijvoorbeeld rem en mijn gas loslaat, slaat de motor geregeld af. 100 km op de snelweg is geen probleem en als ie warm is gebeurt het ook niet.
Samengevat: als de motor nog niet heel warm is: 1. slaat ie soms helemaal af zodra ik rem 2. of hij pakt het gas niet op en gaat sputteren om uiteindelijk toch maar te gaan rijden. 3. of hij gaat steeds lager in de toeren en slaat af als ik geen gas bij geef. Nog ideeen voordat ik de optie hieronder ga doen??
Ik weet het, ik moet hem een keer na laten kijken door de dealer, maar op de een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat ze wel weten wat het probleem is maar dat ze eerst alle andere opties nagaan om me vervolgens een veel te hoge rekening te laten betalen. En dat is geen gierigheid maar gewoon een hekel hebben aan 'oplichtingspraktijken'.
Samengevat: als de motor nog niet heel warm is: 1. slaat ie soms helemaal af zodra ik rem 2. of hij pakt het gas niet op en gaat sputteren om uiteindelijk toch maar te gaan rijden. 3. of hij gaat steeds lager in de toeren en slaat af als ik geen gas bij geef. Nog ideeen voordat ik de optie hieronder ga doen??
Ik weet het, ik moet hem een keer na laten kijken door de dealer, maar op de een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat ze wel weten wat het probleem is maar dat ze eerst alle andere opties nagaan om me vervolgens een veel te hoge rekening te laten betalen. En dat is geen gierigheid maar gewoon een hekel hebben aan 'oplichtingspraktijken'.
Re: Uitvallen van de motor
Dus je bent toch maar voor de veel te hoge rekening gegaan?Mahoney schreef:Het is opgelost...heb een nieuwe gekocht
Re: Uitvallen van de motor
Van harte met je nieuwe ......
Een nieuwe nieuwe (DL 650) of een voor jou nieuwe 1000 ???
Een nieuwe nieuwe (DL 650) of een voor jou nieuwe 1000 ???
Re: Uitvallen van de motor
Met pijn in mijn hart heb ik een Triumph Tiger 800 gekocht
Ik zag deze staan bij een dealer en dacht dat een proefritje geen kwaad kon...foute gedachte. Dus inderdaad voor de dure oplossing gegaan
Ik zag deze staan bij een dealer en dacht dat een proefritje geen kwaad kon...foute gedachte. Dus inderdaad voor de dure oplossing gegaan
Re: Uitvallen van de motor
Das wel heel wat anders dan. Hoop dat je veel plezier mag gaan beleven en veel veilige km's met de Triumph.
Re: Uitvallen van de motor
Sinds een week of twee valt onze strom ook spontaan uit als er gestopt moet worden. Het toerental zakt dan onder de normale 1100-1200 en vervolgens houdt de motor er mee op. Starten lukt erna wel weer en is er geen vuiltje aan de lucht. De ene keer gebeurd dit al na een kilometer, de ander keer pas na 20 kilometer. En soms ook gewoon niet
Ontluchting lijkt goed, heeft niet al te lang gelden een beurt gehad met daarbij een spulletje in de tank. Weinig in de regen gereden de laatste tijd, kortom ik heb geen idee maar vind het wel lastig. Heeft iemand een suggestie?
Ontluchting lijkt goed, heeft niet al te lang gelden een beurt gehad met daarbij een spulletje in de tank. Weinig in de regen gereden de laatste tijd, kortom ik heb geen idee maar vind het wel lastig. Heeft iemand een suggestie?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Uitvallen van de motor
Ik las net even het topic over de kaduuke spanningsregelaar terugroepactie.
Het effect daarvan is dat de laadstroom onvoldoende kan worden en dat in the end de motor kan uitvallen en/of slecht starten.
Mischien toch maar es framenummers enof spanningsregelaar nazien, heren? je weet nooit ...
artikel:
http://www.promotor.nl/2011/03/31/suzuk ... sregelaar/
topic:
viewtopic.php?f=1&t=6578&p=84382#p82211
Het effect daarvan is dat de laadstroom onvoldoende kan worden en dat in the end de motor kan uitvallen en/of slecht starten.
Mischien toch maar es framenummers enof spanningsregelaar nazien, heren? je weet nooit ...
artikel:
http://www.promotor.nl/2011/03/31/suzuk ... sregelaar/
topic:
viewtopic.php?f=1&t=6578&p=84382#p82211
Spooky Action At A Distance !
Re: Uitvallen van de motor
Als je laadstroom zo laag wordt dat je accu niet meer oplaadt en je onder het rijden je accu leegtrekt, kan je hem ook niet meer zo makkelijk starten, lijkt mij.
Met een lege accu gaat je motor ook niet lager in toeren draaien, stationair.
Is het lucht filter wel schoon? Als er te weinig lucht bij kan, zal de electronica de benzinetoevoer afknijpen, CO in je uilaatgas loopt dan namelijk op en door er minder benzine in te stoppen zal het CO% weer gaan zakken. Wel gaat het stationair toerental dan naar beneden. Niet meer dan logisch lijkt me
Met een lege accu gaat je motor ook niet lager in toeren draaien, stationair.
