choke problemen (bij warme motor)

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
vlekkie

choke problemen (bij warme motor)

Bericht door vlekkie »

Beste Vstrom vrienden.
Ik heb de laatste tijd een probleem dat als de motor warm is hij op de choke gaat draaien.
En onder het rijden het gas los laten, slaat de motor af..erg vervelend.
Enig idee wat het zou kunnen zijn en of er meerdere rijders hier problemen mee hebben.
Het betreft hier een DL 650 uit 2007 met 35.000 km op de teller. Rijdt het hele jaar door,
het probleem ontstond in dec en jan.

Met vriendelijke groet,

André Vlek
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: choke problemen (bij warme motor)

Bericht door Hunter6 »

Sinds wanneer heeft de DL650 een choke? Zover ik weet heeft deze injectie, en dus geen choke.
strom650

Re: choke problemen (bij warme motor)

Bericht door strom650 »

Hallo Vlekkie.

Ik een soort gelijk probleem vorig jaar gehad in de winter.

In mijn geval bleek het uiteindelijk vrij simpel opgelost.

Het bleek dat het mechanisme wat de gaskleppen bedient zo sterk vervuild was dat het allemaal niet zo soepel meer liep waardoor ik dezelfde soort problemen had als jij nu omschrijft. Volgens de monteur kwam dat door vooral het ook in de wintermaanden doorrijden.

Hij heeft de boel goed schoon gemaakt en weer ingevet en tot op heden heb er nooit meer last van gehad.

Mijn DL is van 2006 en had deze problemen toevallig ook rond de 35000 km in de winter.

Ik hoop dat je er wat mee kunt bij je garage.

Succes
Capri

Re: choke problemen (bij warme motor)

Bericht door Capri »

Het kan ook het stationair toerental zijn, deze moet je afstellen met een warme motor.
Is een simpel schroefje aan de zijkant van je motor, zet hem op 1100 a 1200 tpm.
SWR

Re: choke problemen (bij warme motor)

Bericht door SWR »

Hunter6 schreef:Sinds wanneer heeft de DL650 een choke? Zover ik weet heeft deze injectie, en dus geen choke.
Je FI system zorgt voor de choke.
daarom heb je er geen meer aan je stuur.
L-Strom

Re: choke problemen (bij warme motor)

Bericht door L-Strom »

Controleer de koelwatertemperatuur sensor eens of deze de juiste waarden geeft, deze is een van de belangrijke sensoren tbv brandstof verrijking/verarming bij verschillende motortemperaturen!

Succes, Leo.
Plaats reactie