In houden van de motor

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
VstromRuud

In houden van de motor

Bericht door VstromRuud »

Beste mensen,

Mijn Vstrom van maart 2004 houdt in (hikt) rond de 2500 RPM. Het lijkt
alsof je in een te hoge versnelling rijdt. Als je gas geeft rond dit toeren
gebied dan bokt hij.
Dus schakel ik eerst terug naar twee of soms zelfs naar de eerste versnelling en dan gaat het wel goed.
Bij de dealer hebben ze deze motor, die ik overigens niet nieuw gekocht heb al laten aanpassen. De aanpassing bestaat uit het afstellen van het injectie systeem of zo iets.
De motor heeft nu 8800 km gereden.

Wat is jullie ervaring en wat is hiervoor de oplossing (als die er al is?)

ps. Verkopen is geen optie, want hij rijdt fantastisch :lol:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik weet bijna wel zeker dat je in een te hoge versnelling rijdt. je moet niet vergeten dat het een 2 cylinder is. die kunnen wat bokkig zijn als je een te laag toerental draait. ik heb dat met mijn kleine v-strom ook al wel een keertje gehad. gewoon terug schakelen en niks aan de hand. mijn africa twin's en de bmwr1150gs hadden dat ook. alleen nog een beetje erger.
VstromRuud

In houden motor

Bericht door VstromRuud »

Tja, het zal wel wennen zijn. Ik berijd het zwarte ros pas 14 dagen.

Gr.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ VstromRuud

FF geduld hebben denk ik. Op het vorige forum waren er diverse mensen die datzelfde probleem hebben aangekaart. Er is iets met de afstelling, maar vraag me niet wat. Wanneer de meesten weer aanwezig zijn krijg je ongetwijfeld een uitgebreid antwoord op je vraag. Het zou bij mijn weten o.a. op te lossen zijn door de aanpassing van een paar weerstandjes van een paar Eurocent. Maar misschien zit ik nu dus uit mijn nek te kletsen. Nog even geduld dus.

Ik dacht dat Scottie hierover wel het e.e.a. kan vertellen. Misschien even een e-mailtje of een PMetje?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb precies hetzelfde, bij mij houd hij ook in bij de 2500 toeren, rijdt niet echt fijn. Binnenkort heb ik een 6000km beurt, al er eens naar vragen... Mocht iemand meer info hebben in de tussentijd...
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Ben heel benieuwd wat dit betekent en wat voor verhaal de dealer
zal hebben tav. het inhouden.
Hou je ons op de hoogte :D
Vstromruud
Gast

Bericht door Gast »

Mijn DL1000 van juli 2004 heeft ook het probleem met inhouden. Als bonus levert hij af en toe ook nog een plof in de uitlaat.
Bij 500 km contact gehad met de dealer die vertelde dat dit vanzelf goed kwam na het inrijden omdat de motor wat te rijk stond afgesteld, maar bij de 1e beurt zou hij niets aan de instellinge veranderen :shock:
Bij 1600 km de eerste beurt waarbij gebeld werd met de importeur die een nieuwe computer zou afsturen; Reactie dealer: "Jammer dat ik dit niet eerder wist want dan had ik de ECU gelijk kunnen vervangen". :evil:
Bij 2200 km de computer vervangen, aanvankelijk was het resultaat beter; geen ploffen meer en soepeler draaien, maar het inhouden bleef en werd langszaam weer erger.
Bij 2800 km viel de beslissing dat de gaskleppen maar synchroon gesteld moesten worden (Dit had volgens de onderhoudsspecificaties al bij de 1000 km beurt moeten gebeuren) :roll:
Het beeld van de vacuummeters gaf inderdaad aan dat hier weinig van klopte; de kwikkolommen leken beiden een eigen ongecontroleerde dans uit te voeren. Na het stellen deinden ze rustig synchroon.
Motor begon stationair regelmatig te lopen en de laatste actie gaf bij het rijden een aanmerkelijk beter resultaat, maar het inhouden bleef. Als extraatje zijn de ploffen weer terug.
Na bijna 3500 km ergernis waarbij ik al een aantal ritten heb laten schieten of vroegtijdig afgebroken heb omdat de lol van het rijden er af begint te raken wil de dealer weer contact opnemen met de importeur en er een lange rit op maken waarbij hij eveneens een rit gaat maken met een probleemloze fiets om vervolgens een rapport te maken dat naar de importeur gaat.
Bij voorbaat begint hij zich al in te dekken met de opmerking dat als het het karakter van de motor is er niets aan te doen is en dat hij er geen 4-cylinder van kan maken.

Ben erg benieuwd naar reacties met betrekking tot mogelijke oplossingen hoewel ik van mening ben dat aanpassingen met weerstanden over de sensoren niet de juiste weg is; suzuki en dealer dienen een goed produkt te leven ! (Koop natuurlijk een nieuwe fiets om geen gezeur te hebben)

Laatste opsomming van mijn klachten:
- af een toe een plof in de uitlaat
- inhouden bij +/- 3500 rpm maar af en toe ook tot 5000 rpm
- als de koelvloeistof volgens de temperatuurmeter op temperatuur is
rijdt de motor probleemloos, maar als het blok (olie) op temperatuur is
begint de ellende
- probleem doet zich voor bij rustig rijden met constante snelheid.
Scottie

Bericht door Scottie »

Je hebt pech met de motor, of een dealer die niet precies thuis is op het gebied van 2 cilinders en er een zooitje van maakt. Maar dat laatste kan ik niet beoordelen. Ken de zaak in kwestie niet.

Je dient een enorm soepel lopende motor te hebben, met een beetje last van bokken rond een bepaald toerental, zegmaar 3000 a 3500 toeren.
Dit merk je door het inhouden en zoeken naar de juiste stand van je gaskleppen, rijdt niet lekker. Oplossing is harder of zachter rijden of een andere versnelling kiezen.

Voor de rest dient hij te lopen als een zonnetje met de voordelen van een 2 cilinder, zoals trekkracht bij lage toerentallen.

Geen ploffen, die tijd is voorbij (het TL1000R en Cagiva Navigator injectie systeem doen dat wel. Maar da's een oudere generatie)

Ik zou geen 4 cilinder meer willen rijden.

De genoemde weerstandjes zijn bedoeld om de aanpassing om het millieu te sparen, je motor niet goed af te stellen bij lage snelheden, op te heffen. Ze laten de ECU denken dat je in een hogere versnelling rijdt.
(De eerste versnellingen bevatten een begrenzing)

Ik denk dat je gaskleppen mogelijk verlopen zijn, omdat er vergeten is een borglak aan te brengen op de stelschroefjes.
Of je hebt mogelijk te maken met een slecht gemonteerd luchtfilterhuis, dus valse lucht. Dit zou het ploffen kunnen verklaren.
Gast

Bericht door Gast »

Scottie,

Dank voor je reactie.
Ik heb hiervoor altijd een 4 pitter (XJ900) en tegelijkertijd kort een 1 pitter (DRZ400) gereden waarover ik zeer tevreden was.
De vonk voor de DL1000 sloeg over door het model, de goede zit, het fraaie geluid en vooral het fantastische weggedrag. Bijna iedere bocht is een feest !
Mocht het niets worden bij de dealer dan zal de truc met de weerstandjes nog een poging waard zijn, en wil ik graag meer gegevens hebben over waarden en eventuele extra wetenswaardigheden. :?:
Allicht is ook een waarde te bepalen door schakelen van versnellingen en meten.
Bij het synchroon stellen is er maar aan 1 schroef gedraaid en zeker geen borglak aangebracht.
Valse lucht zou ook nog tot de mogelijkheden behoren daar ik als het gedonder begint vaak ook een extra geluid erbij krijg dat lijkt of er met een stok op een stuk karton geslagen wordt, wat dank zij je opmerking plotseling lijkt op het laten draaien van je brommertje vroeger zonder luchtfilter.
Als de dealer het volgende week niet kan oplossen zal ik zelf het vacuum nog eens nameten en als blijkt dat het weer/nog mis is een mooi setje aanschaffen.

Ik heb dus weer een dagje wat te doen en zal de opkomende plannen om weer terug te gaan naar een 4-pitter nog maar even uitstellen.
Laten we hopen dat het ros toch nog een goed maatje gaat worden !
Scottie

Bericht door Scottie »

Stok op karton geluid.......
zou backfire kunnen zijn.
Dat zie je aan het luchtfilter element, da's van papier en vind dit helemaal niet leuk. (Mocht je hem moeten vervangen, K&N erin zetten)
Kan goed zijn dat het filter dichtgeslagen is, of overleden door vervuiling. Die dingen gaan minder lang mee dan wat het inspectie en onderhoudsboekje doet denken. (12000 is meestal het uiterste, niet de 18000 volgens het boekje)

De oorzaak zou toch wel eens het luchtfilterhuis kunnen zijn. Dit zit wel eens los of niet goed gemonteerd. Het aanzuigen van lucht langs dit huis geeft valse lucht. De lucht sensor geeft namelijk de verkeerde waardes door, mogelijk trekt ie warmere lucht aan als via het filter, dus minder zuurstof. De correctie van de lambda sonde is achteraf en dus zou je zomaar knallen in de uitlaat kunnen hebben. (het mengsel is te rijk),
luister maar eens naar een Cagiva Navigator zonder aangepaste mappings. Elke keer dat je vanaf een beetje toeren (4500) het gas sluit, heb je een knal in de uitlaat. Met open uitlaten werd het een stuk beter.
(duidt dus op een verkeerd mengsel)

Synchroon stellen bij een 2 cilinder is inderdaad maar 1 schroef.
Eventueel zouden ze de TPS sensor nog kunnen afstellen. Motomalibu heeft met z'n Fazer zitten spelen met dat ding, mischien weet hij je uit te leggen over de zin en onzin van dit ding en de afstelling.

Truc met de weerstandjes wordt in DLD als een manier van opvoeren gezien. Persoonlijk vind ik het een lapmiddel. Het laten aanpassen van de mapping in de ECU is beter. Dit kan bij een goede Dynojet boer of mogelijk de importeur. Die laatste vervangt regelmatig de ECU of past ze aan. Onbekend zijn ze er in ieder geval niet mee.
Scottie

Bericht door Scottie »

Over de weerstandjes... jammer dat het oude forum kaputt ist...

De waarde is volgens mij 2K, weet effe niet meer of het een vermogensweerstand moet zijn. Dacht van niet. Dus voor een paar centen kan je spelen. Op het Cagiva of TL forum staat beschreven welke draad op de connector je moet hebben.
Een zogenaamde gearpack doet hetzelfde, maar dan voor 45 Euro of meer. (duur weerstandje)

Nadeel is het hogere verbruik in de lagere versnellingen. Voordeel is dat ie minder bokkerig wordt. Tot op dit moment is mij niet bekend of er mensen schade aan hun motor hebben opgelopen door deze aanpassingen, maar da's natuurlijk geen garantie.

Zelf zou ik kiezen voor het aanpassen van de mapping in de ECU. Voor een bedrag van 150 Euro heb je een Dynojet run inclusief afstelling. Deze afstelling is dan voor jouw motor, niet een algemene aanpassing.
Een Power commander zou ook kunnen. Deze past de signalen uit de ECU aan voordat je inspuiting gedaan wordt. Nadeel zijn de extra connectoren met kans op storing en voor een leek de knopjes en de mogelijkheid om een mapping te laden via een computer. Dit naast de hoge prijs.
V-dad

Bericht door V-dad »

Had ook de genoemde problemen met de mijne. Volgens de dealer konden ze er niets aan veranderen. De duizend zou er nog meer last van hebben. Inmiddels dynorun laten doen bij Hoegee in Giessen. Euro 95,20 incl. Pas bij run nr 11 was er een verbetering. Het afstellen komt blijkbaar nogal nauw. Aanvankelijk was het mengsel onder 3500 rpm veel te arm en tussen 5000 en 7500 te rijk. Na afstellen loopt de motor beter, maar nog niet helemaal goed in het lage gebied. Zoals hij nu loopt vind ik echter wel acceptabel en het rijden is een stuk aangenamer.
Gast

Bericht door Gast »

