stellen koppeling DL1000
stellen koppeling DL1000
Weet iemand hier op het forum of het mogelijk is om de koppeling van een 1000 te stellen? De koppeling grijpt bij het opkomen pas aan als de hendel bijna terug is op het uiterste punt. Dit zou ik graag wat eerder willen hebben.
Ik heb al gekeken in de service manual maar kon er daar niks over vinden. Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Ik heb al gekeken in de service manual maar kon er daar niks over vinden. Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
mmmmmmmmm, volgens mij kan dat niet omdat de DL 1000 met een hydraulische koppeling is uitgevoerd. Door 'olie-druk' wordt de koppeling middels hendel en koppelingshuis bediend. Bij de 650 gaat dat middels een kabel en mogelijk dat het daar wel bij kan, maar daar heb je op de 1000 niets aan.
Groeten Barry/Stroom2.
Re: stellen koppeling DL1000
Dat gaat inderdaad niet. Wel kan je de hendel zelf verstellen, waardoor deze wat dichterbij over verderaf komt te staan van het stuur. Hierdoor wordt de slag dus korter of langer. Dat kan je net een ander gevoel geven bij het koppelen.Richard schreef:Weet iemand hier op het forum of het mogelijk is om de koppeling van een 1000 te stellen? De koppeling grijpt bij het opkomen pas aan als de hendel bijna terug is op het uiterste punt. Dit zou ik graag wat eerder willen hebben.
Ik heb al gekeken in de service manual maar kon er daar niks over vinden. Misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Als de koppeling echt pas laat pakt, dan zou dat kunnen duiden op versleten koppelingsplaten, maar dan zou de motor ook moeten slippen.
Ik vind het wel makkelijk een "late" koppeling. Hoef je hem niet zo krampachtig ingeknepen te houden bij een verkeerslicht en je schakelt wat makkelijker/sneller
Als je versleten platen hebt,moet je dat merken bij het gas opendraaien in een "hoge"versnelling. Het toerental loopt op zonder extra versnelling van de motor (maar dat weet je denk ik al wel)
Heb je geen probleem met het verliezen van olie uit de koppeling. Ik weet van de SV1000 dat deze nogwel eens een probleem met het hydraulische deel van de koppeling hadden.
Heb je geen probleem met het verliezen van olie uit de koppeling. Ik weet van de SV1000 dat deze nogwel eens een probleem met het hydraulische deel van de koppeling hadden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
als je weinig olie hebt/een lek, dan ontkoppelt hij pas laat (bij het intrekken), en dan grijpt hij te vroeg aan bij het op laten komen, toch?
want in het extreme, geen olie of heel veel lucht erin, komt hij niet meer vrij omdat de koppeling in ruststand altijd aangrijpt.
of zit ik verkeerd om te denken, net als bouten op zijn kop..... vergt veel denkkracht van mij
want in het extreme, geen olie of heel veel lucht erin, komt hij niet meer vrij omdat de koppeling in ruststand altijd aangrijpt.
of zit ik verkeerd om te denken, net als bouten op zijn kop..... vergt veel denkkracht van mij
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
ik had ondertussen ook al op het amerikaanse forum gekeken (fenk god vor mei pervect enlisj ) en daar stond eigenlijk maar 1 echte tip van iemand met een soortgelijk probleem.
daar had iemand het over het "vollopen" met kettingvet van de ruimte bij het voorste kettingtandwiel. na het schoonmaken waren zijn (vergeef het me als het een haar was) klachten verholpen. het weekend maar eens kijken.
ik zal ook nog een op het svcontact.com kijken. misschien hebben ze daar ook nog wat nuttige informatie.
overigens slipte de koppeling niet en is het oliepeil nog steeds in orde.
daar had iemand het over het "vollopen" met kettingvet van de ruimte bij het voorste kettingtandwiel. na het schoonmaken waren zijn (vergeef het me als het een haar was) klachten verholpen. het weekend maar eens kijken.
ik zal ook nog een op het svcontact.com kijken. misschien hebben ze daar ook nog wat nuttige informatie.
overigens slipte de koppeling niet en is het oliepeil nog steeds in orde.
Dat van dat vet klopt wel. Ik heb vorig jaar mijn vorige motor ( een SV1000S) zelf eens onder handen genomen. De ruimte waarin je voortandwiel draait gaat idd vol zitten met prut. Zeker als je met een Scottoiler oid werkt.
De pushrod voor de druk plaat wordt ook via deze ruimte bediend. Het kan goed zijn dat vuil de push rod (druk pen) tegenhoud.
Ben benieuwd
De pushrod voor de druk plaat wordt ook via deze ruimte bediend. Het kan goed zijn dat vuil de push rod (druk pen) tegenhoud.
Ben benieuwd
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL