uit de versnelling trekken ??!!

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

uit de versnelling trekken ??!!

Bericht door Framomile »

Hoi medestromers,

Hen een zwarte dl650 1 jaar oud met 10000km op de teller. Buiten het soms wat stroef schakelen waar meer mensen last van hebben(zag ik in andere posts), heb ik nog iets anders vreemds.

Als ik even lekker aan het rijden ben en zin heb (waar mogelijk) om te scheuren, dus steeds tot aan het einde van het toerentalbereik doortrekken dan wil hij wel eens üit zijn versnelling schieten!! Erg vervelend want je schrikt, je rijd hard en hebt plosts geen tractie meer en het hoort niet.

Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt ?? Tips, suggesties??

Let wel, ik rijd het hele jaar woon werk-verkeer en dat gaat heel rustig, ben dus over het algemeen geen extreme rijder meer relaxt.

Gegroet en alvast bedankt, Franc de Jong

Veel veilig rijplezier!!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: uit de versnelling trekken ??!!

Bericht door Peterzeeland »

ik schrok in het begin van het in de toerentalbegrenzer schieten..... dan heb je ook opeens geen aandrijving meer, maar je weet zeker dat dit het niet is?

domme vraag misschien, maar ook ik heb wel eens de basic question (heeft de motor benzine?) positief moeten beantwoorden.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: uit de versnelling trekken ??!!

Bericht door Framomile »

Nou ? geen aandrijving meer dat klopt maar ik moet ook echt opnieuw schakelen om weer in een versnelling te komen. De begrenzer gooit em toch niet uit zijn versnelling ??
Stel je voor dat ik net een beetje spannend inhaal en het gebeurt, lijkt me niet echt prettig.

Ja zeker heeft ie bezine, hoezo dan ???

dank vast voor je snelle reactie

ps zal ook toch maar even met mijn dealer gaan overleggen, het is me toch iets te vaak gebeurt.

gr, Franc
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: uit de versnelling trekken ??!!

Bericht door Peterzeeland »

Franc, bedoelde: weet je zeker dat het de versnelling is en niet de begrenzer.
Ja dus, snap ik nu.

En natuurlijk mag dat niet gebeuren! zeker met doortrekken is dat wel het laatste waar je op zit te wachten.

succes ermee, en ben wel benieuwd naar wat de dealer hierover te zeggen heeft, ben het topic nog niet echt tegengekomen hier op het forum
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: uit de versnelling trekken ??!!

Bericht door Framomile »

Oke, heb 5 november pas afspraak voor 12000km met mijn dealer maar het punt staat al genoteerd bij ze en ik zal jullie zeker op de hoogte houden !

tot die tijd maar niet te gek doen, het weer leent zich er toch niet voor de blaadjes beginnen weer van de bomen te waaien.


Gr, Franc
Plaats reactie