Vandaag m'n hobbelpaard een dagje achtergelaten bij de dealer om opnieuw te kijken naar het inhouden.
Hij heeft er een stuk mee gereden en is ermee naar Nimag geweest om er naar te laten kijken. Resultaat was wat ik al verwachtte; motor mankeert niets. Volgens Nimag voldoet hij ruim aan de normen en zou dit de ideale motor zijn om mee te geven als demo voor test-verhalen. De vraag is natuurlijk wat als norm gesteld is !
Je zou aan jezelf gaan twijfelen, maar na nog geen 5 km van de rit naar huis weer een gigantische plof; deze keer zeker een terugslag in het luchtfilter. Het is nu nog wachten op de eerste grappenmaker die bij het begin van een toerrit vraagt of ik weer een doos vuurwerk ga afsteken.
Bij thuiskomst gelijk de boel uit elkaar gehaald. (even iets meer werk om de tank te verwijderen dan bij m'n vorige fietsen)
In het luchtfilter bevond zich een hoop vuil inclusief een complete om zeep geholpen dierentuin (na slechts 3500 km) wat de interval van 18000 km inderdaad wat onwaarschijnlijk maakt.
Klemmen van aansluitingen zaten aardig los; deze maar een paar slagen aangedraaid. Luchtfilter heeft nog geen schade opgelopen.
Omdat de boel toch open lag gelijk maar even gekeken naar de terugmelding van de versnellingsbak naar de ECU.
De witte connector bevindt zich onder de bevestigingsbout van de tank (bij het zadel) en is van 3 draden voorzien. Zwart is natuurlijk massa, blauw is voor de vrijloop en roze is de terugmelding.
Gemeten waarden: 1e-1,8K, vrijloop--oneindig, 2e--1,5K, 3e--1,5K, 4e--3K, 5e--6,8K, 6e--15K.
Klemmen van de multimeter maakten goed contact maar bij het op en terug schakelen van de vernellingen viel op dat vooral de gemeten waarden in de eerste drie versnellingen soms heel andere resultaten gaven die elkaar zelfs overlappen.
Nog even voor het donker kort stukje gereden met aangesloten en losgetrokken connector wat een aardig verschil leek te geven, maar te kort om goed te beoordelen. (Volgens het werkplaatshandboek gaat de ECU bij een "defekte" sensor in de safe-mode en neemt hij aan dat de 6e versnelling ingeschakeld is)

Jammer dat je zo moet modderen met een nieuwe fiets.
Scottie

Bericht door Scottie »

Evo, Suzuki wordt net als de andere merken gedwongen om zich te conformeren aan de milieu eisen die van kracht zijn.

Er zijn vorig jaar veel motoren uit de productie genomen vanwege de strenger wordende eisen. (africa twin, oude fazer enz)
Gelukkig was de Vstrom voldoende modern om te voldoen.

Het probleem zit hem in de uitstoot van de gassen.
Het kromme van de regeling is dat er gemeten wordt bij bepaalde snelheden en toerentallen. Vandaar dus de ellende bij de eerste versnellingen en lage toerentallen. Je rijdt immers geen 50 in de 5de of 6de versnelling.

Ik meen te herinneren dat het weerstandje tussen de roze/paarse draad moet komen. De waarde van 2K is door een aantal Duitsers vastgesteld. Hierbij heeft men schakelingen gemaakt die ook gebruik maakten van diodes en variabele weerstanden om uit te vissen wat er gebeurd.
Conclusie was een hoger verbruik vanwege het rijker mengsel, minder bokken van de motor. En de sensor gelijk de hogere versnelling geven, waarbij weinig verschil was als er stappen gebruikt werden.
2K maakt de eerste versnelling gelijk aan de 3de of 4de enz...
Gast

Bericht door Gast »

Scottie, dat de milieu eisen het rijplezier niet altijd onaangetast laten is een begrijpelijk probleem; blijf ik echter zitten met de vraag waarom er veel klachten zijn over de V-strom en ik dit niet tegenkom bij bijvoorbeeld de TDM waar bij de 2cilinderlijnmotor ook een krukhoek van 270 graden toegepast is. Zo blijft de dealer ook volhouden dat ik de enige ben van de door hem geleverde motoren die er ontevreden over is (wellicht ben ik een verwende zeikerd geworden door de voorgaande fietsen).
Volgens V-dad had hij een toerengebied dat de arm was, maar ook een gebied te rijk !?!?
Wellicht kan het ontwerp ook beter; bij de dealer stond ik weer helemaal versteld door het gebrek aan gereedschap en kennis; de suzuki-dealer kende de diagnoseschakelaar niet; voerde de synchronisatie van de gaskleppen uit om zo'n manier dat je kon concluderen dat dit nog nooit bij een v-strom uitgevoerd was en werd met veel gestuntel en een waterpomptang het oude oliefilter verwijderd.

Het verhaal lijkt op mijn ervaringen met de eerste serie Opel Astra diesel; na veel gezeur en ellende (was "de enige") na een half jaar de auto bij de dealer neergezet met de mededeling dat ik niet van plan was om er nog een meter mee te rijden en via de leasemaatschappij een andere auto geregeld. Na 3 weken kreeg ik hem terug en bleek er een fout in de brandstofpomp te zitten. Kort daarna werd bij al m'n collega's eveneens de pomp uitgewisseld. Problemen bleven bestaan en toen deze reeks ca. 3 jaar oud was begon Opel bij al de auto's de brandstofleidingen te vervangen (te veel verschil in lengte tussen de cilinders ?)

In een reactie van een duitser op een nederlandse TL site las ik dat de roze draad onderbroken diende te worden en via 15K aan massa gelegd moet worden zodat de ECU altijd denkt dat de 6e versnelling ingeschakeld is.
Omdat het zo ook niks is begint het verleidelijk te worden om de schaar in de bedrading te zetten.

