1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Paullie

1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door Paullie »

hallo v strommers vraagje aan de techneuten onder ons is het mogelijk om een duizend cc blok in te bouwen in een tweeduizend en acht frame wat voor problemen of verrassingen staan mijn te wachten gr paul reden mis alleen een paar pk tjes
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: techniek

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Paullie,

Ik heb je bericht verplaatst naar het daarvoor bestemde topic.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door RvGS »

Paullie schreef: . . . een duizend cc blok in te bouwen in een tweeduizend en acht frame . . .
Hallo Paullie,
Misschien moet je jouw vraag wat specifieker maken aangezien in de vraag niet staat:
van welk frame, welk model motor, welk bouwjaar het blok komt :?:
Ik neem aan dat het om een DL1000 motorblok gaat en deze wilt inbouwen in een 2008 DL650 V-strom frame :?: :!:

Om te beginnen: de DL1000 heeft een hydraulic koppelings mechanisme, terwijl de DL650 een kabel koppelings mechanisme heeft, ander uitlaat systeem, kabelboom etc.
Je zou verder kunnen beginnen om de zoek functie in dit forum te gebruiken :arrow: ZOEK :wink:

Maar misschien helpt dit onderwerp je ook verder, questie van even doorlezen :arrow: V-Strom Riders International
Dat verhaal gaat over het inbouwen van een 2005 SV1000 blok in een 2002 DL1000 frame.

Suc6
Groet, Robert |
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door TT-Strom »

Paullie schreef:hallo v strommers vraagje aan de techneuten onder ons is het mogelijk om een duizend cc blok in te bouwen in een tweeduizend en acht frame wat voor problemen of verrassingen staan mijn te wachten gr paul reden mis alleen een paar pk tjes
Hoi Paullie,

Het zou ook leuk zijn als je jezelf even voorstelt in het nieuwe leden topic.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Erik Hofstee

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door Erik Hofstee »

Hooi,

Voor zover ik weet zijn het hoofdframe van de Dl650 en Dl1000 zijn zo goed als identiek. De balhoofdhoek zou ietsje anders kunnen zijn. In 2007 is de balhoofdhoek van de Dl650 iets groter gemaakt. In 2004 waren de frames echt hetzelfde.
De motorophanging die aan het hoofdframe gebout zit , is specifiek voor de 1000cc of de 650cc. De subframes zijn ook weer verschillend de 650 heeft maar 1 uitlaatophanging.

Ik vraag me ook af of de achterbrug van de 650 met die 1000cc's wel raad weet..........vergelijk die 2 achterbruggen maar eens.....die van de 1000 is veel steviger.

Ik ben geen techneut, maar dit is wat ik weet :o)
Zit ik er naast, dan wordt ik vast wel gecorrigeerd

volgens mij kun je beter de opvoerkit voor de SV650 gebruiken......dan wordt ie volgens mij 680cc.
Op het ADV forum heeft iemand dat gedaan, of in ieder geval iets vergelijkbaars.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 911&page=3

veel plezier!
Erik
Slurf

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door Slurf »

Paullie schreef:hallo v strommers vraagje aan de techneuten onder ons is het mogelijk om een duizend cc blok in te bouwen in een tweeduizend en acht frame wat voor problemen of verrassingen staan mijn te wachten gr paul reden mis alleen een paar pk tjes

Veel werk, en veel kosten en veel gedoe met rdw en als je dat niet doet gedoe met verzekering bij een ongeval. Inruilen voor een dl1000 is een betere oplossing.
Graafie68

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door Graafie68 »

Denk dat de TS na een dikke 1,5 jaar wel een beslissing heeft genomen, wat te doen :P
Slurf

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door Slurf »

Graafie68 schreef:Denk dat de TS na een dikke 1,5 jaar wel een beslissing heeft genomen, wat te doen :P
goh is het al zo lang geleden dat ik dit forum bezocht heb.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door TT-Strom »

Graafie68 schreef:Denk dat de TS na een dikke 1,5 jaar wel een beslissing heeft genomen, wat te doen :P
:schater:
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Graafie68

Re: 1000cc blok inbouwen in een 2008 frame

Bericht door Graafie68 »

Hij heeft volgens mij wel een foute beslissing genomen.
De TS is niet meer lid van dit forum :frusty: :frusty: :frusty:
Plaats reactie