afslaan

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

afslaan

Bericht door Gerrit »

Mijn motor (niet meer geel zoals op de motor, maar nu een keurig zwarte DL1000-K8 ) sloeg regelmatig af bij het stationaire toerental. Bij de koude start kwam de motor nauwelijks uit op 1200 toeren, en hield hij overmatig in bij lage toerentallen. Daarnaast nam het benzineverbruik de laatste week enorm toe. Uiteraard was ik daar niet tevreden over (bij mijn K2-uitvoering had ik dit helemaal niet).

Wat blijkt nu het geval te zijn: in de radiator zitten twee temperatuursensoren. Eén van deze sensoren was defect, waardoor het motormanagement/intjectie systeem verkeerde informatie kreeg en bij een koude motor al ging knijpen op de brandstoftoevoer (hij dacht namelijk al dat hij warm was). Sensor vervangen en de motor loopt weer zoals het hoort.

Mijn dealer overweegt nu om standaard een aantal van deze sensoren in huis te halen, omdat mijn motor de tweede in korte tijd was waar dit euvel optreedt.

Gerrit
Laatst gewijzigd door Gerrit op vr 26-09-2008, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat is in ieder geval belangrijke informatie om te delen! Niet iets waar je even simpel achter komt als je er zelf aan sleutelt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie