Lampje op dashboard

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Addie

Lampje op dashboard

Bericht door Addie »

Sinds korte tijd ben ik trotse en blijde eigenaresse van een mooie V Strom DL 650. Fijne motor!!! Echt nu gaat regelmatig het rode lampje op mijn dashboard steeds branden. Eerst zonder foutmelding (oliedruk/niveau), steeds direct de motor uitgezet en olie gecontroleerd (genoeg olie). Verder gereden en geen motorisch probleem. Dit komt best vaak voor zonder dat ik iets merk aan het motorgedrag. Gisteren ging dit rode lampje weer branden, maar nu met de foutcode F1 (fuel injection). Wederom niets te merken aan het gedrag van de motor. De dealer zegt dat dit wel meer voorkomt bij de DL 650 (??). Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Laatst gewijzigd door TT-Strom op zo 08-03-2009, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst van tips en trucs naar hier
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Lampje op dashboard

Bericht door TT-Strom »

Addie,

Heb je post even verplaatst naar dit topic en je dubbelpost verwijderd.
Beste kan je een vraag maar in 1 topic plaatsen, om dubbele reacties te voorkomen.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Lampje op dashboard

Bericht door Soesko »

Niet met een V-strom, wel met een GSXR. Ik heb eens een GSXR600 gehad waarvan ook met enige regelmaat een rood waarschuwingslampje in combinatie met FI ging branden. Uiteindelijk is dit onder garantie verholpen. De dealer vertelde me dat er een nieuwe CDI in is gezet, maar dat geloofde ik achteraf niet zo. Volgens mij hebben ze hem aan de computer gehangen en het mengsel aangepast. Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn. Als de inspuiting van de motor buiten een bepaald gebied komt, dan krijg je een foutmelding. Het kan dan zijn dat hij dan te arm of te rijk loopt.
Op een andere GSXR heb ik eens een proefrit gemaakt terwijl het waarschuwingslampje ging branden en dat had toen te maken met een te lage accuspanning. Ik zou in ieder geval geen genoegen nemen met het verhaal van je dealer dat het wel vaker voor komt. Dat kan best zo zijn, maar het rijdt gewoon erg irritant als er regelmatig een waarschuwingslampje gaat branden. Je zit dan toch onwillekeurig te denken of het allemaal wel goed is.
Ik zou terug gaan naar je dealer of naar een Suzuki-exclusief dealer. Ik heb zelf goede ervaringen met Jan van Sommeren te Afferden. Ik ben daar gisteren geweest om de injectie van mijn DL1000 anders af te laten stellen en ze hebben goed werk geleverd. Zij weten precies wat wel en niet normaal is bij een Suzuki-motorfiets.
Succes ermee.
Plaats reactie