Ghost view van DL 650 K 8? Vragen over twin spark.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hopmac
DL650 berijder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 15 jul 2008, 18:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Hoornaar, ZH

Ghost view van DL 650 K 8? Vragen over twin spark.

Bericht door Hopmac » di 29 jul 2008, 13:11

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe DL 650 T ( zie fototje hiernaast) ik heb gelezen dat mijn fiets t.o.v. het oude model 4 bougies heeft ipv 2.
Ik zoek naar een zogenaamde Ghost view van ons DL 650 Twin spark blok.. Wie heeft er een of weet er een te vinden??

Naar ik begrepen heb is het twin spark principe om het KFR ( Konstant Fahr Rukkeln) of zoiets te verminderen. Wie heeft er technische kennis over?? Ik heb vroeger geleerd dat je bij twee vlamfronten pingelen krijgt. Dat tweede vlamfront vermeed men door info van pingelsensoren om te zetten in onsteking verlating. Nu maak je mijns inziens bewust twee vlamfronten in de verbrandingskamer.. En geen pingelen??.. Mijn DL 650 K 8 motortje loopt namelijk als een zonnetje...Wie weet het? Alvast bedankt voor het antwoord en/of het meedenken.
1977:CB350, 1981:CX500, 1990:CB 750 Bol-D'or, 1997:GSX 600F, 1999:GSX750F 2001: TL1000S, 2003:GSX 600 F, 2005:GSX 600 F,2008 DL650 V-Strom.....

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » di 29 jul 2008, 14:04

De enige reden voor het toepassen van 4 bougies per cilinder zijn de EURO3 milieu eisen. Door nu op twee punten een vlamfront te creeren, kun je theoretisch gezien met een armer mengsel draaien, met dezelfde ontstekingkwaliteit als met 1 bougie.

Met 1 bougie ontsteekt een arm mengsel gewoon slechter

(correct me if I'm wrong)
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5497
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(2017)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Daring Red Frank » di 29 jul 2008, 17:40

Flipsen schreef:De enige reden voor het toepassen van 4 bougies per cilinder zijn de EURO3 milieu eisen.

(correct me if I'm wrong)
Bij deze dan... volgens mij gaan de Euro3/4/5 eisen alleen maar over diesels en niet over benzinemotoren.



Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » di 29 jul 2008, 20:05

Helaas. EURO 3/4 en 5 geld voor alle interne vebrandingsmotoren. Sterker nog. Euro 4 is al van toepassing. De uitdaging wordt Euro 6

Zie ook hier ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard" onclick="window.open(this.href);return false;
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » ma 04 aug 2008, 09:22

link hier op forum (PDF's van v-strom .... http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ake/Suzuki

ik kan geen 2e bougie (per cilinder ...) ontdekken?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » ma 04 aug 2008, 09:36

Voor de DL650 ziet ie er toch echt in.
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8382
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse » ma 04 aug 2008, 12:32

Dat hangt af van het bouwjaar. De eerste 2 jaar (als ik het goed heb) zijn ze gebouwd met 1 bougie per cilinder. De mijne is van 2004 en heeft er ook maar 1 per cilinder. Ik heb er maar iridium bougies in gezet, die hebben een veel vollere vonk en gaan 2 keer zolang mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Flipsen
DL650 berijder
Berichten: 262
Lid geworden op: zo 10 feb 2008, 19:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650T
Locatie: Kampen

Bericht door Flipsen » ma 04 aug 2008, 14:58

Klopt dat het 2004 en 2005 model ( en misschien ook nog het 2006 model) een enkele bougie hebben.
Vanaf 2007 (of 6) hebben ze twee bougies per cilinder en een langere achterbrug.
DL650T met Stebel, ZUMO 550 en HYPERPRO, k6 uitlaat met een BOS demper zonder dB killer

Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee » ma 04 aug 2008, 18:13

vanaf 2007 is er het 1 en ander veranderd. Dit zijn de dingen die ik weet of meen te weten:

1. 2 bougies
2. andere balhoofdhoek en langere achtervork.
3. ABS als optie in 2007 en in 2008 standaard
4. Het uitlaatsysteem is vlak voor de demper veel dikker geworden.
ik denk dat de katalysator groter is geworden??
daardoor kun je niet zomaar meer een slip-on demper monteren.
5. andere kleurtjes zoals elk jaar :D

dat was het wel dacht ik zo.

groeten
Erik

Gebruikersavatar
Hopmac
DL650 berijder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 15 jul 2008, 18:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Hoornaar, ZH

Bericht door Hopmac » di 05 aug 2008, 18:45

Allen dank voor de reacties.Ik ben er wel mee geholpen.
Ja de mijne K8) heeft ABS en 2 bougies per cilinder. Een op de plek waar hij bij het pre 07 model ook zat( midden tussen de vier kleppen) en een echt aan de zijkant van de kop. Vandaar ook dat ik een ghostview zocht.
Die heb ik helaas nog niet gevonden. Wie ??
1977:CB350, 1981:CX500, 1990:CB 750 Bol-D'or, 1997:GSX 600F, 1999:GSX750F 2001: TL1000S, 2003:GSX 600 F, 2005:GSX 600 F,2008 DL650 V-Strom.....

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland » wo 06 aug 2008, 00:35

vooruit dan maar:

Fiche 650 (dank aan Frank!)

en daar zie ik hem verdomd zitten!!! gefeliciteerd :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Plaats reactie