Mijn motor (niet meer geel zoals op de motor, maar nu een keurig zwarte DL1000-K8 ) sloeg regelmatig af bij het stationaire toerental. Bij de koude start kwam de motor nauwelijks uit op 1200 toeren, en hield hij overmatig in bij lage toerentallen. Daarnaast nam het benzineverbruik de laatste week enorm toe. Uiteraard was ik daar niet tevreden over (bij mijn K2-uitvoering had ik dit helemaal niet).
Wat blijkt nu het geval te zijn: in de radiator zitten twee temperatuursensoren. Eén van deze sensoren was defect, waardoor het motormanagement/intjectie systeem verkeerde informatie kreeg en bij een koude motor al ging knijpen op de brandstoftoevoer (hij dacht namelijk al dat hij warm was). Sensor vervangen en de motor loopt weer zoals het hoort.
Mijn dealer overweegt nu om standaard een aantal van deze sensoren in huis te halen, omdat mijn motor de tweede in korte tijd was waar dit euvel optreedt.
Gerrit
afslaan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat is in ieder geval belangrijke informatie om te delen! Niet iets waar je even simpel achter komt als je er zelf aan sleutelt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.