en toen was ie 'dood '

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
M-Strom

en toen was ie 'dood '

Bericht door M-Strom »

een collega heeft exact de zelfde DL 650 als ik, hij reed vanmiddag op de brug bij Vianen en ineens viel de motor uit.

Op de display brandde 'check' daarna sloeg de motor af en deed niets het meer.
Motoport Vianen heeft hem meteen opgehaald en meegenomen naar de zaak. Daar hebben ze een zekering vervangen die er meteen weer uit sprong. Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt. . . .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er is ooit eens iets geschreven over een kabeltje dat niet goed zou zitten. Dat bevindt zich linksachter onder je zadel. Dat zou bij verkeerde plaatsing (door de fabriek) kunnen doorschuren. En er is eens iets geschreven over een andere kabel ergens onder de tank, die weet ik niet meer precies, maar had een zelfde effect.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
M-Strom

Re: en toen was ie 'dood '

Bericht door M-Strom »

Het schijnt rechts onder de tank een elektriciteitdraad te zijn die doorgeschuurd/afgeknelt was en daardoor kortsluiting maakte.

Het is (uiteraard) onder garantie opgelost.
:)
tip: kijk even onder je tank of je een draad ziet lopen die niet vrij ligt...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gelukkig liet m'n geheugen me dus niet in de steek, want dat onderwerp stond op het vorige forum. Misschien wel aardig als er toch nog iets gedetaileerder melding van gemaakt kan worden. Want ik geloof niet dat elke dealer daar standaard op controleert. Dus als je nog meer info hebt houden we ons aanbevolen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Iron Horse schreef:... Dus als je nog meer info hebt houden we ons aanbevolen.
Inderdaad! Want rechts onder de tank is toch heel ergens anders dan links onder het zadel.

@M-Strom: Heb je ook een foto van de plaats?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Ferdo

Ik doelde dus ook op mijn volgende (tweede) opmerking
Ikke-Mijzelve schreef:En er is eens iets geschreven over een andere kabel ergens onder de tank, die weet ik niet meer precies, maar had een zelfde effect.
Maar meer info blijft dus welkom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Er is soms wel meer vreemds aan de hand met de bekabeling van de DL650. Volgens dit bericht, http://www.stromtrooper.com/forum/viewtopic.php?t=1541 had degene een gesmolten stekker bij de aansluiting van de rechter koplamp...
Gast

Bericht door Gast »

Precies hetzelfde is mij vorig jaar op vakantie overkomen! Ik was lekker aan het toeren en ineens viel de motor uit. Mijn man kwaad waarom ik op zo'n rot punt toch ineens stopte....halverwege een beklimming...
Eerst alle bepakking eraf, handleiding erbij (toch handig in alle talen op vakantie), en ja hoor als de melding en het boekje klopte moest er een een zekering door zijn. Wij al helemaal opgelucht, een zekering vervangen, dat moesten wij ook kunnen. Standaard zit er namelijk 1 reserve zekering voor alle amp in. Dus zo gezegd zo gedaan, wij harstikke trots dat het ons lukte. De melding was namelijk weg uit het scherm. Alle bagage weer opgepakt, ik starte de motor en poeeeff...niets meer... :cry: Dan ben ik toch blij met mijn ANWB lidmaatschap, ook in Duitsland. Gelukkig kwam zeer snel een ADAC auto, toevallig met aanhanger. Die probeerde hetzelfde nog een keer, weer niets. Gelukkig was een plaats verderop een Suzuki dealer die heeft uiteindelijk een losgeschoten kabel gevonden. Vraag me niet meer waar, maar ik was blij dat ie het weer deed. Heb je een nieuwe motor, staat ie nog stil.... De eerst paar kilometers daarna waren wel spannend. Maar gelukkig heeft ie mij tot op heden niet meer in de steek gelaten!

Groetjes
Bertilla
M-Strom

Re: en toen was ie 'dood '

Bericht door M-Strom »

Nou, ik heb eens even onder mijn tank gekeken, tsjonge jonge wat een toestand om die tank tien cm. omhoog te krijgen, daarvoor moet je aan alle kanten bouten losdraaien van je kuip en twee plastic 'drukboutjes' losmaken. . .
(ééntje heb ik natuurlijk meteen afgebroken, omdat ik niet wist dat je het middelste rondje in moet drukken)

maar goed, ik dus alle bedrading bekeken, ook die onder de buddyseat maar alles ligt goed vrij en ziet er goed uit.

Ik heb niet het idee dat er iets is wat kortsluiting zou kunnen gaan veroorzaken.

Maar mischien is het voor de dealers aan te raden om bij alle beurten hier extra aandacht aan te schenken???
Plaats reactie