olielek???

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Steve van San

olielek???

Bericht door Steve van San »

Dag iedereen,
Ben daarnet even naar de msc Beatrice(enorm groot containerschip in het delwaidedok antwerpen bij berendrecht) gaan kijken en bij het afstappen heb ik gemerkt dat het een beetje vochtig was aan de rechterkant van de motor.
Rechterkant=niet de kant van het olieschermpje,maar de anderekant!!!!
Terhoogte waar het deksel van de motor met een grote inbus vast zit,is een cirkelachtig metalen plaatje inhet midden van het deksel met de inbusbout.
Rondom dit plaatje was er een minimum van vocht,denkelijk olie waar te nemen.....!!!
Nu zoals je merkt ben ik een leek wat motoren betreft,maar zou dit nagezien moeten worden of is het gewoon een kwestie van inbus sterker aan te draaien???
Voor de rest groetjes uit Antwerpen en een bangelijk mooi motorseizoen aan iedereen!!!! :-)}
Remko

Re: olielek???

Bericht door Remko »

Je geeft aan dat je het technisch inzicht van een koffie kopje hebt, dus lijkt het me raadzaam om iemand met wat technisch inzicht te raadplegen!!


Zomaar boutjes aandraaien is niet het handigste om te doen!



8)
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: olielek???

Bericht door Chopperbiker »

Remko bedoelt:
Rij even langs de motorzaak/dealer en laat er eventjes naar kijken.
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Fred

Re: olielek???

Bericht door Fred »

Nieuwe dichting laten zetten, heb ik ook voorgehad. Meestal de 1000 heeft er last van en dan alleen na een lange rit.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: olielek???

Bericht door Soesko »

Als ik je verhaal een beetje snap dan het je het over het dekseltje aan de linkerkant van de motor, waar de merktekens achter zitten die je nodig hebt bij het kleppenstellen. Dat dekseltje wordt er dan afgedraaid en ook nog een bout aan de bovenzijde om de kleppen te kunnen stellen. Je moet bij een motorfiets links en rechts bepalen vanuit het zadel. Doe net of je op de motor zit en dat bepaalt de linker- en rechterzijde. Dat is een ongeschreven afspraak. Ik heb het idee dat jij links en rechts hebt bepaald terwijl je aan de voorkant naar je motor stond te kijken.
Dat dekseltje wordt vastgezet met een grote imbus. Die zou je wat aan kunnen draaien, maar dan moet je wel de juiste maat voorhanden hebben, want die maat zit niet in een standaard set. Ik denk niet dat je direct wat kapot gaat draaien, maar het is wel van belang om het met beleid te doen. Volgens mij doe je er beter aan om even naar een motorzaak te gaan. Wellicht moet de pakking vervangen worden. Het klinkt niet als een grote reparatie.
Mogelijk heb je laatst onderhoud aan je motor laten doen en heeft men het deksletje niet goed gemonteerd (niet vast genoeg, pakking die dubbel zit of iets dergelijks).
Plaats reactie