Ghost view van DL 650 K 8? Vragen over twin spark.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Hopmac

Ghost view van DL 650 K 8? Vragen over twin spark.

Bericht door Hopmac »

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe DL 650 T ( zie fototje hiernaast) ik heb gelezen dat mijn fiets t.o.v. het oude model 4 bougies heeft ipv 2.
Ik zoek naar een zogenaamde Ghost view van ons DL 650 Twin spark blok.. Wie heeft er een of weet er een te vinden??

Naar ik begrepen heb is het twin spark principe om het KFR ( Konstant Fahr Rukkeln) of zoiets te verminderen. Wie heeft er technische kennis over?? Ik heb vroeger geleerd dat je bij twee vlamfronten pingelen krijgt. Dat tweede vlamfront vermeed men door info van pingelsensoren om te zetten in onsteking verlating. Nu maak je mijns inziens bewust twee vlamfronten in de verbrandingskamer.. En geen pingelen??.. Mijn DL 650 K 8 motortje loopt namelijk als een zonnetje...Wie weet het? Alvast bedankt voor het antwoord en/of het meedenken.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

De enige reden voor het toepassen van 4 bougies per cilinder zijn de EURO3 milieu eisen. Door nu op twee punten een vlamfront te creeren, kun je theoretisch gezien met een armer mengsel draaien, met dezelfde ontstekingkwaliteit als met 1 bougie.

Met 1 bougie ontsteekt een arm mengsel gewoon slechter

(correct me if I'm wrong)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Flipsen schreef:De enige reden voor het toepassen van 4 bougies per cilinder zijn de EURO3 milieu eisen.

(correct me if I'm wrong)
Bij deze dan... volgens mij gaan de Euro3/4/5 eisen alleen maar over diesels en niet over benzinemotoren.



Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Helaas. EURO 3/4 en 5 geld voor alle interne vebrandingsmotoren. Sterker nog. Euro 4 is al van toepassing. De uitdaging wordt Euro 6

Zie ook hier ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

link hier op forum (PDF's van v-strom .... http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ake/Suzuki

ik kan geen 2e bougie (per cilinder ...) ontdekken?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Voor de DL650 ziet ie er toch echt in.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat hangt af van het bouwjaar. De eerste 2 jaar (als ik het goed heb) zijn ze gebouwd met 1 bougie per cilinder. De mijne is van 2004 en heeft er ook maar 1 per cilinder. Ik heb er maar iridium bougies in gezet, die hebben een veel vollere vonk en gaan 2 keer zolang mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Klopt dat het 2004 en 2005 model ( en misschien ook nog het 2006 model) een enkele bougie hebben.
Vanaf 2007 (of 6) hebben ze twee bougies per cilinder en een langere achterbrug.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

vanaf 2007 is er het 1 en ander veranderd. Dit zijn de dingen die ik weet of meen te weten:

1. 2 bougies
2. andere balhoofdhoek en langere achtervork.
3. ABS als optie in 2007 en in 2008 standaard
4. Het uitlaatsysteem is vlak voor de demper veel dikker geworden.
ik denk dat de katalysator groter is geworden??
daardoor kun je niet zomaar meer een slip-on demper monteren.
5. andere kleurtjes zoals elk jaar :D

dat was het wel dacht ik zo.

groeten
Erik
Hopmac

Bericht door Hopmac »

Allen dank voor de reacties.Ik ben er wel mee geholpen.
Ja de mijne K8) heeft ABS en 2 bougies per cilinder. Een op de plek waar hij bij het pre 07 model ook zat( midden tussen de vier kleppen) en een echt aan de zijkant van de kop. Vandaar ook dat ik een ghostview zocht.
Die heb ik helaas nog niet gevonden. Wie ??
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

vooruit dan maar:

Fiche 650 (dank aan Frank!)

en daar zie ik hem verdomd zitten!!! gefeliciteerd :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie