2bougie,s per cilinder enz.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
mikkola

2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door mikkola »

Ik wil gaarne weten in welk bouwjaar van de DL650 de 2 bougie,s en aangepaste verbrandingskamer zijn gekomen.
Reden is dat de verkoper alleen type,s 2009 nog heeft staan ,en dat andere dealers zogenaamde overjarigen in de uitverkoop doen.

Wat is verschil in bouwjaar 2006 en 2009 van model DL650 ?
Dgr

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Dgr »

Een model uit 2006 is nog zonder dubbele bougies en zonder katalysator. Deze wijzigingen zijn in 2007 geïntroduceerd
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Iron Horse »

Klopt niet, mijn Dl650 uit 2004 had weldegelijk een katalysator en lambdasonde. wanneer de 2 bougies geïntroduceerd werden weet ik niet precies, maar een zoekactie op het forum moet je dat antwoord kunnen brengen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Erik Hofstee »

in 2007 zijn de dubbele bougies er op gekomen. Ook is de katalysator verplaatst, hij zit nu niet meer in de demper zelf maar er net voor. Je weet wel...die enorme dikke lelijke pijp vóór de einddemper.....Zal er wel voor zorgen dat hij sneller op temperatuur komt en de motor schoner draait.
in 2007 is er ook een ABS versie gekomen.
Dgr

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Dgr »

Iron Horse schreef:Klopt niet, mijn Dl650 uit 2004 had weldegelijk een katalysator en lambdasonde. wanneer de 2 bougies geïntroduceerd werden weet ik niet precies, maar een zoekactie op het forum moet je dat antwoord kunnen brengen.
Je hebt gelijk! Toen ik de opmerking van Erik las ging het lampje opeens branden :oops:
Robbedoes

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Robbedoes »

Dgr schreef:
Iron Horse schreef:Klopt niet, mijn Dl650 uit 2004 had weldegelijk een katalysator en lambdasonde. wanneer de 2 bougies geïntroduceerd werden weet ik niet precies, maar een zoekactie op het forum moet je dat antwoord kunnen brengen.
Je hebt gelijk! Toen ik de opmerking van Erik las ging het lampje opeens branden :oops:
Toch niet dat rode lampje tussen de tellers hoop ik... :mrgreen:
Dgr

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Dgr »

Robbedoes schreef: Toch niet dat rode lampje tussen de tellers hoop ik... :mrgreen:
Helaas wel :lol:

Afbeelding
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Benjamin »

Hallo iedereen,

Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groeten Benjamin
Erik Hofstee

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Erik Hofstee »

Benjamin schreef:Hallo iedereen,

Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groeten Benjamin
Het gekke is dat ik mijn dl650 uit 2004 fijner vond lopen dan mijn 2008.....
De 2004 had naar mijn gevoel ook meer kracht.
Ik heb 3 dl650's gehad (2004, 2007, 2008) en het verschil in brandstofverbruik is nogal klein, meestal rond de 1 op 20.
De wissel met de 07 en 08 had te maken met dat ik ABS wilde.

Die dubbele bougies zijn erin gekomen om het nog armer gemaakte mengsel te doen ontsteken, zodat hij aan de Euro3 norm voldoet. Het zit er niet in om hem fijner te laten lopen of zo, pure noodzaak met dat arme brandstof mengsel.

:bye:
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: 2bougie,s per cilinder enz.

Bericht door Soesko »

Benjamin schreef:Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groeten Benjamin
Ik heb een 2005 type in gebruik en mijn voruw een 2008. Eerlijk gezegd vind ik de verschillen heel erg klein. Ik heb de indruk dat de motor van mijn vrouw, die met twee bougies per cilinder, net een beetje soepeler loopt en ook wat zuiniger is. Mijn DL lijkt wat hardere klappen te maken, maar nogmaals de verschillen zijn niet heel groot.
Plaats reactie