20,326086956521739130434782608696

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Remko

20,326086956521739130434782608696

Bericht door Remko »

20,326086956521739130434782608696 Is zo'n beetje het verbruik over de afgelopen paar dagen!!!



Ik wou U allen dit toch niet onthouden!!


:shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Moet echt zuiniger kunnen hoor....... :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Bericht door Remko »

Iron Horse schreef:Moet echt zuiniger kunnen hoor....... :roll:

En de metalen knol heeft gelijk!!!


ik zal d'r nog effe 1 op
20,326086956521739130434782608696 Is zo'n beetje het verbruik over de afgelopen paar dagen!!!

voor zetten!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Zeker de boottocht er bij berekend?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Remko schreef:
Iron Horse schreef:Moet echt zuiniger kunnen hoor....... :roll:

En de metalen knol heeft gelijk!!!


ik zal d'r nog effe 1 op
20,326086956521739130434782608696 Is zo'n beetje het verbruik over de afgelopen paar dagen!!!

voor zetten!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar het kan toch echt nog vééél zuiniger. Zelf heb ik 1:24 gehaald en er is zelfs iemand die 1:27 claimt. Kijk maar eens bij het volgende topic. De vraag is of je dan nog wel echt motorrijdt, maar het kan. Ik had met die 1 op 24 niet eens speciaal erop gelet maar de meeste waren wel wegen onder 100 km/uur.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Bericht door Remko »

Dit verbruik is met mijn rijstijl en ik vind het dus beslist niet tegenvallen!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Valt ook niet tegen, het is bij mij ook meestal het gemiddelde zo'n 1:19.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

1 op 38.












(met mijn suzuki rv 125 van van)
Flipsen

Bericht door Flipsen »

:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
Richard

Bericht door Richard »

blueberry schreef:1 op 38.












(met mijn suzuki rv 125 van van)
deze hele week 1 op niets.




vanwege een door het bedrijf betaalde huurauto :-)
Remko

Bericht door Remko »

Richard schreef: deze hele week 1 op niets.




vanwege een door het bedrijf betaalde huurauto :-)



Dat is niet om te lachen!!!!!


Dat is om te huilen!!!!!!



:D :D :D :D :D




Laat mij maar op mijn brommer lekker 1 op 20,326086956521739130434782608696 rijden!!!


Mijn baas betaald een beetje en ik betaal een beetje maar ik hoef in ieder geval niet in het blik!!!



8) 8) 8) 8) 8)
Richard

Bericht door Richard »

ach, 1200 kilometer autobahn doe ik liever met een blik dan met de motor. en mijn collega zou het ook niet zo lang uithouden bij mij achterop. haha
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vandaag afgetankt na 438 kilometer, waarvan 2/3 Autobahn {op het gemakkie, en 1/3 binnendoor). Resultaat; 18,2 liter, oftewel 1:24,07 en dus theoretisch, want ik neem niet zelf de proef op de som, 529 km op een volle tank. Er kwam wel een aardige bijkomstige uitslag bij, namelijk dat op het moment dat ik de Tankstelle uitreed het tweede reserve alarm insprong. Nu blijkt dus (bij mij althans) dat het laatste reserve 3,8 liter inhoidt en geen 2,5 zoals de handleiding aangeeft
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Remko

Bericht door Remko »

Iron Horse schreef: 1:24,07



Uitslover!!!!!!!








:D :D :D :D



Ik ga over een paar weken een weekeindje touren met wat collega's en ben erg benieuwd wat het verbruik dan is!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het is niet veel, maar het kan nog beter. Vandaag getankt en het resultaat van een gevarieerd soort wegen door de bergen en autobahn bracht het gemiddelde bij deze tankbeurt op 1:24,48. Wel gewoon blijven rijden natuurlijk, het zullen de iridium bougies in combinatie met het K&N filter wel zijn. :roll: :lol: Op naar de volgende tankbeurt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

1 : 11
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blueberry

Bericht door Blueberry »

peterzeeland schreef:1 : 11
haal ik ook wel.
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Benjamin »

Heb het even van de laatste 3 tankbeurten bijgehouden

1) na 325 km ging er 16,55 liter in ofwel 1 op 19,64
2) 306 km gereden 12,56 liter getankt ofwel 1 op 24,36!
3) 288,2 km gereden 12,94 liter getankt 1 op 22,27

Toch netjes vind ik zelf, terwijl ik er qua rijstijl niet op let.
De 1 op 22 heb ik zelfs met duo passagier gehaald.

