G-Pack

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
tatanka

G-Pack

Bericht door tatanka »

Heeft iemand ervaring met de G-pack 8) ?

Door strenge milieu en geluidseisen hebben steeds meer fabrikanten hun motoren in de 2e en 3e versnelling zo geprogrammeerd dat de ontsteking, kleptiming en injectie in deze versnellingen minder vermogen produceren. Hierdoor zijn de motoren stiller en komen zo door de toelatingstesten heen.

De enigste manier om deze beperkingen weg te halen is, met een G-pack module.

De G-Pack zal meer trekkracht in de laagste versnellingen hebben, maar wat belangrijker is, veel soepeler reageren op het gashendel vooral in korte bochten. Ik merk dat de motor nogal schokt, als het gashendel maar lichtjes geopend is! En vooral in het kortere bochtwerk.

M.v.g. Stormke
Laatst gewijzigd door tatanka op zo 09-01-2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kijk eens hier: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... k&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; daar wordt het al eens aangehaald. Waarschijnlijk dus een duur alternatief voor een paar weerstandjes van een paar Eurocenten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Neen, dat is niet waar m.b.t. een paar weerstandjes.......! Ik weet niet hoe het met jullie Duits is gesteld. Maar dit systeem wordt ook op de racecircuits gebruikt en is officieel verboden, omdat het niet voldoet aan de Europese maatstaven!

Achtung:
Es gibt inzwischen billige Kopien der G-Packs, die unter anderen, teilweise ähnlich klingenden Namen Vertrieben werden. Diese Kopien beinhalten in der Regel KEINE aufwendige Steuerelektronik (so wie es unsere originalen G-Packs haben), es werden lediglich die Eingangskabel vertauscht, um der Fahrzeugelektronik vorzugaukeln, es wäre ein anderer Gang eingelegt! Die Gemischaufbereitung und Zündung erfolgt also nicht mehr speziell für den jeweils eingelegten Gang! Hierbei besteht die Möglichkeit, daß das Fahrzeug entweder zu fett (Katalysatorschäden möglich), oder zu mager (Motorschäden möglich) läuft.
Mit einem ORIGINAL G-PACK kann dieses nicht geschehen, denn das Fahrzeug wird in allen Gängen in den von Suzuki und Kawasaki entwickelten Originalzustand zurückversetzt!

M.v.g. Stormke.
tatanka

Bericht door tatanka »

G-Pack verändert das Leistungsverhalten Ihres Motors und ist daher nur für den Rennsport bestimmt. Der Einsatz im öffentlichen Straßenverkehr ist nicht erlaubt.

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vielen Dank fuer die Erklaerung.

Nee, met mijn Duits valt het wel mee, maar als ik dat lees lijkt het me dat daarmee dus de ECU wordt "omgeleid". In dat geval is er dus sprake van meer dan alleen die weerstanden. Het verhaal geeft evenzeer wel aan dat die weerstanden dus in de "kopieen" wel worden toegepast om een zogenaamd vergelijkbaar effect te bewerkstelligen.

En BTW ervaring met de G-Pack heb ik dus niet..... en deze was te verwachten :lol: ................... de G-spot wel. Is ook soms een probleemgevalletje maar geeft ook erg veel plezier. (voor mijn partner dan wel te verstaan 8) )
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 09-01-2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Mogelijk is het zo'n zelfde ding als een powercommander.
Dingen zijn nogal prijzig.

Goedkoper is het om je mapping te laten aanpassen van de ECU. Dan ben je voor minder dan 100 Euro klaar en is de motor afgesteld op een testbank.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zie hier voor meer info: http://www.powercommander.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

De G-Pack kost in Duitsland 145 euro exlusief verzending! Het voordeel is dat je het via een koppelings-schakelaar, er ook gewoon weer uit kan nemen! Het heeft ook géén nadelige gevolgen...!

De Powercommander is iets heel anders, en is raadzaam om deskundig (via een testbank e.d.) af te laten stellen! En is trouwens best wel duur!

Mijn vraag is of er iemand ervaring mee heeft op de V-Strom...?

Inclusief G-Spotten........ :oops: ........!