Op dit moment ben ik niet echt happig om te investeren in zaken als dynorun, powercommander etc daar ik vermoed dat de ergernis zal blijven en dan weer een hoop geld over de balk ga gooien om vervolgens toch maar een andere fiets aan te schaffen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Helaas heb ik nog maar weinig kilometers met de 650 mogen maken en lijken de problemen later te komen. Als ik zo al met al de berichten lees begin ik toch een beetje te geloven dat de euforie die met de introductie ontstond (speciaal de 650) langzaam aan het afkalven is. Nu zijn enkele van de problemen wel typisch DL1000, maar ik begin mijn hart vast te houden wanneer ik dit allemaal lees. Niet dat er meer zekerheid bij een andere fiets is, maar ik zou bijna geneigd zijn eens verder te gaan zoeken. Afgezien van de hier genoemde perikelen blijf ik toch ook de zit/het zadel van de 650 onprettig vinden.

Maar ik wacht het nog wel even af. Eerst nog maar wat meer ervaring opdoen. En dat hopelijk storingsvrij.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 09-09-2004, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in 1989 of 1990 met een dealer en mijn toenmalige motor ook ellende gehad heb, daarna eigenlijk niet meer.

De rede is dat ik zelf mijn motor onderhoud. Mijn huidige dealer vind dit prima, zolang ik voor de V Strom bij hem onderdelen kom halen en aangeef welke km standen ik inmiddels heb bereikt.

Ik lees regelmatig over problemen en de professionaliteit van dealers, waardoor ik blij ben inmiddels behoorlijk wat ervaring opgedaan te hebben. (veel eigen, maar ook vreemde, motoren onderhouden)

Mocht je de sensor gaan misbruiken, check dan de site van Cagiva riders eens. Gang sensor modificatie lezen.... (onder WIKI)
http://www.cagivaonline.de/
V-dad

Bericht door V-dad »

Volgens de mengselverhouding-curve die bij een dynorun gemaakt wordt, loopt de motor in bepaalde gebieden inderdaad te rijk. Tussen ongeveer 5000 en 7500 en boven de 8000 tot max toerental wordt het mengsel steeds rijker. De curve ziet er s- vormig uit. Het afstellen is een verbetering, maar niet de totaal-oplossing gebleken! Inmiddels vraag ik me wel af in welke versnelling gemeten is. kan de 6 maar ook 5 zijn geweest.
Ook op Amerikaanse forums kom je dat probleem met inhouden tegen. Ergens is dus iets niet goed en bij de dealer kwam ik niets verder.
Die weerstandtruc lijkt aantrekkelijk, daar had ik eerder nog niets over gelezen. Maar dat is dan om te proberen om het helemaal goed te krijgen. Bij stevig doorrijden is er geen enkel probleem, maar bij lagere toerentallen in de lagere versnellingen mag het beter.
Eens op de cagiva site gekeken waar de truc goed wordt uitgelegd. Dat was dus leerzaam!
Scottie

Bericht door Scottie »

Asl je dan een keer bij een Cagiva dealer gaat rijden op de Navigator, dan weet je gelijk hoe lekker het blok onder de Vstrom loopt....
Dat scheelt al dag en nacht.

De Navi heeft nog de eerste generatie injectie, de Vstrom de tweede.

De aan/uit response van de Navi laat je wel makkelijk het voorwiel liften, maar dit gebeurd ook bij het uitsturen van een rotonde, waarbij iets te veel gas geven ook nog het achterwiel doet spinnen.... vond ik een minder prettige ervaering. Werd met Bt020 banden al beter (Standaard Metzelers)

Dat van die weerstanden is inderdaad uitvoerig getest en beschreven.
Eventueel ook op de site van de TL1000
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ff 'n tussendoortje :wink:

mijn DL1000(Blauw natuurlijk) rijdt super soepel in alle versnellingen en ook in de lage toeren...................alleen wil hij wel graag als ie koud is met 'n gevoelige gas-hand langzaam opgewarmd worden........... :wink:

Ergo..................niet alle Strom's hebben nukken....... :arrow: voor gast/bezoeker die al de vorige berichten lezen en denken ojeee.......... :? :? :?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gast

Bericht door Gast »

Helaas heb ik indertijd het "ojee gevoel" naast me neer gelegd bij het orienteren in de verwachting dat deze problemen inmiddels al wel onder controle waren.
Vandaag was ik in de gelukige positie dat ik een brief van Nimag mocht ontvangen met de bevestiging dat men zeer tevreden was over het rijgedrag. Er werd afgesloten met de mededeling dat men begrepen had dat ik overweeg om een 4 cilinder toermotor van een ander merk aan te schaffen, waaruit Nimag de conclusie trek dat ik wellicht te overhaast de aankoopbeslissing heb genomen.
Deze meneer begrijpt er dus helemaal niets van.

In een kort ritje na het lezen van deze brief stotterde de DL er weer vrolijk op los, gaf weer een mooie plof in de uitlaat en viel even dood in een mooie vlot genomen korte bocht. Levensgevaarlijk !
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Stroompje schreef:ff 'n tussendoortje :wink:

Ergo..................niet alle Strom's hebben nukken....... :arrow: voor gast/bezoeker die al de vorige berichten lezen en denken ojeee.......... :? :? :?
De opmerking van Stroompje gaat ook op voor mijn DL650. Ik heb in de inmiddels gereden 8.000 km geen problemen gehad met inhouden of geplof. Problemen lijken dus exemplarisch en niet structureel, wat tevens inhoudt dat ze op te lossen moeten zijn.

Tom.
Scottie

Bericht door Scottie »

Ik heb ook niet het idee dat mijn 650 problemen heeft. Mogelijk met de iets meer open uitlaatdemper loopt ie wat mooier.

Met de 1000 waarop ik gereden heb was ook niks mis.

