Trillingen blok??

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Pale Rider

Trillingen blok??

Bericht door Pale Rider »

Op het oude forum heb ik dit onderwerp ook al een keer aangesneden, maar geen reacties gekregen. Nieuwe poging :wink:

In de diverse bladen is de DL650 bij zijn introductie geroemd om zijn trillingvrije loop. Dit is mij in de praktijk wat tegen gevallen. Nu kom ik van een vierpitter, dus mogelijk schat ik de zaak verkeerd in en zijn de trillingen die ik vanaf 4.500 toeren voel voor een tweecilinder volkomen normaal. Toch kom ik op buitenlandse forums ook hier en daar een bericht tegen over trillingen en is e.e.a. mogelijk exemplarisch.

Hoe ervaar jij de loop van het blok?

Tom.
Scottie

Bericht door Scottie »

Als een zonnetje :P

Het kan zijn dat je bouten waarmee het blok vastgezet zijn niet goed zijn aangedraaid, of dat ze met spanning gemonteerd zijn.
Laat je dealer dit controleren, of met fatsoenlijk gereedschap kan je het zelf checken.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Bouten zijn bij de 6.000 km beurt nagetrokken. Heeft inderdaad enige verbetering gegeven.

Tom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hiervoor een Bandit 600 F gehad. Daar het carpale tunnelsyndroom na 4500 km in 12 dagen van overgehouden. (Is weer over na ca. een jaar.) Door de trilling dus van die 4-cilinder. Bij deze DL650 is het een oase van rust vergeleken met die Bandit en dat ongeacht het toerental.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
PeterK

Bericht door PeterK »

Tom,

Ik ervaar nu exact het zelfde euvel. Bij een Km-stand van 4.000 begon het blok te trillen rond de 4.500 a 5000 toeren. Voor deze Km stand was het blok zo goed als trillingsvrij.
Kan je mij vertellen of het aantrekkende van de bouten waarmee de motor is vastgezegd DE blijvende oplossing is?

Peter
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Zoals gemeld zijn bij 6.000 km de bouten aangetrokken en gaf dit een verbetering. Inmiddels ben ik de 10.000 km gepasseerd en trilt de boel er weer lustig op los. De verbetering was dus tijdelijk.

Ik vind het blok op het moment helemaal tamelijk rauw lopen. Mogelijk dat een vuil rakend luchtfilter hier een rol in speelt?

Tom.
Plaats reactie