Secundaire gaskleppen verwijderen

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Jeff

Bericht door Jeff »

Lijkt mij onzin, als je niet meer als inderdaad de kleppen verwijderd te hebben, heeft het daar niets mee te maken.
Wel als je e.v.t. aan de servo instelling bent geweest, maar ik neem aan dat je alleen de ronde plaatjes verwijderd hebt ?
Als je oliepijl en je koelvloeistof op niveau hebt staan heeft F1 een andere oorzaak. Je kunt nog even je temperatuur in de gaten houden, je weet wel maar kan niet weten.
Ik rij al enkele duizenden kilometers zo en heb geen enkel probleem.
Kermit

andere motor...

Bericht door Kermit »

op aanraden giovanni testcentrum in Goes secundaire kleppen eruit, ander voortandwiel met 1 tandje minder en een K&N-luchtfilter.
vanmiddag proefritke gemaakt.
dit is nu dus een totaal andere motor om te rijden: meer trekkracht onderin en vooral veel soepeler onderin, zelfs bij de 2800 toeren. ik heb het geprobeerd en inderdaad: je kunt haast elke bocht in de 3 nemen.
dit is toch de bedoeling met een tweecilinder?

over de negatieve kanten weet ik nog niets: verbruik??
verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
:mrgreen:
Blackstrom

Re: andere motor...

Bericht door Blackstrom »

kermit schreef: verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
:mrgreen:
Klopt, je hebt de overbrengingsverhoudingen gewijzigd en nu
zal de snelheidsmeter nog meer afwijken dan bij de
standaard overbrengingsverhoudingen.
Jeff

andere motor

Bericht door Jeff »

Inderdaad daar klopt geen ruk meer van, bij mij is het een afwijking van meer dan 20 Km/uur.
Dit probleem is op te lossen door middel van een "SpeedoHealer" te plaatsen, hiermee kun je de afwijking herstellen.
Gebruik je navigatie-systeem om goed te corrigeren, dit kan op de KM nauwkeurig.
Zie bijlage :

De tutorial:
http://www.speedohealer.com/your_pics/d ... torial.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet de SHv3.0 + Harness Kit hebben, dit is namelijk met kabel.

De importeur is http://www.motopro.com/html/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kermit

Re: andere motor

Bericht door Kermit »

Jeff schreef:Inderdaad daar klopt geen ruk meer van, bij mij is het een afwijking van meer dan 20 Km/uur.
Dit probleem is op te lossen door middel van een "SpeedoHealer" te plaatsen, hiermee kun je de afwijking herstellen.
Gebruik je navigatie-systeem om goed te corrigeren, dit kan op de KM nauwkeurig.
Zie bijlage :

De tutorial:
http://www.speedohealer.com/your_pics/d ... torial.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je moet de SHv3.0 + Harness Kit hebben, dit is namelijk met kabel.

De importeur is http://www.motopro.com/html/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
bedankt voor de informatie Jeff, nu is 80 km ook echt 80!
zonder deze kleppen is het verbruik volgens mij onveranderd gebleven.
mlenior
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 28-08-2006, 14:18
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Lelystad
Contacteer:

Secundaire gaskleppen verwijderen

Bericht door mlenior »

Hi, Ik ook een Vstrom DL1000 Bj 2003 zit er over te denken om Secundaire gaskleppen te verwijderen :idea: Ook ik heb (nog steeds) problemen met stads verkeer en uiteindelijk is het het proberen waard. Ben er al eens voorzichtig mee begonnen maar krijg die kleine schroefjes niet los ? Zitten echt muur vast.. Iemand enig idee hoe deze los te krijgen, zonder de kruiskop te vernielen of zitten ze misschien vast gelijmt ? :oops:
Vstrom DL1000 Bj 2003, 24000Km, Blauw.
"I could not fix your brakes so i made your horn louder"
Corre

Bericht door Corre »

de kleine schroefjes zitten vast met lock (thite) ik weet niet of da juist is het zal wel niet
maar de schroefjes zijn vast gelijmd en zitten daarom zo vast
met een goede schroevendraaier ùoet het wel lukken
svs

Re: andere motor...

Bericht door svs »

blackstrom schreef:
kermit schreef: verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
:mrgreen:
Klopt, je hebt de overbrengingsverhoudingen gewijzigd en nu
zal de snelheidsmeter nog meer afwijken dan bij de
standaard overbrengingsverhoudingen.
dat lijkt mij dus onzin :roll:
svs

Bericht door svs »

corre schreef:de kleine schroefjes zitten vast met lock (thite) ik weet niet of da juist is het zal wel niet
maar de schroefjes zijn vast gelijmd en zitten daarom zo vast
met een goede schroevendraaier ùoet het wel lukken
inderdaad, juiste bit in je accutol, en stevig aandrukken :wink:
bijkomend voordeel, magneetje houd het boutje vast.
eventueel eerst de as ontkoppelen zodat je de gaskleppen ''vlak'' kan leggen.
ik praat hier wel over mijn ervaring bij een sv, maar dat lijkt mij wel ongeveer hetzelfde :roll:
jwaterink

Re: andere motor...