Een 4 cilinder? :?: ? Niet doen, da's minder...
(ik heb er een stuk of 10 gehad, geloof niet dat ik er nu weer 1 zou willen. Naast die 10 ook een stuk of wat 2 cilinders.)
swintie

Bokkerig gedoe

Bericht door swintie »

Ik heb er nu ongeveer 12.000 Km opzitten op men 1000tje. Heb haar dus uitvoerig kunnen testen. Ook ik heb last van het hikken als ik langzaam rij bvb in stadskernen. Als het toerental tussen de 2500 en de 3000 is durft mijn Stroompje wel eens te bokken en komt er af en toe die LUIDE knal vanonder het motorblok. Let wel, het gebeurt niet altijd! Ik heb ermee leren leven en ik vermoed dat er hierdoor geen schade aan het blok veroorzaakt wordt. Ben er tijdens mijn 6000Km beurt mee naar de dealer gegaan dewelke de injectie wat heeft aangepast. Het probleem werd echter niet verholpen.... Het hoort volgens mij een beetje bij het karakter van de fiets. Wat ik ook nadien heb meegemaakt en waar ik mijn dealer zeker over ga aanspreken is het feit dat mijn Stroom op de autostrade OOK wel eens raar durft te doen. Het is namelijk zo dat als ik aan een snelheid van circa 110Km rijdt en dit in 6de versnelling (waardoor het toerental rond de 3500 toeren komt te liggen) én ik wil hierna versnellen.... Tja, dan is er dus een probleem want van zodra ik aan die hendel draai gebeurt er de eerste 2 seconden praktisch niets. Hierna bokt de motor zeer hevig waarop hij uiteindelijk begint te versnellen. Het geluid en de manier waarop de motor dan optrekt is zeer onrustwekkend. Ik bedoel hiermee dat er dan volgens mij wel mogelijke schade aan het blok kan komen gezien het hevige bokken tijdens dit optrekken.. Ik vind persoonlijk dat mijn Stroompje het aan moet kunnen om aan dat toerental deftig te kunnen optrekken en niet dient tegen te spartelen. Heeft er nog iemand deze ervaring met de 1000 ???
Vlaamse motorgroetjes 8)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Swintie,

ik ben geen techneute...........maar versnellen in de Over Drive(dat is nl. je 6e versnelling!)..... :? ..........mij lijkt het beter dan toch ff een tikkie terug te doen.........dan gaat ie als een :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

:lol: :wink: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ik heb er nu 15.000 km opzitten met mijn DL650. Gisteren en vandaag nog een rondje Groningen, Amsterdam, Enschede, Groningen gemaakt.

Mijn ervaringen over het bokken bij lage snelheden in de onderste 3 versnellingen zijn afnemend. Het lijkt wel alsof de ECU gaandeweg een andere instelling krijgt. Op een engelstalig forum las ik dat de ECU op de DL650 zelflerend is. Sommige DL650 rijders resetten hem zelfs om een nieuwe frisse start te kunnen maken. Weet iemand hier meer van?

Bij mij is het bokken in ieder geval bijna helemaal verdwenen.

Ferdinand.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

@Evo:
Misschien staat hier de oplossing van je probleem!
[url]http://11109.rapidforum.com/topic=101080559148[\url]
Gast

Bericht door Gast »

Dank voor de tip Ferdo,
Dat wordt morgenochtend eerst sleutelen !!!!!!!
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Mijn ervaring met de 1000 is dat hij eenmaal goed opgewarmd loopt als een zonnetje.Maar goed opgewarmd wil niet zeggen dat je moet afgaan op die twee blokjes van de temperatuurindicator,die staan er al na 'n kilometertje op.Reken maar op'n kilometer of 6 (bij normale omgevingstemperaturen). Zolang hij niet goed opgewarmd is durft ie wel 'ns wat stotteren,maar niet in die mate dat het storend is. Rustig warmrijden is de boodschap,dat wil voor mij zeggen:de eerste 5à6 km ga ik niet boven de 4000rpm. :) :)
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Volgens mijn dealer zal er bij de 12000km beurt van alles worden afgesteld
zodat je de DL1000 niet meer terug kent. De eerste 12000km heeft deze machine nodig om in te lopen. Nog 2500 km en dan ben ik zover.

Ik moet zeggen dat nu na een maand op de DL1000 te hebben gereden
het wel gaat wennen. :D
Gast

Bericht door Gast »

ferdo schreef:@Evo:
Misschien staat hier de oplossing van je probleem!
[url]http://11109.rapidforum.com/topic=101080559148[\url]
Vandaag de tip opgepakt en de afstelling van de gaskabels bekeken waarbij opviel dat de "dicht-kabel" in een slappe boog stond.
Mede doordat de omschrijving op de site die ferdo aangaf exact hetzelfde meld als het werkplaatsboek (2-14) en de gebruikershandleiding die bij de motor geleverd is (P.54) maar aan de slag gegaan.
De aantrekkabel bleek correct; de terugtrekkabel moest bijgesteld worden.
In de omschrijving staat vermeld dat de terugtrekkabel gespannen moet worden totdat er lichte weerstand voelbaar is. Na het verstellen heb ik wel gecontroleerd of er nog wat speling aanwezig is, daar ik vrees dat bij te stak gespannen kabels het scharnierpunt in de kleppensectie te zwaar belast wordt met als gevolg slijtage waardoor op den duur valse lucht langs de as aangezogen zou kunnen worden.

Vervolgens een rit gemaakt van ca 150 km waarbij alle mogelijke situaties uitvoerig geprobeerd zijn waarna ik de vlag MET wimpel in de gang gezet heb. (Wacht nog even met ophangen daar ik al eerder dacht dat ik er was.)

Stationair blijft het blok nu nagenoeg regelmatig lopen
Snelweg kan niet beter
80km gebieden gaat zo goed dat ik er tevreden mee ben, bij <3000 af en toe nog iets onrustig, maar dit hoort vindt ik bij het karakter, terugschakelen heeft nu wel effect.
Stadsritten lopen erg mooi en soepel en ook met een fluwelen handje gaat dit erg goed.
Motor loopt ook bij lagere toerentallen veel beter.

Helaas stond ook in het onderhoudsschema dat deze afstelling bij de 1000-beurt had moeten plaatsvinden. (Weet zeker dat dit niet gebeurd is !)
Jammer van >2000 km ergernis die zoals het er nu uit ziet niet nodig was geweest.
Corre

Bericht door Corre »

ik heb er nu ook een goede 9500 km op staan en ze knalde in het begin ook uit de uitlaat
bij 6000 km inspectie tegen de dealer verteld, die heeft de injectie wat bijgesteld (twee punten) vertelde hij.
maar sinsdien heeft ze last van knallen in de inlaat (luchtfilter)
dus de volgende inspectie ga ik zeggen dat er dus één punt af moet (ik heb liever een knal in de uitlaat dan de inlaat)

en versnellen ik kom onder de 120 nooit in 6' versnelling ik laat ze bijna nooit onder de 3500 toeren komen in geen enkele versnelling ze draait zo mooi daarboven :-)
dus volgens mij is de kloppende motor normaal als je niet genoeg toeren maakt (onder de 3000) het is ook een twee cilinder zonder balansas he
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Goed gedaan Evo! Ik denk dat de vlag met wimpel nu wel buiten hangt, of niet?

Wat ik wel erg vreemd vind, is dat zowel je dealer als ook Nimag, de Suzuki importeur kennelijk niet op de hoogte zijn van de symptomen die optreden als de gaskabels niet strak staan.

Van mij eigen dealer, motoport Leek hoorde ik al dat de DL1000 K04's, al bijna standaard met een nieuwe ECU uitgerust worden om onderin 5% rijker te worden. Dat zou toch niet de enige kennis zijn die ze hebben over onze VStroms?

Vreemd, dat je met dit soort problemen uiteindelijk aangewezen bent op mede gebruikers die elkaar vinden op het internet!
Gast

Bericht door Gast »

Ferdo,
Vandaag het beest nogmaals uitgelaten voor een kort ritje en dit was werkelijk weer geweldig in vergelijking met het resultaat dat de dealer wist te behalen. Af en toe lijkt het hobbellen nog in een haast onmerkbare mate aanwezig te zijn maar komend weekend wil ik nogmaals de kabels controleren daar ik er vrijwel zeker van ben dat ik erg aan de veilig kant ben gaan zitten.
Rijden op een V-Strom kan dus toch een feest zijn !!

Wel had ik vandaag weer 1 plof in het luchtfilter en 1 keer het stil vallen van de motor; Hier zal ik dus m'n tanden maar eens in gaan zetten.

Achteraf lijken de puzzelstukjes in elkaar te vallen en was het probleem hoogstwaarschijnlijk al zichtbaar tijdens het synchroniseren van de gaskleppen.
Aanvankelijk stonden de kwikkolommen een ongecontroleerde dans uit te voeren en bleek dat het motortje van de 2e set gaskleppen erg vaak begon te sturen om correcties uit te voeren.
De dealer had grote moeite om de instelling te verbeteren en merkte op dat de gevolgen van een kleine verstelling erg groot waren.
Uiteindelijk kreeg hij het zo ver dat de meters rustig synchroon schommelden wat nu achteraf wellicht mede veroorzaakt werd door de speling in de retourkabel.
Deze week moet de meetapparatuur die ik besteld heb binnen komen dus zal ik het komende weekend naast de afstelling van de kabels ook het vacuum nogmaals controleren.

Over je laatste opmerkingen nog het volgende;
Internet is in mijn ogen een prachtig stuk gereedschap voor dit soort zaken; Verhalen dat je de enige bent kunnen hiermee vlot van tafel geveegd worden.
De technische kennis is tegenwoordig vaak niet meer aanwezig (dit is waarneembaar bij alle soorten technieken) en bassiskennis is meestal ver te zoeken.
Voorts denk ik dat de meeste motordealers een groot probleem hebben omdat ze aan alle soorten en merken moeten sleutelen en hierdoor vaak onbekend zijn met de specifieke eigenschappen / problemen.
Dat een gespecialiseerde Suzuki dealer en de importeur je binnen de korste keren met de ellende laten zitten is natuurlijk diep treurig
Ferdo

Bericht door Ferdo »

En dan heb jij de mazzel dat je zelf je problemen kunt wegsleutelen. Hoe moet dat dan met al die motorrijders met twee linkerhanden?
V-dad

Bericht door V-dad »

evo schreef:Deze week moet de meetapparatuur die ik besteld heb binnen komen
Naar ik aanneem zijn er vacuummeters met bijbehorende adapyters besteld. Hiervoor heb ik ook belangstelling, kan ik mijn oude vak nog eens uitoefenen op mijn eigen V-strom . Waar kun je die bestellen?
Gast

Bericht door Gast »

V-dad,

Zoals je waarschijnlijk zult weten zijn de meters er in verschillende uitvoeringen

Via internet zijn diverse types te verkrijgen bij de bekende leveranciers zoals oa louis; maar ik ben wat dat betreft wat ouderwets; bij problemen moet je maar via mail en brieven zien dat je een oplossing krijgt.
Prijzen zijn hier naar het lijkt wel een stuk lager.
Bij louis vond ik overigens alleen sets die bestaan uit een aantal meters en hier ben ik nooit zo weg van; als een van de meters ooit een tik oploopt is de kans groot dat er afwijkingen ontstaan.
Andere soorten zijn via internet te leveren door Roukama en Struik.
Links naar deze sites zijn te vinden op http://www.keirijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Onder de automaterialen zaken kan Brezan wat bestellen; hier is weer een setje met 2 meters te leveren voor 112 euro. Levertijden worden opgegeven van 3 werkdagen als de leverancier ze op voorraad heeft.
Voor motoren tot 400cc per cilinder is een ander mooi handzaam type te leveren door hen.

De kwikkolom meters mogen eigenlijk niet meer geleverd worden, maar schijnen nog wel verkrijgbaar te zijn. Ik heb niemand gevonden bij mij in de buurt die deze kon leveren

Bij een Motorzaak ik Barneveld (de Valkenier) heb ik een analoge tester voor 2-cilinders besteld voor ongeveer 230 euro. Op zaterdag besteld, was vandaag al binnen.

In het Suzuki werkplaatsboek staat een zeer eenvoudige meter die bestaat uit een kunstofblok met 4 kogeltjes; deze zal ongetwijfeld door een motordealer te bestellen zijn, maar bij de Valkenier werd me verteld dat deze erg duur zal zijn.

De Valkenier kan ook nog een mooie digitale meter leveren voor ca 800 euro. Bij een speciaal zaak voor autogereedschappen was alleen een digitale uitvoering te leveren van ca 1100 Euro (ongetwijfeld zonder btw)
Deze laaste 2 zijn mij wat te kostbaar, ondanks dat ik altijd graag knap gereedschap heb en dit soort meetgereedschap meestal heel erg lang meegaat.

Mijn enkelvoudige oude meter is een gecombineerde (meten van vacuum en brandstofpompdruk) en meet aardig met een 2weg-kraan, maar hiermee kan je natuurlijk maar 1 cilinder tegelijk meten. In de slang had ik een kleine restrictie geplaatst om de meter te stabiliseren

Succes !!!
V-dad

Bericht door V-dad »

Evo bedankt voor je antwoord. Inmiddels weer een beetje gesleuteld met de "forumkennis" die ik heb opgedaan. Sommigen willen nu eenmaal het beste eruit halen.
De truc met de weerstanden: Bij de 650 zit de connector ongeveer achter het linkse deksel. Kleuren rose, zwart/wit en blauw. De weerstand gemeten. 1=560, 2= 850, 3=1,5k, 4=2,7k 5=6,8K en 6=15k. Aardig volgens het TL1000 forum. Alleen de 4 gaf nogal eens instabiele waardes. Om te weten of het werkt de rose draad doorgeknipt, hier een kabeltje aangemaakt met aan het uiteinde een schakelaar met weerstand. 1 stand = origineel, andere stand is met weerstand 2,2K in serie. De schakelaar kan ik aan de zijkant van het zadel bedienen onder het rijden. Dit alles om te ontdekken of het wel verschil uitmaakt. Resultaat? Ik weet het niet, merk nauwelijks verschil met en zonder weerstand! Even dacht ik dat de motor veel feller was in de 1. Bij gas in een keer open bij ongeveer 6000 rpm een behoorlijke wheely! Maar even later geprobeerd met standje standaard en er gebeurde nauwelijks minder. Als het verschil maakt is het in ieder geval verrekte weinig.
Maar eigenlijk maakt het mij ook weinig meer uit. De motor loopt weer als het bekende zonnetje :D De gasretourkabel bleek echt veel speling te hebben en deze bijgesteld. Na een weliswaar korte rit lijkt dat helemaal de oplossing. Achteraf misschien wel logisch. Nieuw liep de motor absoluut helemaal goed. Er leek niets veranderd en toch sloop het inhouden bij lagere toeren erin. De kabel had dus speling gekregen. Volgens sommigen gaat de gasklep dan rammelen en weet de Ecu niet goed meer wat te doen.
Een probleem? Eerst op het forum kijken en dan tegen de dealer zeggen wat hij moet doen, of het zelf doen. Ja, Internet kan zeer nuttig zijn.
Trouwens wat trekt zo'n 650 er lekker hard aan. Op papier weinig PK's, maar in het echt heel behoorlijk. Scheelt natuurlijk wel die 6 versnellingen en die lage gearing. Op topsnelheid is de lol gauw over, maar waar kun je die nog rijden en trouwens het bochtenwerk is toch het ware, tenminste voor mij.
Gast

Bericht door Gast »

V-dad,
Leuk om te lezen dat de afstelling van de retourkabel bij jou ook de oplossing voor het inhouden was. Het blijkt dus dat wanneer er speling in de gashandel te voelen is dit niet juist afgesteld is. De gebruikelijke speling wordt zoals ik altijd gewend was mijn mijn vorige motoren ingesteld met de trekkabel en door de retourkabel wordt deze speling op het handvat opgeheven.
Wellicht zullen veel monteurs op de handel de gebruikelijke speling voelen zoals bij motoren die uitgevoerd zijn met 1 kabel en vervolgens de bak in te gaan door de retour niet af te stellen.
Over de exacte gevolgen van het corrigeren van de door de ECU gemeten weerstand heb ik al een hele reeks verhalen gevonden, waarmee vaak verschillende conclusies getrokken kunnen worden, maar ik begrijp dat jij weinig verschil merkt.
Gast

Vacuummeters

Bericht door Gast »

@V-dad
Hier een aanvulling op de gevonden meetapparatuur.
Genoemde meterset van Brezan (>400cc/cil.) blijken doorstroommeters te zijn. (Dus tank en luchtfilterhuis demonteren)
Website waar de door mij aangeschafte meter via de Valkenier te zien is met nog een heleboel ander fraais op http://www.tecmate.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Meter is zeer compleet met T-stukje en M5 en M6 adapters en slangen.
Handleiding is waarschijlijk vertaald door een dronken Belg.
Vingers jeuken om ermee te gaan stoeien
Gast

Inhouden

Bericht door Gast »

Inmiddels hebben we meerdere van dit soort problemen opgelost.
Wij stellen alle Suzuki´s met injectie af met goed resultaat.
Kijk op http://www.hoegeetech.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
DL650

Bericht door DL650 »

Wij hadden een probleem met een SV 650.
Wat door Hoegee zeer goed opgelost is , een aanrader

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Nu weet ik niet of de DL650 ook last heeft van dit soort problemen. Maar dat even ter zijde. Aangezien er 2 jaar garantie op de Strom zit is het denk ik een probleem om daarmee kosteloos bij een andere dealer aan te kloppen. Moet je daarvoor niet eerst naar je dealer die je de motor verkocht? Wanneer dat niet zo is dan kan onze "Spammert" :roll: :wink: met goede bedoelingen zich de borst natmaken denk ik. Want als er zekerheid is dat er ergens een probleem wordt opgelost dan is menigeen bereid daarvoor een stukkie om te rijden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Prof

Inhouden?

Bericht door Prof »

Ik zit met veel belangstelling door alle berichten heen te kijken. Het lijkt wel of er met een andere motor wordt gereden. Van ploffen en inhouden heb ik nog niets gemerkt. Rijdt een vstrom 1000 van 07-2004. Heb nu +/- 4000 km gereden. Merk wel dat het blok moet loskomen. Gaat steeds beter. Blok moet wel goed warm zijn om echt lekker te kunnen rijden. A.s maandag naar italie. Denk dat na die rit blok wel helemaal los is. Rij wel altijd boven de 3000 toeren. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen:
Het verbruik van deze motor. Een gemiddelde van rond de 1 op 15 is niet echt zuinig voor een moderne motor. Alleen bij heel rustig rijden is 1 op 17 haalbaar. Verder een genot om op te rijden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Prof,

Ik heb een DL650 en heb nu toe ook nog niets van deze problemen geconstateerd. En wat betreft het verbruik ben ik toch wel positiever gestemd. 1 op 20~22 is haalbaar. Ligt misschien ook aan de rijstijl en een 1000 heeft misschien ook meer dorst.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Iron Horse schreef:Nu weet ik niet of de DL650 ook last heeft van dit soort problemen. Maar dat even ter zijde. Aangezien er 2 jaar garantie op de Strom zit is het denk ik een probleem om daarmee kosteloos bij een andere dealer aan te kloppen. Moet je daarvoor niet eerst naar je dealer die je de motor verkocht? Wanneer dat niet zo is dan kan onze "Spammert" :roll: :wink: met goede bedoelingen zich de borst natmaken denk ik. Want als er zekerheid is dat er ergens een probleem wordt opgelost dan is menigeen bereid daarvoor een stukkie om te rijden.
Hierover staan leuke bepalingen in de garantie; het stellen van diagnose en het corrigeren van afstellingen uitgesloten van garantie.
Deze voorwaarde lijkt me succesvol aan te vechten daar de meesten deze problemen hebben vanaf het begin.
Voorts wordt beschreven dat problemen opgelost dienen te worden door de dealer waarmee de koop gesloten is, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is.

Doordat de meeste dealers niet beschikken over de apparatuur die ik vandaag bij Hoegee gezien heb (Nimag ook niet ?!?) zal je dus toch ergens anders naar toe moeten als je ellende hebt, want mijn ervaring is dat ze je gewoon met je zooi laten zitten.

Vandaag na een telefoontje m'n principes maar even losgelaten en er even langs geweest daar de mensen die mijn problemen eigenlijk op moeten lossen een schande voor de naam Suzuki blijken te zijn. (laatste poging om om de inruilplannen voor de DL te verhinderen) Een aantal andere V-Strom rijders zijn mij al voor geweest.
Mijn fiets bleek hetzelfde te zijn als die van de voorgangers; onderin te arm, >4500 te rijk. (Als dit standaard is waarom past Suzuki dit dan niet aan ? Zal wel te maken hebben met onze frisse lucht)
Na de run en aanpassing bleef over dat hij bij >8500 wat te arm loopt, maar deze toerentallen zal ik er waarschijnlijk zelden of nooit mee draaien.
Kon direct terecht (ZATERDAG !) en klus was in een handomdraai gefixed.
Kosten van dit geheel: Euro 95,20
Dit lijkt een echt gepecialiseerd bedrijf voor problemen en aanpassingen en is gespecialiseerd in Suzuki
Nu maar afwachten of het juiste resultaat er morgen bij een toerrit uitkomt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat betekent dus dat je probleem is opgelost Maar dat je, voor dit naar mijn mening onder garantie vallende gebeuren, nu uit eigen zak bijna 100 Euro mag neertellen. Of ga je die nog proberen te claimen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Iron Horse schreef:Dat betekent dus dat je probleem is opgelost Maar dat je, voor dit naar mijn mening onder garantie vallende gebeuren, nu uit eigen zak bijna 100 Euro mag neertellen. Of ga je die nog proberen te claimen?
Uiteraard !
Helaas moet je soms je verlies nemen; zal een hoop gezeur worden en zoals de ervaring leert wel op niks uitlopen. Na 4000 km ergernis wil ik echter ook graag eens plezier van m'n nieuwe fiets hebben, want ik was serieus van plan om hem een schop onder z'n 2 dempers te geven.

Resultaat van de actie van Hoegee was zeer de moeite waard, motor draait bijna continue als een zonnetje, zonder ploffen en horten (250 km)
Blijft mijn laatste probleem over; heel af en toe slaat 1 cilinder een slag over; bij stationair draaien slaat hij dan af. Na het iets verhogen van het stationaire toerental weet hij zich er iedere keer net doorheen te worstelen, maar dit moet er natuurlijk wel uit !!
Zoals je ziet ben ik er helaas nog niet.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Voor mij is leuk om te lezen dat er meerdere strommers het opvalt dat alles niet super is aan de strom (gelukkig wel veel).

Met dank aan dit forum zelfs een oplossing voor de in de zomer zelfsverkouden strom bij +- 2500/3000 toeren.

Ikzelf kwam van ook van een meercilinder zonder injectie (CBX 1000 1982 met 6 cilinders en 6 carburator's/ verbruik 1:9/10) ook deze plofte af en toe, dat zat echt niet in de injectie maar wel in de ontsteking.

Nadat ik op internet een beetje rondkeek kwam ik er achter dat de 100pk's niet in alle versnellingen gebruikt werden en voelde mij genept.

De truuk met de weerstanden had ik ook al gauw gevonden op internet, maar ik ben niet zo'n technuut en ook bang voor de garantie daar mijn fiets nu pas 3 maanden oud is.

Al snel vond ik : http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false; waarop een zeer mooi uitgevoerd stukje techniek staat op basis van het weerstanden grapje, de TRE 004

zaterdag heb ik de TRE 004 gemonteerd (kwestie van inpluggen/kan iedereen)
het resultaat :lol: mocht er onverhoopt iets gebeuren :( dan haal ik hem er tussen uit en ga met een :? naar de dealer en vraag of hij dit onder garantie hersteld.

Nogmaals ik merk zeker minder beperkingen in de 1e vier versnellingen.
Ik ben echt sneller van zijn plek, dat is toch de kick van een snelle fiets

Vanzelfsprekend hou ik iedereen op hoogte indien er positieve of negatieve dingen ontwikkelen door dit apparaat.

Robert
Gast

Bericht door Gast »

bleuberry schreef:het resultaat :lol: mocht er onverhoopt iets gebeuren :( dan haal ik hem er tussen uit en ga met een :? naar de dealer en vraag of hij dit onder garantie hersteld.Robert
Robert uit Rotterdam, Motor 3 maanden oud, volgens foto een blauwe DL1000. Moet makkelijk te traceren zijn voor dealers die ongetwijfeld ook dit forum gevonden hebben.
Denk dat een ritje naar Hoegee in Giessen meer plezier oplevert en zelfs goedkoper is.
Ik krijg steeds meer signalen dat bij Hoegee een groot aantal V-Stroms onder handen genomen worden. (ook via dealers)
Plaats reactie