G-Pack

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Blueberry

Bericht door Blueberry »

he tatanka

Wil je het G-pack demonteren, sinds je dat ding gemonteerd hebt is het slecht weer !

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Hey Robert,

Zou het daar nou echt aan liggen, of zou het komen dat iedereen zich een GPS wil gaan aanschaffen....LOL...... 8) .......?

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Misschien moeten we maar zo'n BMW met dak gaan kopen, er stonden er genoeg op de beurs in Den Bosch voor weinig.

Zou daar ook een G-pack voor zijn ?

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Zie die dingen wel eens in Duitsland rondrijden, belachelijk trouwens....! Van ik wel maar kan niet....!

B.t.w. Vergeet niet dat wij met een TRE rijden en niet met een G-Pack!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Valt TRE en Nikko enzo.... niet allemaal onder het hoofdstuk G-Pack dan?

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Er is een duidelijk verschil tussen de G-Pack en de TRE...>! Dan moet je je nog maar eens ff in die materie duiken....! Tre geeft extra koppel/ vermogen in de 1e vier gangen (onderste gedeelte) en de G-Pack alleen de 2 en 3e gang...!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Ga me er nu niet meer druk om maken, ik heb tenslotte al zo'n ding.

Wil nog wel eens goed laten afstellen door Hoegee of een Dynodokter,dan zal er ook wel weer een K&N filter in moeten.

Wie weet hoe snel ie dan van z'n plek gaat, wordt wel lachen als we een toertochtje met de SV club doen en voor het stoplicht wegblazen.

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Mij gaat het niet om het "race effect", als je het zo noemen mag. Het soepeler lopen van de motor, is veel belangrijker!

B.t.w. de K&N Filters zijn bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; in de aanbieding...>!

M.v.g. Stormke.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Er kwam waarschijnlijk ook geen grote glimlach achter je visier toen je in duitsland de medestrommer je achterlicht liet zien. :lol:

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Jawel, hij wist ervan, en het was een Duitser....Lol....... :lol: ..........!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Oke, als ik echt snel wil zijn had ik een blackbird of Hayabusa moeten kopen.

Maar die zit niet zo lekker!

trouwens heet jij echt stormke ?

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Vriend van mij rijdt een Hayabusa, is inderdaad SUPER met zijn VETTE 170 PK....! Maar wat je zegt, qua rijcomfort voor lange afstanden is het Stormpje toch een luxe....!

P.s. Neen Stormke is mijn nickname......!
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Zo rond de 100 PK is tenminste beheersbaar, en ook de hoge zit geeft mij een "relaxt" gevoel.

Maar zo'n PK monster is ook wel eens leuk, maar daar ik in "stad' woon heb ik weinig aan zo'n ding. :roll:
De rijnmond heeft een record aan flitsers en radarwagens en dat is niet alles .

Voor je het weet kan je het roze papiertje een tijdje afgeven. :(

Ook al kan je met een Strom ook redelijk onwettige snelheden neerzetten.

Voor mij is toch altijd wel de 'Kick" om het snelste weg te zijn, of het voorwiel even los van de grond :lol:

On Topic: Ik weet niet of je het al hebt kunnen proberen met het prachtige weer maar je krijgt hem alleen op het gas nu ook op z'n achterwiel :twisted: da's best wel gaaf!

okay, de prent voor roekeloos rijden is ook niet mis, ik heb op "wegmisbruikers" gezien dat een ouwe lul van een politie-agent zonder gevoel van een motor zelfs iemands zijn roze papiertje afpakte.
Volgens deze dementerende agent had de bestuurder zijn voertuig niet onder controle?
Als je zo'n mooie wheelie trekt heb je volgens mij een aardige controle over je fiets.

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Ja lijkt me wel leuk om een wheelie te maken...! Alleen heb ik het lef er niet voor...! Zou n.l. zonde zijn als je ten val komt...>! Dure hobby....., misschien heb je meer rij ervaring of lef.....! Maar ik vind het altijd kicken als ik het iemand zie doen hoor...., alle respect...!

P.s. Ik zit hier 15 minuten van de grens af, dus DEUTSCHE AUTOBAHN, en daar kan je hem flink doortrekken. als je wilt....!


