Gierend Strom-metje.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
wim650br

Gierend Strom-metje.

Bericht door wim650br »

Hoi.
Sinds vorig jaar oktober ben ik de trotse bezitter van een 650 BR K7 :D . Heerlijke scheur, smijt, hang machine. Power genoeg voor mijn rijstijl. (Ik kom wel af van een GSX1100F van '95 met 120K op de teller, maar 250 rij je niet zo vaak). Met de Vstrom rijd ik ook de woonwerk kilometers nu veel fijner.
Maar..... Mijn VStrom (45000 km) maakt sinds kort een gierend lawaai in de 6e vesnelling dat bij 6000 toeren (130 km/uur) hinderlijk hoorbaar is. Schakel ik dan naar de 5 en houdt 130 aan, dan is het gieren vrijwel volledig weg. In de 4e, tikkeltje kalmer rijden, hoor ik het gieren helemaal niet. Bij 2 suzuki dealers gaven ze aan dat ze dit probleem nog niet eerder tegengekomen waren. Is er iemand onder jullie die dit wel herkent of een suggestie heeft wat het is of wat ik nog kan proberen?
Of ben ik veroordeeld tot het uit elkaar laten halen van het gehele blok :( .
Al vast mijn dank voor de moeite.
Wim.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Gierend Strom-metje.

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wim,

Ik weet niet van welke maand je BR is, maar misschien hebt je nog gewoon fabrieksgarantie. Laat je dealer dit maar eens onderzoeken en oplossen. Ik zou zelf maar niets gaan proberen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Gierend Strom-metje.

Bericht door Soesko »

Klinkt als een probleem in de versnellingsbak. Meestal is het de 2e versnelling die gaat gieren, omdat die het zwaar belast wordt. Ik zou proberen een beroep te doen op fabrieksgarantie of als die verlopen is op coulance.
Plaats reactie