In houden van de motor

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Ik belde vrijdag met Nimag BV, de Suzuki importeur, en de technische man daar vertelde me dat Hoegee de enige Suzuki dealer in Nederland is die een testbank heeft én Yoshimura apparatuur om het benzine mengsel plus of min 5 procent aan te passen.
Dat wordt dan een dagtrip vanuit Groningen...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gezien het feit dat hij ook hier een poging gedaan heeft hier zieltjes te winnen (met alle goede bedoelingen van dien) :D , mag daar denk ik ook wel en clubtarief tegenover staan met de gebruikelijke korting. Gelukkig heeft mijn 650 nog geen kuren, maar menigeen heeft kennelijk behoefte.

Dus we zien de reactie graag tegemoet in een genereus aanbod. :D Men moet er vaak ver voor rijden!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
DL650

Bericht door DL650 »

Iron Horse,

Ik denk dat dit bedrijf geen geen zieltjes aan het winnen is, maar gewoon goed met zijn werk bezig is. Je hoor alleen maar goede berichten van dit bedrijf .
DL650 Peter.
Laatst gewijzigd door Gast op za 29-01-2005, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch

Bericht door Dutch »

pfoehhhhhhhhhhhh gezelli hoor............ :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ Dl650

Een beetje dimmen a.u.b. Laten we het gezellig houden.

Dat jou mijn onderschrift niet aanstaat is je goed recht. Maar zo heftig is dat nou ook weer niet. Het geeft alleen maar aan dat iemand een mening mag/kan hebben.

Wanneer je de V-Strom in je achterhoofd en als doel houdt dan komt alles weer goed!

En dat het bedrijf goed bekend staat is wel duidelijk. Maar als iemand zich daar specifiek voor aanmeldt zit daar ook best wel een commerciele achtergrond bij. En dat mag best. Maar ga dan niet meteen moeilijk doen wanneer daar weer gekscherend een opmerking over wordt geplaatst. We zijn denk ik volwassen genoeg om het onderscheid daar in te maken.

Maar ik zal zoals ik al eens eerder opmerkte misschien meer met smilies moeten werken omdat niet iedereen leest wat er staat., maar leest wat hij denkt dat er staat.

Goed, gaan we nu weer over tot het onderwerp zelf. :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

beste mede strommers,

dit forum is toch perfekt om elkaar op de hoogte te houden van het laatste nieuws op het gebied van verbetering van ONZE fiets.

laten we elkaar niet afzeiken maar helpen !

Robert
Gast

Bericht door Gast »

Als SV650 rijder voel ik me een beetje verwand met de V-strommers vanwege het identieke motorblok. De genoemde klachten herken ik enigszins wel.

Daarom heb ik een bezoek aan Marc Hoegee gebracht om e.e.a. eens af te regelen met de Yosh-box. En i.d.d. dezelfde diagnose te arm onderin en veel te rijk bovenin. Alles opnieuw afgesteld met als resultaat 3pk meer plus trekkracht.

Nu rijd hij ook stukken beter onderin (vooral onder de 3000 toeren) waar hij vroeger nog wel eens wilde bokken. Maar ook loopt het blok nu veel soepeler naar hogere toerentallen toe. :D

Voor dat geld vind ik het een goede investering aangezien ik nu met nog meer plezier op m'n SV rijd.

Nu weet ik niet of je er bij de Vstrom ook een air-box met snorkel zit: haal die z.s.m. af. Je krijgt een mooi aanzuiggeluid en je wint er ook wat mee!
Gast

Bericht door Gast »

Stroompje schreef:ff 'n tussendoortje :wink:

<knip>

Ergo..................niet alle Strom's hebben nukken....... :arrow: voor gast/bezoeker die al de vorige berichten lezen en denken ojeee.......... :? :? :?
Inderdaad krijg ik die gedachten als ik dit topic doorlees.
Sinds ik begonnen ben met mijn motor rijbewijs ben ik aan het kijken voor een V-Strom (liefst zwarte of blauwe 1000) maar als ik dit lees dan ben ik toch bang om er een te kopen. Aangezien het ook nog een tweede hands gaat worden heb ik natuurlijk alle kans dat de motor net om deze redenen weg gaat.

Ik ben wel nog van plan om een test rit te maken maar de wil om er een aan te schaffen is toch wel minder geworden aangezien dit niet de enige plek op internet is waar je over dit soort problemen leest.

Waar moet je nu vooral op letten wil je erachter komen of de motor dit foute gedrag vertoont?
Wat ik eruit kan halen is dat het vooral bij de lage toerentallen gebeurd.
Gast

Bericht door Gast »