M.v.g. Stormke.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Ik maak al wheelie's sinds mijn Gazelle. sparta automaat , peugeot automaat, puch grand prix, Honda MT, Zundapp GTS 50, Yamaha FS1, Batavus, Honda CB 350 F, Suzuki Gs 450 Es, Honda CB 550 F, Honda XL 500 S, Honda CBX 1000 Pro-link(kan je trouwens geen wheelie mee maken zonder vluchtheuvel) en nu de strom.

Voor de rest ben ik geheel onervaren op het gebied van voorwiel de lucht laten zien.
Nou moet ik nog stoppies leren want de voorgaande fietsen hadden niet van die super remmen.

Robert
swintie

Bericht door swintie »

Tja, ik ben dus blijkbaar nogal beïnvloedbaar :oops:
Heb vandaag met Stephen gebeld. Heb gezegd dat ik een VRIEND van Tatanka ben :lol: en vroeg em of hij me ook zo'n TRE-004 wou verkopen aan die discount-price van 78 Pond.. Hij maakte er geen problemen van! (Bedankt hè Tatanka!!)
Hij is dus in bestelling, WOEHOE!!
Van mij mag de sneeuw NU beginnen smelten 8)
tatanka

Bericht door tatanka »

Géén dank, daarvoor zijn we Stormers, om elkaar bij te staan...!

Is een goeie zaak Swintie t.a.v. je aankoop, je zal er geen spijt van krijgen....! Een TRE, een GPS, het gaat je goed......!

P.s. Ik heb vandaag de Daytona handvewarming aangeschaft van Gericke! Lijkt me toch wel handig, in de bergen enzo....!

M.v.g. Stormke.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Nou swintie,

Misschien moeten we wel een appart forum van TRE-rijders of G-pack-ers gaan oprichten :lol:

Ben bang dat ze ons er wel snel tussenuit pikken op een meeting.

Ik hoop dat je je ervaring aan ons laat weten.

Of misschien dat we nog slechter weer krijgen als er nog een TRE in de benelux bij komt :lol:

Trouwens: Belgen zijn toch altijd bescheiden?

Robert
swintie

Bericht door swintie »

Vandaag is men TRE aangekomen én het zonnetje scheen 8)
Direct geïnstalleerd en heb hier slechts 1 woord voor: WAAUW !! :shock:
Dit is gewoon SUPER... Al lang geleden dat ik zo'n plezier heb gemaakt op men moto. Dat ding overtreft mijn stoutste verwachtingen.... wat een FUN zeg!!! :D
Het gashendeltje reageert echt onmiddellijk op men draaibeweging en weg is ie, een énorme trekkracht ongelofelijk. Dit is echt genieten in het kwadraat, hehe :D :D
tatanka

Bericht door tatanka »

Dat is dan een snelle levering van Stephen......! En kicken zal het zijn he Swinti......! Kijk maar uit, want is toch gladjes buiten....! Je hebt dan echt geen 16e voortandwiel meer nodig.....!

P.s. Alweer een gelukkige en snelle Stormer erbij....!

M.v.g. Stormke
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Aan alle heren met een TRE:

Ben ook de plaatsing van TRE aan het overwegen, maar twijfel nog een Btje. Mijn twijfel ligt vooral in de volgende zin op de site van 'Ivan':
The TRE does not comply with your warranty
Als ik nu (binnen de garantietermijn) problemen ga krijgen met pakkingen oid, gaat Nimag dan niet muiten om onder de garantie uit te komen?? Iemand al ervaring met (de reactie van) dealers die weten dat TRE er op zit?

En natuurlijk zit ik ook heeeeel erg met
The TRE does not comply with federal emission and/or safety laws.
in mijn maag :lol:

Dus de vraag; iemand al enige ervaring met reacties van Suzuki?
tatanka

Bericht door tatanka »

Als je het niet vertrouwt en je voelt je er onprettig bij, moet je het niet doen Ben!

M.v.g. Stormke.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

tatanka schreef:Als je het niet vertrouwt en je voelt je er onprettig bij, moet je het niet doen Ben!