Voornamelijk op provinciale wegen gereden en af en toe een stuk snelweg/autoweg

Voor de geïnteresseerden :bye:


Groeten Benjamin
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door PDvD »

zit als ik rustig rij zo rond de 1 op 17... maar lekker boeiend, geef ik iets meer gas en trekik iets langer door dan geeft het me meer kick... dat ene litertje meer bij de pomp en dan veel lekkerder gereden hebben is me dat zeer zeker wel waard.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PeterB

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door PeterB »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al de verhalen tot nu toe over een verbruik boven de 1:21 niet echt geloofde. Meestal rij ikzelf rond de 1:19 (DL650 in afwisselend stads- en snelwegverkeer)
Afgelopen weekend heb ik echter een paar dagen getoerd in de Ardennen. Tot mijn grote verbazing hoefde ik na 331 km maar 15,09 liter te tanken om hem weer vol te krijgen (1:21,94)
De volgende dag was het nog beter; 1:23,69 (239 km; 10,09 l)

Het kan dus idd! Helaas op de weg terug ging het verbruik weer naar de 1:19......

Het is wellicht allemaal niet echt boeiend, maar als er iemand in je groep meerijdt met een BMW 1200GS die 1:15 rijdt, dan moet ik toch wel even (innerlijk) lachen.

Peter B
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door RichardA »

Ter info;

Heb hem (of haar?) (DL650) nu 1 jaar met 8000 km

Tank-beurt Resultaat
Datum KM-stand Liters KM/Tank KM/Liter
11-06-2009 0
17-06-2009 343 16,75 343 20,48
25-06-2009 705 15,30 362 23,66
02-07-2009 1105 17,89 400 22,36
29-07-2009 1478 16,64 373 22,42
1835 16,60 357 21,51
25-08-2009 2193 16,10 358 22,24
07-09-2009 2551 15,64 358 22,89
16-09-2009 2902 16,44 351 21,35
25-09-2009 3281 16,90 379 22,43
26-09-2009 3676 17,40 395 22,70
14-10-2009 4038 16,49 362 21,95
17-11-2009 4398 17,33 360 20,77
17-03-2010 4721 15,71 323 20,56
10-04-2010 5078 17,00 357 21,00
21-04-2010 5465 18,66 387 20,74
24-04-2010 5757 17,32 292 16,86
26-04-2010 6150 18,58 393 21,15
14-05-2010 6468 15,19 318 20,93
18-05-2010 6842 17,59 374 21,26
19-05-2010 7300 18,87 458 24,27
21-05-2010 7750 18,49 450 24,34
25-05-2010 8157 18,36 407 22,17

Kom dus op een gemiddelde van 21,74

Omstandigheden;
1: ik ben een rustige rijder....
woon/werk verkeer: eerst een stuk 70/80 daarna een stuk zo'n 120/130 km/u op de snelweg
2: de 1 op 16.67 was met 2 pers, wind tegen en konstant 150/160 km/u (op de teller... 7000 tot 7500 rpm)
n.b.: dit reed niet prettig : 120/130 is beter uit te houden voor langere stukken
3: de 2x ruim 1/24 : tripje Eifel......
dit verbaasde me nog het meest!
in de Eifel met 2 personen & omhoog flink gas erop
verwachte juist een hoog verbruik, maar juist tegenovergesteld