M.v.g. Stormke
Corre

c pack

Bericht door Corre »

heb je intresse voor Elektronische modules hier staan ze te verkrijgen bij bike design de tweede heeft wel een klein foutje daar zit de zesde versneling ook bij en dat is nog niet vermeld
deze zijn best betaalbaar
ik denk dat ik me ga laten overhalen om er eentje te halen

Elektronische modules

DAIJIRO RE-106
Beschrijving
Electronic Module - 2e / 1700-8100 rpm - 3e / 1400-8100rpm
Prijs 135 EUR


DAIJIRO RS-106
Beschrijving
Electronic Module - 2e / 1700-8100 rpm - 3e / 1400-8100rpm
Prijs 190 EUR

Constructeur & Model
Suzuki DL 1000 V-Strom
Vanaf Jaar 2002 Tot Jaar 2004

groetjes frank
Blueberry

Bericht door Blueberry »

strommers,

Het " Pack" zal ongetwijfeld een setje weerstanden zijn, alleen de op deze site ontworpen zelfbouw met weerstanden lijkt mij inderdaad iets totaal anders dan wat er op de markt is gebracht door :

http://www.Daijiro.com" onclick="window.open(this.href);return false;

of

http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf rij ik al een paar maanden met de laatste, gekocht via Marktplaats en merk wel degelijk verschil, veel meer power in de lage toerentallen.
Ik trek hem in de eerste en tweede versnelling zonder aan het stuur te trekken of koppeling te laten slippen op het achterwiel, dit lukt mij voor toepassing van dit apparaat niet.

Waarschuwing: Beginners die nog niet lang met zo'n 100 PK hebben gereden of alleen getemde fietsen gewend zijn, het is wel wat anders !

Let ook op met Bike-design be, deze verkoopt niet aan particulieren.

Mijn advies: als je een ervaren rijder bent en al langer gewend bent met PK's om te gaan, kopen zo'n ding.
Ben je lid van greenpeace, heb je kyoto hoog in je vaandel of heb je gelest op een fiets met begrenzer in de lage versnellingen, dan liever niet aan beginnen.

Bleuberry
tatanka

G-Pack

Bericht door tatanka »

Ja ik denk dat ik bij mij ook een G-Pack erop ga zetten....! Moet Motor-Pro Sport volgende maand terugbellen, of deze ook geschiklt is voor een DL 1000, 2005 model....! Vraagprijs 139,- euro inclusief verzending binnen Nederland!

P.s. Heb je trouwens ook je tandwielverhoudingen erbij gewijzigd?

M.v.g. Stromke
Turbopep

Bericht door Turbopep »

Ook ik heb de http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false; in gebruik en inderdaad is de trekkracht en het geluid verbeterd. De top is op de teller nu +230 wat inhoud dat hij 201 echte kilometers heeft gehaald volgend de GPS.

Kosten $ 110 in de UK bestellen en je bent voor zo'n 110 Euries klaar.
tatanka

TRE

Bericht door tatanka »

Da's fijn om te horen dat het echt wel wat uitmaakt....! Is het bokken nu dan ook weg in bochten en laagtallige toeren? De TRE is dan beter als de G-Pack, want deze werkt alleen in de 2e en 3e versnelling, terwijl de TRE in de 1e tot de 4e versnelling actief is. Alsdus de omschrijving hiervan op de "ivan"site! Waar wordt de TRE dan gemonteerd, of tussen geschakeld?

Had vandaag gesproken met iemand van NIMAG, en die verklaarde dat hij niets af wist van een G-Pack of dergelijke. Bij het een en andere te vragen gaf hij aan, dat dergelijke apparaten onzin zouden zijn, omdat deze alleen de onsteking veranderen in een bepaalde snelheid! Dit was merkbaar tussen de 50 en 70 km...! Wat vreemd was, dat hij in eerste instantie ontkende, en daarna een verklaring erover afgaf :? !

Tevens gaf hij dat het bokken in lage toeren te maken had met de synchronisatie van de kleppen! Die zouden bij de dealer gecontroleerd moeten worden tijdens de beurten. En eventueel aangedraaid moeten worden. De V-Strom zou n.l. ook te arm zijn afgesteld i.v.m. de toelatingseisen!

