dyno test

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Spreewen

dyno test

Bericht door Spreewen »

heeft iemand zijn V-strom 650 al op een dyno gehad?
Korsan

Bericht door Korsan »

Foursat

Dynotest

Bericht door Foursat »

Aan Spreewen,

Ik heb mijn 650 al meerdere malen op de testbank gehadt. Wat wil je hiervan weten?

DL650 K7 Flexfuel:
Dynojet O2 killer, Remaped for 40% ethanol blend , Powercommander USB, Innovate motorsports wideband lambda contol. Tuned by SF Racing Borne
Spreewen

Bericht door Spreewen »

Wat ik van je wil weten is. Stond jouw motor te rijk of te arm en wat was het voordeel op zo testbank in verbruik of vermogen?
Foursat

Bericht door Foursat »

Aan Spreewen,

De standaard suzuki ECU van de DL heeft maar een heel klein bereik, het gaat om +10% tot -10% brandstof correctie voor de eenvoudige wijzigingen is dit voor de meeste motorfietsen voldoende. De vermogens winsten zijn minimaal de motor gaat alleen wat soepeler lopen. Bijna alle v-strom's worden in het hoger toerengebied 8000 tot 10.250 rpm armer gezet -5%. Het laag toerengebied 1250 tot 3000 rpm wordt voor het grootste deel door de zuurstofsensor in uitlaat bepaald. Als hier iets wordt gewijzigd heeft het alleen effect op vollast. Het middengebied waar het meeste in wordt gereden 6000 tot 8000 rpm wordt meestal 5% rijker gezet voor iets meer vermogen. De motor is echter voorzien van PAIR luchtinjectie dit is ook precies waar het mis gaat, tot 2800 rpm blijft het PAIR systeem lucht injecteren in de uitlaatpoort daar boven is hij gesloten. Er wordt op restzuurstof nageregeld hier wordt dus een meetfout gemaakt. De motor gaat rijker lopen terwijl dit niet nodig is gevolg is dat de motor een hoog brandstofverbruik krijgt in het gebied lager dan 3000 rpm. Mijn mening is dat lucht injectie niet thuis hoort op injectie motorfietsen.
Vongole

remapping SF racing in Borne

Bericht door Vongole »

In Borne bieden ze nu een complete set aan:

Re-mappen
Aanpassen lambdaregelsysteem (zonder dummy, anders 20 euro per dummy extra) (dummy is volgens mij alleen nodig vanaf 2007 model)
Aanpassen PAIR systeem
2 x montage Iridium bougies
1 x montage K&N Sportluchtfilter
Synchronisatie gaskleppen
voor 325 euro, zie: Marktplaats advertentienummer: 186762026

Ik heb het gisteren laten doen, ik was de eerste zeiden ze.
Mijn DL1000 stond zeer arm. Lucht/brandstof verhouding moet idealiter 13 zijn, bij mij was dit in het toerengebied tot 6000 toeren ca. 16.
Lambdaregeling is uitgezet.
PAIR systeem is dichtgestopt. Van luchtinjectie is dus geen sprake meer.

Ik heb vandaag een tocht gemaakt van ruim 100 kilometer over kleine wegen in Twente. Wat een verschil!! Kan nu bij veel lagere toerentallen rijden. Gewoon rustig tuffen bij 2500 toeren is geen enkel probleem meer. Ik hoef nu pas terug te schakelen als ik onder de 2000 toeren kom, dan gaat de ketting klapperen.

Over het brandstofverbruik kan ik nog niet veel zeggen, nog niet getankt.
Eerste blokje verdween bij 106 km (met passagier). Dat is misschien een beetje sneller dan normaal maar het rijplezier is veel en veel groter.
Foursat

Re-mappen Borne

Bericht door Foursat »

Aan Vongole,

Ik kan je de hand geven ben de eerste met een aangepaste DL 650 K7 bij SF Racing. Die van mij hebben ze voorzien van een powercommander. Luchtinjectie buitenwerking gezet en een BMC sportfilter had ik zelf al gemonteerd. Ook is er een dynojet O2 killer gemonteerd. Vakkundig bedrijf ze weten waar ze mee bezig zijn en ze nemen ruim de tijd voor je motor om hem goed afgesteld te krijgen. Maar een brandstof lucht verhouding van 16:1 dat rijdt toch voor geen meter. Dat ze dat vanuit Suzuki dit niet beter kunnen afstellen vanaf de fabriek. Bij een Honda kom je dit probleem niet zo gauw tegen staan meestal vrij rijk afgesteld.
Erik B

Re: remapping SF racing in Borne

Bericht door Erik B »

Vongole;
PAIR systeem is dichtgestopt. Van luchtinjectie is dus geen sprake meer.

Is dit gewoon het simpelweg afdichten van de 2 slangen naar de kop toe?
Vongole

Re: remapping SF racing in Borne

Bericht door Vongole »

Erik b schreef:Vongole;
PAIR systeem is dichtgestopt. Van luchtinjectie is dus geen sprake meer.

Is dit gewoon het simpelweg afdichten van de 2 slangen naar de kop toe?
Volgens mij wel. Al weet ik niet of deze slangen naar de kop gaan. Volgens mij gaan ze naar de uitlaat. Dit zorgt normaal voor wat naverbranding maar verdunt vooral het gasmengsel zodat de milieunorm makkelijker gehaald wordt. Omdat dit problemen geeft met afstellen stoppen ze deze dicht.
Plaats reactie