M.v.g. Stormke.
Nou Will...

het gaat niet zozeer om 'het niet vertrouwen', maar ik ben gewoon benieuwd of er iemand ervaring heeft met de reactie van òf een dealer, òf Nimag. Zien zij dit speeltje als een groot kwaad, met als gevolg dat zij opeens alle garantie (van motorproblemen tot kapotte fietsbel :roll:) van de hand wijzen, of zien zij het als een modificatie van de door emissie-eisen opgelegde beperkingen.... :?:
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik heb al eens met Nimag gebeld, of ze van een G-Pack/ TRE hebben gehoord, en deze verklaarde dat hij de G-Pack/ TRE niet kon (of hij wilde het niet weten), beetje vreemd he.....! Meteen kwam de vraag of ik de Storm niet snel genoeg vond.....! Later zij dezelfde persoon dat het onzin was, nadat ik hem uitlegde waarvoor het diende, met een of andere theoretische verklaring....! ik weet wel beter, dus.....!

Je weet zelf, alles wat niet meer in de orginele staat is, dat daarvan de garantie vervalt....! Maar er zijn goede wegen die naar Rome leiden...!

Ik heb van de Engelse TRE importeur te horen gekregen dat het géén schade kan brengen aan de motor. Zij dekken zich natuurlijk juridisch in t.a.v. bovengenoemde RULES!

P.s. Dus niet twijfelen Ben gewoon kopen, je zal er geen spijt van krijgen, het is echt FUN! Maar als je tevreden bent met de orginele V-Strom, waaarom zou je het dan moeten aanschaffen?

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Beste Be-outside,

De TRE is een simpel aan te sluiten dmv stekkers in te pluggen apparaat.
Mocht er overhoopt iets met je blok gebeuren, kan deze er altijd weer tussenuit alsof er nooit iets gezeten heeft. :wink:

Als je advies over de werking wilt hebben of wil zien hoe het effekt is, kom dat 6 maart naar de euromast-meeting dan doen we even een sprintje. :lol:

De reaktie van Swintie is niet echt overdreven.

Robert
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

blueberry schreef:Als je advies over de werking wilt hebben of wil zien hoe het effekt is, kom dat 6 maart naar de euromast-meeting dan doen we even een sprintje. :lol:
Hoi Robert,

Ik had graag je aanbod aangenomen, maar ik ben er helaas op 6 maart niet bij. M'n kluppie speelt een 6-punten wedstrijd en ze kunnen momenteel alle hulp gebruiken die ze kunnen krijgen :oops:.

Ik heb van Stephen uit Engeland al een maitje gekregen dat ook ik voor een luttele £ 78,00 eigenaar kan worden van de TRE004. Ik heb net m'n creditcard gegevens naar hem gemaild. Ik ben zeer benieuwd...

De vraag die mij eigenlijk toch nog wel bezig houdt; wordt 'ie niet te zenuwachtig? Kan ik er nog wel rustig mee door de files en door de stad touren? De tijd zal het leren en zoals jij al zei; ik kan 'em er ook zo weer afhalen en ik geloof dat er dan hier via de marktplaats best wel iemand te vinden is die 'em voor een zacht prijsje van me wil overnemen :D.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Oke,

Jammer dat je niet kunt komen op 6 maart, maar met de huidige weersontwikkelingen zal het ook geen spektakel worden denk ik. :roll:

Begrijp dat je er graag bij bent als je club een belangrijke wedstrijd heeft.
Mijn favoriete club speeld dit seizoen nog op vrijdag, maar volgend jaar weer op de hoogste plank (tegen jou club met nieuwe trainer?).

Met een beetje geluk koopt jou club een van onze 3 topscoorders voor een leuke pet met centen.

Mocht het zo zijn dat onze geliefde ploegen volgend jaar tegen elkaar spelen, moet je me maar een aanspreken voor een kaart.

Over de TRE: die raak je altijd wel kwijt, hij past ook op een soes 1400
Maar ik weet zeker dat je hem er niet meer afhaald.

Robert
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Nou....

De TRE zit er letterlijk nog geen twee uur op en het gaat nu al in de papieren lopen :(.

Heb 'em vanmiddag geïnstalleerd en als proefritje breng ik mijn Kryptonite remschijfslotje ff naar UPS (wordt omgeruild). Op de terugweg, vanaf het industrieterrein richting huis, zit ik voor Amsterdam CS achter een vrachtwagen. Ik (met m'n TRE) geef een poepie gas, voor ik het weet zit ik op de 90 en net op dat moment kijk ik naar rechts, zie een zwarte auto staan... Ik denk nog 'het zal toch niet' en dan :evil: FLITS :evil:, hebben die eikels me te pakken :(. Volgens hier kost dit geintje me een lieve € 240,00 :cry:

Iemand die een zo goed als nieuwe TRE004 wil kopen voor € 350,00 :lol: :?:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je mag het in ieder geval komen uitleggen want er zit ook een dagvaarding aanvast. Met een beetje geluk is de rechter een liefhebber van motorrijden en heeft hij/zij wel interesse in zo'n leuke vinding als de TRE. Je hebt dus nog even tijd om de juiste uitleg voor te bereiden. Maar hoe dan ook het blijft bijzonder kl*te.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
swintie

Bericht door swintie »

Toch nog een kleine opmerking over de TRE.
Vandaag heb ik de kans gehad om de motor nog eens stevig aan de tand te voelen (lees "VOLGAZZZZ" 8) ) en heb een toertje gemaakt in Vaals/Drielandenpunt en de Voerstreek. Erg bochtig en heuvelachtig dus. Wat me opviel is dat tijdens het afdalen en terugschakelen er minder krachtig op de motor afgeremd wordt dan zonder de TRE. Dit was in het begin dus wel effe slikken maar als je hier rekening mee houdt bolt het ding als een trein! Ook snel optrekken is vragen om kippenvel... dat voorste wieltje is vandaag al meer dan een keertje van de grond gekomen :twisted: .
Absoluut niets voor een beginnende motorrijder.. Maar als je al wat geoefend bent en eens écht wilt kicken is die TRE-module hét van het !
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Mede TRE of G-packrijders gezocht:

Voor degene die niet weten wat dit is: het is een module die de blokking door de fabriek ingegeven op de injectie aanpast, zodat je gewoon full-power in alle versnellingen hebt. (niet voor mietjes en onervaren piloten)

Zoals jullie kunnen lezen ben ik in ieder geval een tevreden TRE Rijder(dat is tie van IVAN uit de USA)
Ook is er zo'n (oranje) ding dan Daijiro te koop in twee verschillende uitvoeringen en ook een PowerCommander is een mogelijkheid.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn hiermee, in combinatie met een K&N filter of zonder.

Laat via het Forum je mening weten(ook je bezwaren tegen zo'n ding).

Ik ga dit weekend (begin april 05) het van Erik H overgenomen K&N filter plaatsen en hoop bij droge omstandigheden een testje te kunnen doen en net zo enthousiast te zijn als Tatanka met deze combinatie.

Robert
~~flying~~

gpack 1-5 schema

Bericht door ~~flying~~ »

Afbeelding
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Be-Outside schreef:Nou....

De TRE zit er letterlijk nog geen twee uur op en het gaat nu al in de papieren lopen :(.

Heb 'em vanmiddag geïnstalleerd en als proefritje breng ik mijn Kryptonite remschijfslotje ff naar UPS (wordt omgeruild). Op de terugweg, vanaf het industrieterrein richting huis, zit ik voor Amsterdam CS achter een vrachtwagen. Ik (met m'n TRE) geef een poepie gas, voor ik het weet zit ik op de 90 en net op dat moment kijk ik naar rechts, zie een zwarte auto staan... Ik denk nog 'het zal toch niet' en dan :evil: FLITS :evil:, hebben die eikels me te pakken :(. Volgens hier kost dit geintje me een lieve € 240,00 :cry:

Iemand die een zo goed als nieuwe TRE004 wil kopen voor € 350,00 :lol: :?:
met de correctie en de zwaar overdrijvende teller op je V-strom kun je makkelijk 10km/u ervan af trekken.

het je de boete al binnen? :wink:
Toontje

Bericht door Toontje »

Als de vrachtauto is meeegeflitst, maak je goede kans, dat je er nix van hoort. Bij meer voertuigen kunnen ze nooit bewijzen, wie te hard reed.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

swintie schreef:Tja, ik ben dus blijkbaar nogal beïnvloedbaar :oops:
Heb vandaag met Stephen gebeld. Heb gezegd dat ik een VRIEND van Tatanka ben :lol: en vroeg em of hij me ook zo'n TRE-004 wou verkopen aan die discount-price van 78 Pond.. Hij maakte er geen problemen van! (Bedankt hè Tatanka!!)
Hij is dus in bestelling, WOEHOE!!
Van mij mag de sneeuw NU beginnen smelten 8)
spijtig dat ik dit niet eerder gezien heb...
Heb vandaag ook prijs gevraagd, 95 Pond :(
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Deze is maar 65 euro:
http://www.lambdatester.de/G-Pack.htm

en als je hem zelf soldeert nog goedkoper.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Mijn TRE is na de Dyno er weer afgehaald. Nu te koop voor een louzy € 50,00. Het is werkelijk Plug&Play... 8)

Roept u maar!!
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Be-Outside schreef:Mijn TRE is na de Dyno er weer afgehaald. Nu te koop voor een louzy € 50,00. Het is werkelijk Plug&Play... 8)

Roept u maar!!
IK ROEP!!!!!
nee, ff serieus, dit zou dus wel een koopje zijn (ben dus echt wel zeeeeer geïnteresseerd)!
Waarom heb je die er terug tussen uit gehaald?
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Hoi Stormke,

En heb je al kunnen testen met je TRE?? Ben erg benieuwd, ik wil er een op mijn KLV1000 zetten. Op zich zijn extra pk's altijd welkom (had hiervoor een ZX9R met 143Pk), maar het moet wel verantwoord kunnen, dus niet mijn blok slopen...
Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
:lol:
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Be-Outside schreef:Mijn TRE is na de Dyno er weer afgehaald. Nu te koop voor een louzy € 50,00. Het is werkelijk Plug&Play... 8)

Roept u maar!!
He waarom heb je hem er na je Dyno run afgehaald??
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Titoturbo schreef:
Be-Outside schreef:Mijn TRE is na de Dyno er weer afgehaald. Nu te koop voor een louzy € 50,00. Het is werkelijk Plug&Play... 8)

Roept u maar!!
He waarom heb je hem er na je Dyno run afgehaald??
Omdat 'ie bij mij, in combinatie met wat andere aanpassingen, slechts een aantal PK extra leverde en de heren van Hoegee niet echt erg enthousiast waren. Omdat zij toch mijn motor in onderhoud hebben, heb ik het aan hen overgelaten. Ik merkte wel, toen 'ie er nog wel op zat, dat het gas gewoon was sneller reageert. Heeft ook een beetje te maken met persoonlijke voorkeur.

Btw; ik heb hem nog (ergens...) in de verkoop :roll:
Titoturbo

Bericht door Titoturbo »

Be-Outside schreef:
Titoturbo schreef:
Be-Outside schreef:Mijn TRE is na de Dyno er weer afgehaald. Nu te koop voor een louzy € 50,00. Het is werkelijk Plug&Play... 8)

Roept u maar!!
He waarom heb je hem er na je Dyno run afgehaald??
Omdat 'ie bij mij, in combinatie met wat andere aanpassingen, slechts een aantal PK extra leverde en de heren van Hoegee niet echt erg enthousiast waren. Omdat zij toch mijn motor in onderhoud hebben, heb ik het aan hen overgelaten. Ik merkte wel, toen 'ie er nog wel op zat, dat het gas gewoon was sneller reageert. Heeft ook een beetje te maken met persoonlijke voorkeur.

Btw; ik heb hem nog (ergens...) in de verkoop :roll:

Ah..vandaar. Mijn motor moet nog naar Hoegee. Ik heb er nu een K&N filter op zitten en Laser DuoTechs..af en toe ploft ie...Prutsers bij mijn dealer en Kawasaki Nederland, kunnen het niet oplossen...en zoeken uitvlucnten om niet in de kosten te komen...

Ik wacht dus eerst nog even de afstelbeurt bij de Guru Hoegee af...
Plaats reactie