M.v.g. Stormke
tatanka

TRE

Bericht door tatanka »

Ik heb vandaag gemaild naar boven genoemd adres (ivan) in de UK, en gevraagd wat de TRE kost inclusief verzending! Dit is toch duurder dan hier door V-Strom rijders beschreven wordt n.l.:

The cost is £89.99 for the TRE004 this includes vat. + £4.99 shipping = £94.98 Approx 136 Euros and worth every bit !

En dan moet je met je credit card betalen, anders koste het je 28,25 euro aan verzending!


M.v.g. Stormke
tatanka

Bericht door tatanka »

Beste Bikers,

Heb IVANS SHOP met zijn TRE004 nog eens gemaild en uitgelegd dat TURBOpep deze voor 110 eurootjes heeft gekocht in de UK. De verkoper kwam mij tegen moet om de TRE004 voor 78 pond (ongeveer 112 euro's) inclusief verzending te leveren. Wel via je Credit Card. Da's nogal een verschil he....? Wat belangrijk is, dat ik de TRE ook voor die prijs heb kunnen bestellen.....! Ben benieuwd,want dat lijkt me wel kicken, wat extra power in de eerste 4 gangen.....! En ben ook benieuwd of het bokken in bochten en lage toeren minder zal zijn!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Turbopep schreef:Ook ik heb de http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false; in gebruik en inderdaad is de trekkracht en het geluid verbeterd. De top is op de teller nu +230 wat inhoud dat hij 201 echte kilometers heeft gehaald volgend de GPS.

Kosten $ 110 in de UK bestellen en je bent voor zo'n 110 Euries klaar.
Ik zal wel niet zo'n rekenwonder zijn, maar lees ik het nu goed. 110 dollar in Engeland besteld en dat is dan ca. 110 Euro?

Wanneer het Engelse Ponden zijn dan is het omgerekend ca. 162 Euro.
Wanneer het werkelijk dollars zijn dan is dat omgerekend ca. 87 Euro.

Ergens klopt er iets niet en de verschillen zijn toch best behoorlijk lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Je hebt inderdaad gelijk t.a.v. de prijzen....! In de VS betaal je 100$ voor de TRE..! Maar met belastingen e.d. kom je op een veel hoger bedrag uit in Europa. Dit vond ik ook erg verwarrend t.a.v. de homepage van IVAN! Maar na te hebben gemaild met de afdeling SALES heb ik de officiele prijzen door gekregen! In eerste instantie 136 euro, en uiteindelijk naar onderhandling 111 euro inclusief verzending en tax. Kan je nagaan wat die gasten verdienen he.....!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Belasting komt er in de US ook nog bovenop, maar dat verschilt weer per staat. Verzendkosten zullen ook wel meer zijn dan alleen in de US. En zoals je ook zegt het gaat ons er uiteindelijk om wat het eindbedrag is. Lijkt wel een reisaanbod. Je leest de aanbieding die er aantrekkelijk uitziet en als je de werkelijke eindsom ziet ben je bijna altijd 2 keer zoveel kwijt vanwege alle niet genoemde kosten die je onvermijdelijk wel moet betalen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
tatanka

Bericht door tatanka »

Precies Rob, het eindbedrag is voor ons belangrijk, en deze is een stuk goedkoper als de G-Pack.

Kreeg net nog een mailtje van IVANSSHOP t.a.v. het verschil tussen een G-Pack en een TRE:

The G-pack is loads more money and I've been told they don't work too well, hence I don't bother to sell them. Only if someone really wants one!!


M.v.g. Stormke.
tatanka

Bericht door tatanka »

Ik denk dat we aan deze link meer hebben!

http://www.inter-bike.co.uk/inter-bikes ... om%20only.

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

beste tatanka,

Heb je inmiddels nog iets in bestelling genomen ? :lol:


bleuberry
tatanka

Bericht door tatanka »

Ja ik heb de TRE004 besteld, en ben aan het wachten op binnenkomst. Zou deze week moeten zijn! Zal morgen ff een mailtje sturen naar desbetreffende!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

tatanka,

Ik heb mijn TRE niet rechtstreeks van IVAN maar via een naar BMW overgestapte ex-strommer gekocht via Marktplaats.
Volgens mij had de vorige eigenaar het over 10 dagen(ook via de GB)

Bleuberry
tatanka

Bericht door tatanka »

Maar zo te lezen ben je er dik tevreden over hé Bleu Berry....?

Is bij jouw het bokken verdwenen tijdens het lage toerental, en in korte bochten bij heuvel en berg gedeeltes, nadat je de TRE hebt geplaatst?

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Als je het ploffen in hoge versnellingen rond de 2700 toeren bedoeld.

Nee helaas niet.

Alleen de dyna-dokter of Hoegee zou dit volgens zeggen kunnen wegnemen ?

Bleuberry
Scottie

Bericht door Scottie »

bleuberry schreef:Als je het ploffen in hoge versnellingen rond de 2700 toeren bedoeld.

Nee helaas niet.

Alleen de dyna-dokter of Hoegee zou dit volgens zeggen kunnen wegnemen ?

Bleuberry
Dus bespaar het geld voor zo'n kastje en laat de motor voor 90 tientjes echt goed afstellen is naar mijn mening de betere oplossing voor dit probleem. (wel even een K&N monteren, da's volgens mij zowieso geen verkeerde investering)
Blueberry

Bericht door Blueberry »

het een sluit het ander niet uit.
volgens mij zijn het twee totaal verschillende zaken.

Bleuberry
tatanka

Bericht door tatanka »

Ja inderdaad Bleu Berry, ik ben het met je eens....! Wij hebben de TRE voor een heel ander doeleinde aangeschaft, n.l. het vermogen in de lage toeren in de eerste vier versnellingen te verbeteren, en het zou mooi meegnomen zijn als jet bokken daardoor ook nog weg zou zijn...>! Maar helaas. pindakaas....!

P.s. Maar waarom moet je er 90 euro voor gaan betalen, en waar is dat dan....>? Valt dit dan niet onder de garantie?

M.v.g. Stromke
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Denk dat je even op "Hoegee" moet zoeken. Er zijn al wat stukjes over geschreven. Eventueel bij een van de topics de draad weer oppakken als je nog vragen hebt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

tatanka schreef:Ja inderdaad Bleu Berry, ik ben het met je eens....! Wij hebben de TRE voor een heel ander doeleinde aangeschaft, n.l. het vermogen in de lage toeren in de eerste vier versnellingen te verbeteren, en het zou mooi meegnomen zijn als jet bokken daardoor ook nog weg zou zijn...>! Maar helaas. pindakaas....!

P.s. Maar waarom moet je er 90 euro voor gaan betalen, en waar is dat dan....>? Valt dit dan niet onder de garantie?

M.v.g. Stromke
De 90 Euro is voor het afstellen van de motor op een testbank.
Dan wordt ie afgesteld op de NL omstandigheden. Hierdoor is het bokken meestal verholpen.
En de begrenzing verwijderen met een weerstandje werkt prima, kost 10 eurocent.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

scottie,

Heb jij het ploffen nu wel weg met een afregelbeurt en zo ja via wie of welke afsteller?

Misschien moeten we de eens testen of jou truck met het weerstandje hetzelfde werkt als ivans truck met het kabeltje?

bleuberry
Scottie

Bericht door Scottie »

Mijn 650 ploft niet.
Maar mogelijk geven de leden die bij de afstelbank van Hoegee (als ik de juiste in mijn hoofd heb) wel een positief antwoord.

Door het re-mappen wordt namelijk het idiote begrenzen eruit gehaald.

Het probleem met de gasresponse komt overigens vaak door het vaak verkeerd afstellen van de retourkabel van het gashandle. Bij een niet injectie fiets mag deze kabel veel speling hebben, de Vstrom stelt dit niet op prijs.

Het kabeltje of weerstandje doet niets anders dan de Inspuiting doen geloven dat er in een hogere versnelling gereden wordt. In de hogere versnellingen is de begrenzing namelijk niet aanwezig.