Ben het met de eerdere opm. eens : laag verbruik is leuk, maar zou daarop nooit de aanschaf laten beinvloeden;
- ondanks het lage verbuik, kost die brommer me meer dan m'n auto per km (o.a. door kleding & accesoires)
- maar die brommer rijdt ik voor de fun en dat stuk blik dus niet
- ik zou ook nooit voor de lol een stukje gaan rijden met de auto : dat ding gaat alleen van A naar B
- als ik met de brommer van A naar B ga, probeer ik dan weer een leuke route te vinden (= extra km's)

Richard.
FastLoe

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door FastLoe »

Tja, ik heb het nooit zo bijgehouden maarre, ritje naar Namen (B) 1:24, let wel ik had wat jongens op sleeptouw waaronder een XT600 dus niet boven de 120 geweest en heel constant gereden.

5 juni naar voorthuizen, voor het tochtje, op de snelweg tussen 130 - 140, wel redelijk constant met een verbruik van 1:20

Toerritje zelf en daarna met 140 over de snelweg terug, uiteindelijk getankt met een verbruik van 1:19

Oja, dit is een 1000 hé jongens en geen teruggetunede 650 :worship:
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Benjamin »

Een laag verbruik is inderdaad niet bepalend voor de keuze van de motor.
Vind het echter wel een goede indicatie of het blok wel of niet goed presteerd.

Groeten Benjamin
FastLoe

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door FastLoe »

Benjamin schreef:Vind het echter wel een goede indicatie of het blok wel of niet goed presteerd.
Ik denk dat je aan de hand van het verbruik weinig kan zeggen over de prestaties van een blok, de rijstijl is allesbepalend. In plaats van 1:23 kan ik ook zonder moeite de 1:12 halen en dan hoef ik niet eens echt gek te doen.

Vergeet niet dat de luchtweerstand de grootste rol speelt in het verbruik. Bij ongeveer 100 Km/uur zal de luchtweerstand voor zeker 75% (zo niet meer) het verbruik bepalen, ga je harder rijden dan wordt dit nog wel meer. Een kleine rijder, die goed achter z'n schermpje past zal ook minder brandstof vragen dan een rijder van een metertje of 2.
Het gewicht van de brommer-rijder combinatie telt ook zwaar mee, al is dat van minder belang bij een constante snelheid. Bij het rijden op binnendoorweggetjes of drukke autosnelwegen gaat het echter wel zwaar mee spelen. Of je telkens 400 of 250 Kilo op gang moet brengen, maakt nogal wat uit.

De enige manier om de prestaties van een blok uit te testen en verschillen duidelijk te maken is om op 2 exact dezelfde motorfietsen, met dezelfde afstelling, hetzelfde pacours, onder dezelfde omstandigheden meerdere malen af te laten leggen door 1 en dezelfde rijder en dan een gemiddeld verbruik zien te bepalen voor elke fiets.

Als de één op 1:20 uitkomt en de andere op 1:14, dan heb je een maat voor het prestatie niveau van het blok. Dan nog wil dat niet altijd zeggen dat het blok met het minste verbruik, ook het beste presteert
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Benjamin »

Ik denk dat je aan de hand van het verbruik weinig kan zeggen over de prestaties van een blok, de rijstijl is allesbepalend. In plaats van 1:23 kan ik ook zonder moeite de 1:12 halen en dan hoef ik niet eens echt gek te doen.

Vergeet niet dat de luchtweerstand de grootste rol speelt in het verbruik. Bij ongeveer 100 Km/uur zal de luchtweerstand voor zeker 75% (zo niet meer) het verbruik bepalen, ga je harder rijden dan wordt dit nog wel meer. Een kleine rijder, die goed achter z'n schermpje past zal ook minder brandstof vragen dan een rijder van een metertje of 2.
Het gewicht van de brommer-rijder combinatie telt ook zwaar mee, al is dat van minder belang bij een constante snelheid. Bij het rijden op binnendoorweggetjes of drukke autosnelwegen gaat het echter wel zwaar mee spelen. Of je telkens 400 of 250 Kilo op gang moet brengen, maakt nogal wat uit.