Is het lucht filter wel schoon? Als er te weinig lucht bij kan, zal de electronica de benzinetoevoer afknijpen, CO in je uilaatgas loopt dan namelijk op en door er minder benzine in te stoppen zal het CO% weer gaan zakken. Wel gaat het stationair toerental dan naar beneden. Niet meer dan logisch lijkt me
Re: Uitvallen van de motor
Afgelopen weken ook last gehad met mijn nieuwe ( 2e handse) dl1000. 1400km gereden en geen enkel probleem.
1e keer naar mijn werk met 30km snelweg en bij het uitvoegen op de snelweg motor uit. Herstarten geen probleem. 300 meter verder verkeerslicht. weer uit. Herstarten geen probleem. 500 meter verder. weer uit bij ingang bedrijf.
na die dag weer een kleine 300 km binnendoor zonder snelweg. geen problemen.
vervolgens nog eens naar mijn werk. Weer dezelfde problemen.
Gisteren stagionair bijgesteld. maar dan ook maar een heel klein beetje. en vanmorgen geen probleem. Dus het lijkt aan de toeren te liggen.
1e keer naar mijn werk met 30km snelweg en bij het uitvoegen op de snelweg motor uit. Herstarten geen probleem. 300 meter verder verkeerslicht. weer uit. Herstarten geen probleem. 500 meter verder. weer uit bij ingang bedrijf.
na die dag weer een kleine 300 km binnendoor zonder snelweg. geen problemen.
vervolgens nog eens naar mijn werk. Weer dezelfde problemen.
Gisteren stagionair bijgesteld. maar dan ook maar een heel klein beetje. en vanmorgen geen probleem. Dus het lijkt aan de toeren te liggen.
Re: Uitvallen van de motor
Hmm blijkbaar ben ik niet de enige, mijnes valt niet uit onder het rijden maar als ik gas los laat, even laat uitrollen en bijna stil sta begint hij bij mij ook al te stotteren.
Vorig jaar in Augustus heb ik mijn v-strom DL1000 af laten stellen (remappen).
Het probleem wat ik inmiddels heb
De motor loopt stationair afwisselend op 3 manieren:
-Gewoon goed
-Te hoog in de toeren
-Ploffend Stotterend en slaat af als ik het gas er niet op hou.
Het maakt hierbij niet uit of de motor warm of koud is! op alle temperaturen komt dit voor.
Het valt mij op dat als ik snel op trek en daarna stil ga staan deze wat vaker de hoge toeren aanhoudt maar ook dit is geen vast gegeven.
2 en 3 komen helaas vaak voor en is echt vervelend.
Na het afstellen bij Hoegee stond het stationair toerental vrij hoog en daardoor was de motorrem te laag, ik heb zelf geexperimenteerd met het stationair toerental maar krijg het niet goed, of beter gezegd ik kan deze precies goed afstellen maar hij wisselt daarna in het gedrag.
Ik heb Hoegee gemailed en die willen de afstelling nog een keer bekijken maar ook hun geven de kanttekening dat we bijna een jaar verder zijn inmiddels.
Ik denk dat ik 2000~4000 km erbij heb gezet.
Kan me niet voorstellen dat het het luchtfilter is, dan zou dit altijd moeten voorkomen.
Ik ga eens de stekkers van de temperatuur sensoren aftrekken die op de radiator zitten (2 stuks), daar heb ik eerder al een probleem over gelezen op dit forum. Dit persoon had alleen problemen met een koude motor.
Vorig jaar in Augustus heb ik mijn v-strom DL1000 af laten stellen (remappen).
Het probleem wat ik inmiddels heb
De motor loopt stationair afwisselend op 3 manieren:
-Gewoon goed
-Te hoog in de toeren
-Ploffend Stotterend en slaat af als ik het gas er niet op hou.
Het maakt hierbij niet uit of de motor warm of koud is! op alle temperaturen komt dit voor.
Het valt mij op dat als ik snel op trek en daarna stil ga staan deze wat vaker de hoge toeren aanhoudt maar ook dit is geen vast gegeven.
2 en 3 komen helaas vaak voor en is echt vervelend.
Na het afstellen bij Hoegee stond het stationair toerental vrij hoog en daardoor was de motorrem te laag, ik heb zelf geexperimenteerd met het stationair toerental maar krijg het niet goed, of beter gezegd ik kan deze precies goed afstellen maar hij wisselt daarna in het gedrag.
Ik heb Hoegee gemailed en die willen de afstelling nog een keer bekijken maar ook hun geven de kanttekening dat we bijna een jaar verder zijn inmiddels.
Ik denk dat ik 2000~4000 km erbij heb gezet.
Kan me niet voorstellen dat het het luchtfilter is, dan zou dit altijd moeten voorkomen.
Ik ga eens de stekkers van de temperatuur sensoren aftrekken die op de radiator zitten (2 stuks), daar heb ik eerder al een probleem over gelezen op dit forum. Dit persoon had alleen problemen met een koude motor.