Vandaar ook mijn reactie dat er geen heilig kastje bestaat wat meer doet dan een weerstandje. Persoonlijk zou ik daarom de mapping laten aanpassen en met een K&N filter heb je dan gegarandeerd winst en een mooi afgestelde motor. Een kastje ertussen geeft meer kans op storingen. Je hebt namelijk extra overgangen met kans op corrosie op de connectoren. (of ze moeten solderen = weg garantie, dus niet)

Voor meer informatie:
http://www.cagivaonline.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je duits kent. Onder Wiki worden ervaringen en mod's met weerstanden verteld en uitgelegd. Referentie naar een Suzuki forum aanwezig voor de TL serie.
De Cagiva Navigator en Raptor hebben namelijk het oer V 1000 blok van Suzuki, die van de TL1000R. Enorm veel krachtiger en agressiever dan de Vstrom. (niet te vergelijken)
Ik kan het weten, heb namelijk een Navigator gehad en een proefrit op de Vstrom 1000.
tatanka

Bericht door tatanka »

Vandaag de TRE ontvangen en meteen ertussen gezet. Jeetje wat een trekkracht heeft ie dan.....! Heb maar ff kunnen testen i.v.m. de weersomstandigheden. In kan iedereen die van een beetje pit houdt dit aanbevelen, is echt toppie.....! Rekening houdende dat je ongeveer 14 dagen moet wachten op aflevering. Schakelaar zit onder de tank ter hoogte van de accu....! En is binnen 5 minuten omgezet, kan je niet missen...!

M.v.g. Stormke en Speedy V-Strom..... 8) ......!
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Pas je wel een beetje op, een strom met TRE is geen speelgoed !
Vooral het stoplicht racen is een heel andere ervaring / veel fun toegewenst.

Laat de fiets altijd wel goed warm worden, het risico van een opgeblazen koppakking is wel iets groter daar alle toeren beperkingen zijn opgeheven.

bleuberry
V-dad

Bericht door V-dad »

Scottie schreef: Door het re-mappen wordt namelijk het idiote begrenzen eruit gehaald.
Deze zin valt me nu pas op!
Mijn DL is bij Hoegee geweest. Zou dat de reden kunnen zijn dat ik hoegenaamd geen verschil merk met en zonder weerstandtruc?
Als ik nog eens bij Hoegee kom maar eens laten nameten.
tatanka

Bericht door tatanka »

Inderdaad het warm lopen van het blok is heel belangrijk, dat heb ik vandaag ook gemerkt....! Had de neiging om hem meteen open te draaien....!

Trouwens het lijkt ook net of ie een VETTER geluid heeft...!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Het lijken inderdaad wat dikkere klappen te zijn, ik heb mijn TRE eerst kunnen proberen voor dat ik hem aankocht, je begrijpt dat ik hem er niet meer af heb gehaald en de terugrit alleen maar heb zitten grijnzen onder mijn helm.

De eerste tijd zul je zien dat je benzineverbruik wel wat omhoog gaat !
Maar je fiets is van een tamme geit naar een puma verandert.


bleuberry
swintie

Bericht door swintie »

Hey Tatanka,
Hou me op de hoogte van je ervaringen... Men oortjes beginnen ook wel wat te flapperen :twisted: Misschien kan je me overtuigen om ook iets geks te doen 8)
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Tatanka, alles oke ?

Nog steeds aan het genieten of ben je op je giegel gegaan ?

Zonder gekheid wat is je mening over de aanpassing, heb je al een beetje het supermotard gevoel gekregen?

In de stad heb ik wel dat gevoel.

Bleuberry
Scottie

Bericht door Scottie »

Als je een supermotard gevoel wil krijgen, moet je een keer gaan proefrijden op de Cagiva Navigator. Die kreeg als categorie de naam hypermotard.

Wat een iets anders getuned blok al te weeg kan brengen!
(100 Pk op het achterwiel)

Vergeleken met de Vstrom is de Navigator een brok agressie.
In de eerste 2 versnellingen komt het voorwiel spontaan los.
Dit gaf bij mij af en toe een driftend achterwiel terwijl het voorwiel los kwam, bij het uitsturen van een minirotonde. Best wel link eigenlijk.
(maar soms wel kicken)
Regelmatig strepen op het wegdek van een spinnend achterwiel.
Begrenzing van de snelheid bij 230, waar je makkelijk naar toe schoot.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Met de TRE en juiste afstelling en een K&N en snelle pijpen zal er ook wel 100 PK te halen zijn denk ik.(neemt niet weg dat de navigator een prachtfiets is).