Bericht door jwaterink »

blackstrom schreef:
kermit schreef: verder lijkt het net alsof de kilometerteller verkeerd aanwijst, ik rijd steeds te snel.
:mrgreen:
Klopt, je hebt de overbrengingsverhoudingen gewijzigd en nu
zal de snelheidsmeter nog meer afwijken dan bij de
standaard overbrengingsverhoudingen.
Bullshit, de snelheidsopnemer voor de teller zit in je voorwielnaaf en niet op de versnellingsbak zoals bij auto's vaak het geval. Andere tandwieloverbrenging heeft geen gevolgen voor de snelheidsmeter, andere bandenmaat overigens wel.
Remko

Re: andere motor...

Bericht door Remko »

jwaterink schreef:
Bullshit, de snelheidsopnemer voor de teller zit in je voorwielnaaf en niet op de versnellingsbak zoals bij auto's vaak het geval. Andere tandwieloverbrenging heeft geen gevolgen voor de snelheidsmeter, andere bandenmaat overigens wel.



De koeiepoep klopt voor de 650 maar niet voor de 1000!!!!!!


:twisted: :twisted: :twisted:
Demous

Re: andere motor...

Bericht door Demous »

Remko schreef:
jwaterink schreef:
Bullshit, de snelheidsopnemer voor de teller zit in je voorwielnaaf en niet op de versnellingsbak zoals bij auto's vaak het geval. Andere tandwieloverbrenging heeft geen gevolgen voor de snelheidsmeter, andere bandenmaat overigens wel.

De koeiepoep klopt voor de 650 maar niet voor de 1000!!!!!!


:twisted: :twisted: :twisted:
Ach,sommige zijn net Suzuki zelf,alles op de 650 brommer en de echte 1000 mastodont wordt vergeten O:-)
Foursat

Gevolgen verwijderen secundaire kleppen

Bericht door Foursat »

Bij 7000 rpm beginnen de secundaire vlinderkleppen dicht te sturen. Ze remmen de luchtstroming af het motorvermogen zakt in elkaar met 15 Hp Indien je deze kleppen verwijderd, wordt het brandstof mengsel zeer arm in het toerengebied 8000 - 9000 rpm. Het CO percentage is nagenoeg 0,0. Het mengsel is zo arm dat dit schade kan veroorzaken aan het motorblok. Het injectiesysteem dient te worden aangepast zo ver dat de brandstofmix weer normaal is. Het CO percentage van een v-strom ligt normaal tussen de 5,0%-5,5%. Indien dit goed wordt gedaan blijft het maximale motorvermogen beschikbaar. Ook is het verstandig de luchtaanzuigpijpen in de airbox te vervangen voor een snellere variant.

Afstel gegevens:

+4% to 5% at 5,000
+5% to 6% at 6,000
+8% to 9% at 7000
+18% to 19% at 8,000
+23% to 24% at 9,000

Dit afstellen is te doen met een Suzuki Teka adjuster F1

7 a 8 Hp meer piekvermogen is haalbaar.
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: Secundaire gaskleppen verwijderen

Bericht door Thon75 »

mlenior schreef: di 22-04-2008, 10:00 Hi, Ik ook een Vstrom DL1000 Bj 2003 zit er over te denken om Secundaire gaskleppen te verwijderen :idea: Ook ik heb (nog steeds) problemen met stads verkeer en uiteindelijk is het het proberen waard. Ben er al eens voorzichtig mee begonnen maar krijg die kleine schroefjes niet los ? Zitten echt muur vast.. Iemand enig idee hoe deze los te krijgen, zonder de kruiskop te vernielen of zitten ze misschien vast gelijmt ? :oops:
Mijne boktor ook bij lage toeren heeft het bij jou geholpen om ze te verwijderen
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Secundaire gaskleppen verwijderen

Bericht door RedStrom »

Boktor?
Daar heb ik wel wat mee :duim:

Verwacht geen wonderen van het verwijderen. De 2003 is gewoon niet zo soepel.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: Secundaire gaskleppen verwijderen

Bericht door Thon75 »

Haha foutje .
Mijne houd vooral in horten en stoten bij 80 90 kilometer per uur kwa trekkracht is het oké sommige zeggen dat hij soepeler gaat lopen
Plaats reactie