lekkende benzinedop

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Spreewen

lekkende benzinedop

Bericht door Spreewen »

Heeft iemand last van één lekkende benzinedop :?: Als ik een stukje gereden heb met mijn motorfiets ruik ik steeds benzine luchten of kan het iets anders wezen :?:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De benzine lucht komt waarschijnlijk uit het ontluchtings slangetje wat aan de tank zit. Met name als je een niet volle tank in de zon zet ga je het goed ruiken doordat de lucht uitzet.
Is heel normaal.

Als je echt wilt weten of de tankdop lekt moet je de motor even op zijn kant leggen met een volle tank :lol:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

bij echt een klein stukje, zou je choke/verrijking nog kunnen werken, die uitlaatdampen ruiken wat meer naar benzine, misschien?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Ik denk dat dit niet normaal is. Omdat de motorfiets in de garage staat en dan kan je al zien aan de benzinedop resten van benzine en ruik hem tijdens het rijden. Dus even terug naar de dealer en kijken wat hij ervan vindt.
Beko

Re: lekkende benzinedop

Bericht door Beko »

Is hier nog een specifieke oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem......
Robkds

Re: lekkende benzinedop

Bericht door Robkds »

beko schreef:Is hier nog een specifieke oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem......
Ik heb vroeger met de tank van een SV650 hetzelfde probleem gehad. Daar bleek uiteindelijk het buisje van de tankoverloop kapot te zijn. Dit was uitgescheurd uit de rand van de tankdop.
Ik heb net bij de DL650 gekeken en daar zit het buisje links onderin de ring onder je tankdop. Controleer of het buisje (wat door je tank heen loopt) daar niet uitgescheurd is.
Plaats reactie