De enige manier om de prestaties van een blok uit te testen en verschillen duidelijk te maken is om op 2 exact dezelfde motorfietsen, met dezelfde afstelling, hetzelfde pacours, onder dezelfde omstandigheden meerdere malen af te laten leggen door 1 en dezelfde rijder en dan een gemiddeld verbruik zien te bepalen voor elke fiets.
Als de één op 1:20 uitkomt en de andere op 1:14, dan heb je een maat voor het prestatie niveau van het blok. Dan nog wil dat niet altijd zeggen dat het blok met het minste verbruik, ook het beste presteert
Een nog betere manier is om de motor met een dynojet testbank te testen maar dat terzijde. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het verbruik slechts een indicatie is of het blok wel of niet goed presteert. Je weet zelf wel dat het verbruik hoger ligt bij rijden in de bergen met complete vakantie uitrusting dan zonder volle bepakking en constant 100 km/uur rijden op de snelweg.
Wat ik bedoel is dat als ik met lekker doorrijden een verbruik van, ik zeg maar iets, 1:22 haal en dat na verloop van tijd, het verbruik tijdens het rijden onder vergelijkbare omstandigheden naar 1:14 stijgt, er waarschijnlijk iets niet pluis is.

Groeten Benjamin
FastLoe

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door FastLoe »

Ja, daar ga ik wel in mee hoor, het verbruik van je brommer bijhouden kan een goede indicatie geven wanneer er weer een beurtje nodig is, een schoon of vuil luchtfilter kan zo 10 - 15% in het verbruik schelen bijvoorbeeld
Dev-strom

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Dev-strom »

Benjamin schreef:
Je weet zelf wel dat het verbruik hoger ligt bij rijden in de bergen met complete vakantie uitrusting dan zonder volle bepakking en constant 100 km/uur rijden op de snelweg.
Benjamin,

Ik weet niet waneer jij voor het laatst in de bergen geweest ben maar ik zit er nu(oostenrijk met dagelijks een pass omhoog en uiteraard omlaag) en tot mijn verbazing loopt mijn v-strom zuiniger (1:23) dan normaal (1:18) hij zuipt daar tegen wel olie (400 cc in een week).
Remko

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Remko »

22,764705882352941176470588235294 en normaal haal ik "slechts" een krappe 1 op 19.....

Of mijn brommer staat op instorten of ik heb een paar dagen als een oude ***** gereden...

8) :shock:

En dus weer back on topic!!
FrenkieNL

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door FrenkieNL »

1 op 12 ofzo. Fel en snel ( hoewel ik -probeer- onder de 150 te blijven de laatste tijd... wink wink )
Ja, die korte stukjes op de Duitse Autobahn als ik uit de Eifel kom tikken natuurlijk wel flink aan.... :P
Jokapo

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Jokapo »

vandaag getankt had 494,4 km gereden en er ging een 18,44 in kom je uit op 1 op 26,81 8) zeg ik er wel voor het gemak even bij dat ik afgelopen zondag een kleine 375 km heb getoerd over de veluwe en de posbank.

tank daarvoor kwam ik uit op 1 op 25,81 door het domme feit dat ik bijna alleen maar file heb gereden
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door PDvD »

Gemiddeld zo 1 op 14 à 15 ofzo wat ik doe. Volgende week naar Hoegee om alles even perfect af te laten stellen, kijken of dat invloed heeft op het verbruik.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: 20,326086956521739130434782608696

Bericht door Chopperbiker »

Met de 650 10 dagen door Engeland en Wales getoerd, totaal zo'n 2700km. Een paar keer het verbruik bepaald en kwam gemiddeld uit op 1:21.
Eigenlijk alleen maar op secundaire wegen gereden.
Normaal zit ik zo rond de 1 op 18, zeker niet zuiniger.

Het verschil zal wel door het links-rijden komen..
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Plaats reactie