afslaan

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 278
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1000A L6(zilver) daarvoor DL1000A, daarvoor DL1000 K8, daarvoor DL1000 K2
Locatie: Heiloo

afslaan

Bericht door Gerrit » do 25 sep 2008, 21:03

Mijn motor (niet meer geel zoals op de motor, maar nu een keurig zwarte DL1000-K8 ) sloeg regelmatig af bij het stationaire toerental. Bij de koude start kwam de motor nauwelijks uit op 1200 toeren, en hield hij overmatig in bij lage toerentallen. Daarnaast nam het benzineverbruik de laatste week enorm toe. Uiteraard was ik daar niet tevreden over (bij mijn K2-uitvoering had ik dit helemaal niet).

Wat blijkt nu het geval te zijn: in de radiator zitten twee temperatuursensoren. Eén van deze sensoren was defect, waardoor het motormanagement/intjectie systeem verkeerde informatie kreeg en bij een koude motor al ging knijpen op de brandstoftoevoer (hij dacht namelijk al dat hij warm was). Sensor vervangen en de motor loopt weer zoals het hoort.

Mijn dealer overweegt nu om standaard een aantal van deze sensoren in huis te halen, omdat mijn motor de tweede in korte tijd was waar dit euvel optreedt.

Gerrit
Laatst gewijzigd door Gerrit op vr 26 sep 2008, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8452
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » vr 26 sep 2008, 00:02

Dat is in ieder geval belangrijke informatie om te delen! Niet iets waar je even simpel achter komt als je er zelf aan sleutelt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Plaats reactie