koppeling DL 1000 2002

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Frank »

Volgens mij is het alleen van toepassing op de oudere DL-1000's, want op mijn K8 heb ik hier geen last van.

Als mijn motor begint te bokken, dan zit ik domweg in de verkeerde versnelling... :shock:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Shifty »

Clutch chudder en bokken in lage toeren zijn twee compleet verschillende dingen.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Frank »

Ja, maar ze doen voorkomen alsof iedere DL1000 dit probleem heeft, maar dat is dus niet zo...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Shifty »

Ik zou graag een keer op een DL1000 rijden met dit probleem om te kijken hoe dat voelt.
Mijn K8 voelt tussen de 3 en 4000 toeren wel degelijk anders, rauwer.
Deloontjes

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Deloontjes »

Hallo Martien,

jij hebt 2 jaar geleden een nieuw koppelingshuis gemonteerd, zijn de klachten weer net zo hevig als voor deze reparatie?
En wat bedoel je met laten modificeren? mn huidige koppelingshuis laten modificeren in Engeland?
Heb jij enig idee wat de kosten daarvan zijn?

gr Deny.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Iron Horse »

Of op modification clutch basket v-strom 1000 googlen levert ook veel resultaten op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: koppeling DL 1000 2002

Bericht door Martien_1000 »

Het laten modificeren kost ongeveer net zoveel als een nieuw koppelingshuis bij de dealer, alleen heb je dan nog wel de verzending en de montage.
Tevens kun je een een tijdje niet rijden omdat je koppeling in Engeland ligt. Er is onzettend veel te lezen hierover op:

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/board,17.0.html

of ga direct naar het juiste topic:

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,11745.0.html

Laat je niet afleiden door de af en toe minder prettige discussie ttussen de forumleden "Realshelby" en "Sharealike". Laatstgenoemde is een engelsman die de modificatie uitvoert.
Je kunt hem via het forum een bericht sturen. In eerste instantie was de gedachte dat het rammelen werd veroorzaakt door de veren in het koppelingshuis, maar later blijkt dat de passing van het aluminium huis op de stalen binnenbus steeds ruimer wordt. Dit is dan ook hetgeen wat gemodificeerd wordt d.m.v. een bronzen lager.

Veel leesplezier,
Martien
Plaats reactie