Stttttttoteren Dl 1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Pompie

Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Pompie »

Hallo v-stromer,

Twee vragen van Pompie wat is een kloontje en wat voor effect heeft het op het rijplezier, en wat kost zoiets.
Tweede vraag, ik heb heel veel ( stotter en haper ) problemen met mijn DL 1000 uit 2004, na 5 keer terug te zijn geweest bij de dealer waar ik hem gekocht heb ( Bos Motoren in Culemborg), nog steeds geen oplossing.
Omdat het nog in de garantie is heb ik in overleg met Dhr.Bos besloten om een erkent Suzuki dealer op te zoeken om de motor eens goed na te laten kijken.
Na een aantal verhalen op jullie V-Strom Forum gelezen te hebben over mensen met het zelfde probleem het volgende:
Ik ben vorige week Dinsdag 16 Juni bij Motorcentrum Rijen geweest, door de telefoon gaven hun aan dat zij de oplossing hebben, maar niets is minder waar.
Zij hebben de motor ruimer gezet, maar het probleem is daarmee niet verholpen, sterker nog hij is onderweg naar huis 3 keer afgeslagen, hetgeen hij nog nooit gedaan heeft.
Ik ga morgen 23 Juni weer terug naar Motorcentrum Rijen om hun de gelegenheid te geven om het probleem WEL op te lossen.
Maar van te voren ga ik eerst bij mij in de buurt naar Roadrunner motoren in Velp eens kijken of zij een goede oplossing hebben.
Hebben jullie misschien goede tips want ik word er wel een beetje simpel van.

Met vriendelijke groet,


Pompie
Jokapo

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Jokapo »

Een kloontje is een bracket waar jeje ruit op bevestigd zodat je hem traploos kunt verstellen en een beetje kan kantelen zo kan je het bulderen van de wind (lees turbulentie) verminderen zoniet compleet weghalen.
Dit verhoogd dus zoiezo al je rijplezier :mrgreen: .
Ze kosten €55 en dan krijg je ze in een mooie gepoedercoate zwarte kleur.
In de marktplaats onder het topic kloontje kopen via omweg kan je nog meedoen voor een bestelling.

Voor een beeld kijk eens hier http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... ijt#p53133
Frido

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Frido »

Hi Pompi !

Mijn DL 1000 uit 2004 is naar Hoegee in Giessen geweest, daar passen ze de mapping van de motor aan
en ik heb totaal geen last van stotteren, kost een eurootje of honderd maar het is wel een wereld van verschil. :D

Op dit forum staat er zat over te lezen.........

http://www.hoegeetech.com/

En zo'n kloontje scheelt echt heel veel, zie de linkjes in vorig commentaar ..........

gr. Frido :-)} :bye:
Richard

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Richard »

als je motor afslaat hebben ze waarschijnlijk het stationaire toerental te laag gezet. dit moet tussen 1100 en 1300 toeren zijn. dit kan je zelf makkelijk veranderen middels een stelschroef aan de linkerkant van het blok.

en het stotteren is idd een bekende 1000 kwaal en een beetje fatsoenlijke suzuki dealer moet dit kunnen verhelpen. of idd nog beter; opnieuw laten afstellen
Momfer

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Momfer »

hoi stromer
mijn DL1000 K3 had het zelfde is bij SUZUKI rijker gezet (zeggen ze ) kan ook de mapping zijn geweest
hier na geweldig rijden die strom van mij

vr gr momfer 8) :lol:
Fietsertje

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Fietsertje »

zijn er ook mensen die wel eens last hebben met optrekken?
mijn strom wil nu heel soms niet goed optrekken en dan heb ik het niet over gewoon bokken door te weinig gas maar echt haperen/hakkelen... daarbij rommelt hij erg tussen de 3 en 4000 toeren maar ook rond de 6000 toeren wil hij soms niet lekker.
Degene die er nu net ook voor een aantal dingetjes mee bezig is geweest verwacht dat er een probleem zit in de versnellingsbak maar durft niet te zeggen wat.

Heb m nog geen 6 maanden en ik verwachtte dat het te maken had met een lekke koppeling van mijn uitlaat... :(
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Soesko »

Van welk bouwjaar is je v-strom? Ik gok op 2002 of 2003, want datgene jij beschrijft lijkt heel erg op het reeds bekende koppelingsprobleem. Zie verderop onder koppelingsproblemen. De veren van de koppelingskorf van de bouwjaren 2002 en 2003 zijn te licht uitgevoerd, waardoor de motor erg trilt en geluid maakt bij het optrekken (het lijkt een beetje alsof je blok er los onder hangt). Als je dit probleem aan de hand hebt dan is de enige remedie vervanging van de koppelingskorf. De vraag is of dit onder de garantie valt. Er gaat immers niets kapot, het is alleen erg irritant. Suzuki heeft het probleem ook onderkent en er is een gemodificeerde koppeling te koop. De modellen van 2004 hebben standaard de verbeterde versie al waardoor het probleem zich niet meer voordoet. Veel koppelingskorven zijn destijds onder gaantie of coulance vervangen, maar nimag wil nu niets meer doen.
Ik zou zeggen, lees je verder even in bij het onderwerp koppeluingsproblemen of dat herkenbaar is.
Fietsertje

Re: Stttttttoteren Dl 1000

Bericht door Fietsertje »

Soesko schreef:Van welk bouwjaar is je v-strom? Ik gok op 2002 of 2003, want datgene jij beschrijft lijkt heel erg op het reeds bekende koppelingsprobleem. Zie verderop onder koppelingsproblemen. De veren van de koppelingskorf van de bouwjaren 2002 en 2003 zijn te licht uitgevoerd, waardoor de motor erg trilt en geluid maakt bij het optrekken (het lijkt een beetje alsof je blok er los onder hangt). Als je dit probleem aan de hand hebt dan is de enige remedie vervanging van de koppelingskorf. De vraag is of dit onder de garantie valt. Er gaat immers niets kapot, het is alleen erg irritant. Suzuki heeft het probleem ook onderkent en er is een gemodificeerde koppeling te koop. De modellen van 2004 hebben standaard de verbeterde versie al waardoor het probleem zich niet meer voordoet. Veel koppelingskorven zijn destijds onder gaantie of coulance vervangen, maar nimag wil nu niets meer doen.
Ik zou zeggen, lees je verder even in bij het onderwerp koppeluingsproblemen of dat herkenbaar is.
hmm bedankt voor de tip, ik heb even verder gelezen en er moet binnenkort dan maar eens naar gekeken worden ;)
Plaats reactie