Maar het gaat om de beleving, hij pikt veel sneller op dat gaf mij het gevoel op een supermotard te zitten ( is na een paar dagen wel weer over)

Vroeg me alleen af wat tatanka voor een verschil heeft ervaren na het inbouwen van de TRE.

Zoals je begrepen hebt ben ik tevre met de TRE

Bleuberry
tatanka

Bericht door tatanka »

Heb gisteren een proefrit in de Eifel gereden met de TRE, en moest tcoh nog rustig rijden i.v.m. plaatselijke gladheid daaroh...! Samen met een andere Strom rijder merkte ik toch dat de mijne sneller reageerde....LOL...! Mijn eerste indruk is wel goed! Hij reageert veel sneller dan voorheen in de onderste gearing, dus je hebt een vele betere acceleratie.....! Is wel kicken hoor.....! Mijn verbruik is hetzelfde gebleven, maar dat kan er ook aan liggen dat ik wat rustiger moest rijden.....! In ieder geval ben ik er dik tevreden over, en heb er geen spijt van dat ik de TRE heb aangeschaft....! Naar mijn mening is het bokken ook voor een groot gedeelte weg gegaan......, als je een beetje speelt met het gas, door hem hoog toeriger te houden...! De TRE is aan te bevelen voor diegene die meer ballen wilt hebben...... 8) .....!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

hoi tatanka,

Inmiddels al droog weer gehad ?



Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Hoi Robert,

Neen niet meer gereden, want afgelopen weekend was het hier aan het sneeuwen en stormen, dus lekker binnen gezeten, en een leuke route door de Dolemieten uitgestippeld voor de GPS!

Ik weet wel (daar hoef ik niet in droog voor te rijden), dat je Strompje in de 1e vier gangen, in de lage toeren wat aangenamer rijdt met de TRE!

M.v.g. Stormke
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Vroeg me af wat jou ervaring was, ik zou niet meer weten hoe zonder rijden is.

Mijn verbruik is wel wat omhoog gegaan, daar ik de TRE direkt na het inrijden geplaatst heb.

Nu hopen op mooi weer, jij zit daar lekker in het zuiden.

Zou ik ook wel willen zo vlak bij het eifel gebied.
! :lol:

groeten

Robert
tatanka

Bericht door tatanka »

Je kan in ieder geval in dit jaar zeker een keer langs komen. Bakkie koffie drinken, en een trip door de Eifel en Ardennen etc zetten we gewoon op het programma.........! Lijk me wel leuk, twee V-Strompjes met TRE's.......!

M.v.g. Wil
Blueberry

Bericht door Blueberry »

hoi Wil,

Probeer altijd in het voorjaar(april/mei) zoiets te plannen, pak dan meestal een hotel in schleiden.
Vorig jaar zonder boeking gedaan was toen een ramp (5 uur gezocht naar een hotel )

Uitnodiging voor een bakkie neem ik graag aan!

Misschien dit jaar de ardenne.

Groeten

Robert
swintie

Bericht door swintie »

Als de reis naar de Ardennen gaat mag je me ook altijd een seintje geven 8) Er zijn daar een paar héél mooie kronkelwegjes waar ik men voetsteuntjes nog eens tegen de grond aan wil laten schuren én zogoed als geen flitspalen natuurlijk...
Blueberry

route met TRE

Bericht door Blueberry »

Om even op het topic terug te komen :

Ik zal graag mijn TRE proberen in jullie omgeving en hierbij gebruik maken van jullie aanbieding een bakkie of reisadvies te komen halen.

Mochten jullie in de buurt van Rotterdam komen en mij dit vtv laten weten is bakkie vanzelfsprekend ook mogelijk.

(Industrie-stad Rotterdam is soms ook de moeite waard)

Robert
Bandit

Re: route met TRE

Bericht door Bandit »

Mochten jullie in de buurt van Rotterdam komen en mij dit vtv laten weten is bakkie vanzelfsprekend ook mogelijk.

(Industrie-stad Rotterdam is soms ook de moeite waard)

Robert[/quote]

Maar op de Maasboulevard niet rijden met de stepjes aan de grond :D
Plaats reactie