Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Banjer87

Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB

Bericht door Banjer87 »

Beste Allemaal,

Ik vraag gewoon nu alle expertise op die er op deze site aanwezig is.
Ik wordt namelijk helemaal gestoord van het afstellen van mijn PowerCommander III Usb.

Allereerst de voorgeschiedenis. Ik ben in het bezit van een DL1000 V-strom bouwjaar 2004 model 2003, dus niet die chrome randjes langs de tellers.
Ik heb de bougies vervangen door Irridium van NGK en een nieuw luchtfilter geplaatst. Gewoon standaard gehouden.

Daarna heb ik een PCCIII USB ingebouwd en is de draad van de lambdasensor achter de computer geknipt. Waarom, nou om het volgende. Een PCC plaats je achter de ECU, dus hij werkt met het signaal wat uit de ECU (mitsubitshi) komt. Deze afstellingen plust of mint ie, met stappen van 250 toeren per minuut.
Wanneer je de Lambda niet zou knippen, zou het signaal na wijziging door de PCCIII worden teruggeregeld. Uiteindelijk heeft de PCCIII dan geen functie meer om de aanpassingen aan het het lucht/brandstof mengsel, want dat bedoel ik met signaal, te niet worden gedaan.

Nadat ik de PCCIII USB had ingebouwd is de fiets vervolgens naar MWS te Almere gegaan om daar op de Dynatestbank gezet te worden. Daar is dus op de enige juiste wijze de PCC ingeregeld, lees de mapping vervolmaakt. De grafiek die ik zo ga toevoegen laat zien de het prima in orde is.

TENMINSTE na 3000 toeren per minuut. Wat ik wil en wat me niet lukt is in zijn één en twee kunnen rijden in het gebied onder die 3000 toeren, zonder horten en stoten. Ik heb een excel afbeelding toegevoegd waarin ik het gebied heb aangegeven waar het mis gaat. Dit heb ik "live" getest door tijdens het rijden met een netbook "live" te kijken waar het misgaat. Ook allerlei aanpassingen in zowel min als plus gebied maar het lukt niet. Ook de extra tool de accelleratiepomp geactiveerd maar ook dit levert niets op.

Overigens het programeren van ECU is geen optie immers zijn de stappen die daarmee zijn te maken veel groter dan middels een ECU dus 5 of 10 procent rijker is geen actie.

Wellicht dat er iemand is die wel weet welke opties er nog over zijn of die over goede PCC instellingen beschikt voor met name dan het lage toeren gebied, daarboven is er namelijk totaal niet op het rijgedrag aan te merken. Verder weet ik dat het een twin is en geen vier cilindier maar dit moet volgens mij echt beter kunnen.

Nou ik ga het wel lezen welke techneut hier iets op weet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Banjer87

Bijzonder

Bericht door Banjer87 »

Overigens moet het wel een bijzonder gezicht zijn geweest. Tanktas op de motorfiets, daarin de netbook, usb kabeltje onder de buddyseat door.
Ik pruttelend in de eerste en tweede versnelling en dan tegelijkertijd afkijken op de netbook welk gebied de storingen geeft. Effe stoppen, plussen en minnen, uploaden de PCC in en weer proberen.

Jammer genoeg heeft dat ook nog niet het gewenste resultaat gehad. Ik krijg gewoon dat gebok niet uit het blok bij die toerentallen afgebeeld in de "gele" zone.

Wie red me.....
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB

Bericht door DesertStrom »

Misschien wel een overbodige opmerking, maar is de speling uit je gaskabels? Tenslotte is het probleem-gebied in het lage toeren-gedeelte.
Banjer87

Re: Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB

Bericht door Banjer87 »

De speling uit mijn gaskabels, wel over gelezen, maar ik weet niet zeker of die weg is. Hoe controleer ik dat het gemakkelijkst en hoe stel ik het beter af.
Kortom hoe regel ik dat nu weer....

In ieder geval bedankt voor de opmerking. Mogelijk dat je bovenstaande ook nog wil toelichten.

Groetsels
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB

Bericht door Peterzeeland »

Hee joh, het is geen 4 cilinder!

Heb je die potten wel eens gezien, 500 cc per stuk, die op en neer bonken?
Ik rij nooit onder de 2000 en liever boven de 3000.

overigens is de hoegee-behandeling erg goed gelukt bij mijn KLV, al kan ik dat niet zeggen van het benzineverbruik.

Maar serieus, rijd jij wel eens constant met een toerental van onder de -zeg- 2.000 ????

Ben benieuwd hoor, of er iemand is die een motor heeft die dan mooi ronddraait!

ik volg dit topic met rode oortjes!

PS: kettingspanning is natuurlijk helemaal goed?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Flipsen

Re: Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB

Bericht door Flipsen »

Ik heb in het verleden een SV1000 gehad, en die had het standaard al. Onder 3000 tpm op lage snelheid was er niet mee te rijden. IK ben toen naar SF racing in Borne gegaan, en die hebben e.e.a verbeterd. En dat zonder PCC. Je zou eens contact met hun kunnen opnemen. Deze jongens weten denk ik hier wel raad mee.
Plaats reactie