Tremor,

Meeste problemen kwamen bij mij voort uit een verkeerde karakteristiek van de inspuiting. (Dit lijkt bij de meeste andere probleemgevallen eveneens de oorzaak te zijn.)
Deze karakteristiek is aan te passen door Hoegee in Giessen, zoals reeds meerdere malen gemeld op dit forum.
Verschijnsel doet zich niet altijd voor; soms gaat het meer dan 50 km goed.
Duidelijke symptonen zijn ploffen in uitlaat en of luchtfilter, minder snel zal er dan ook blijken dat de motor bij constante snelheid (B-wegen) een gevoel geeft alsof de tank bijna leeg is, of even een klein beetje accelereert. Deze laatste 2 verschijnselen zullen waarschijnlijk niet direct opvallen tijdens een proefrit (andere fiets is altijd even wennen) maar was voor mij genoeg om er misselijk af te stappen.
Toerentallen waarbij het meestal voorkomt zijn 3000 - 4000, maar ook bij 5000 trad het op.
Ellende die bij mij nog voortsleept en die ik nog niet van anderen gehoord heb is het overslaan van arbeidsslagen. Motor gaat korststondig op 1 cilinder draaien en slaat stationair af. Doet zich vaak voor bij uitrollen en direct na het starten bij warme motor, soms drie keer achtereen, maar komt ook spontaan voor tijdens overige rijden. Bij het nemen van bochten vindt ik dit zelfs gevaarlijk.

Buiten deze ergennissen is het een fantastische fiets voor wat betreft het sturen en remmen.
Bij het rijden met een of meerdere koffers wordt de besturing al snel wat minder op de snelweg.
Mocht je een leuke fiets tegenkomen zou ik er dus maar eerst een flinke rit mee maken; voordeel van 2e-hands is wel dat je ook rijdt op het exemplaar dat je uiteindelijk wellicht aanschaft
MacB

Bericht door MacB »

Ik zat met hetzelfde probleem, heb dit gemeld bij de dealer. Hij zei dat de motor te arm stond en heeft dit opgelost toen "hij" binnen was voor onderhoud. Ik heb gewoon mijn onderhoud moeten betalen. De motor draait perfect nu over het ganse toerengebied.
Gast

Bericht door Gast »

@evo

Bedankt voor de informatie.
Ik ga zeker een proefritje maken maar zal zeer goed erop letten of er rare dingen gebeuren tijdens het rijden.
Mocht het voorkomen dan kan ik nog altijd besluiten om bij Hoegee in Giessen een afspraak te maken wanneer dit in de verkoopprijs verrekend wordt.
Toontje

Bericht door Toontje »

Ik rijd op 2 :D DL1000's en bij de K3 zijn een tijdje geleden de rubbers in de inlaat vervangen vanwege scheurtjes. Hierdoor wordt "valse lucht" aangezogen, waardoor de motor slechter gaat lopen. Mijn eigen K2 begint nu ook te ploffen en waarschijnlijk is dat dezelfde oorzaak.
Kijk dus eerst eens naar die rubbers, voordat je naar Hoegee rent. Zij schrijven op hun site, dat — voordat je naar hen toegaat — de motor wel in principe OK moet zijn, omdat ze er anders veel meer werk aan hebben. En dan doen zij de fine-tuning.

Volgens mijn dealer is Hoegee OK.
MacB

Bericht door MacB »

Dit probleem heb ik ook gehad, vervangen tijdens garantieperiode.
Dit deed zich bij mij vooral voor bij lage snelheid, traag rijdend "bijna" zonder gas te geven. Dan leek het alsof de moto ineens wou stilvallen en er direct terug bovenop kwam. Op het laatste, net voor vervanging, plopte de uitlaat ook een paar keer.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo, heb mijne k4 van februari. eerste zwarte op de weg in belgie, gekocht bij deschouwer in zemst. Ben helaas al meerdere malen naar dealer geweest waar aldus de mapping verschillende keren gewijzigd is maar probleem is nooit opgelost. Momenteel meer power onderin, het bokken gebeurt nu minder frequent maar reultaat is des te erger. Ben zaterdag na een toerrit in de ardennen zelfs in panne gevallen ten gevolge van het gekend probleem. momenteel draait motor soms op een cilinder en blaast ie ergens lucht. Injectiepomp hangt onder de benzine, dus volgens mij een terugslag gehad in de injectiepomp met alle gevolgen vandien. Moto in camionette terug naar huis en morgen naar dealer. 8 maand oud, 7200 km ? Suzuki rules ?

iemand een andere diagnose
MacB

Bericht door MacB »

Hallo landgenoot,


Slecht nieuws en idd brute pech!!
Dit zou bij een nieuwe machine niet mogen gebeuren :!:
Een (erg) flauwe troost, het word in garantie hersteld.
Wat die "rules" betreft, voor mij wel maar dat moet ieder
voor zich uitmaken :wink:
Vynka

Bericht door Vynka »

Uitslag van een kort overleg met Motoport Rockanje.
"De V-stroms hebben allemaal een beetje hetzelfde probleem ze staan eigenlijk te arm onderin de toeren"
Het goede nieuws voor onze rijders uit de regio Rotterdam en Zeeland en misschien verder weg, Ze krijgen over een maand een tuning bank om dyno-run etc te kunnen doen, maar ook om de V-stroms te kunnen tunen. TADA ! Ik heb ze al verwezen naar Hoegee en die heeft voor hun al eens eerder zaken gedaan. Dus het contact tussen die twee is al aanwezig.

Heb met ze afgesproken om tegen die tijd mijn Strom eens op de band te zetten en te kijken wat daar uit komt. wordt dus vervolgd....
Gast

in houden van de motor

Bericht door Gast »

Mijne strom was al 5% rijker gezet onderin, het bokken was minder frequent maar des te erger. Na de panne heeft dealer hem nu 10% rijker gezet. Afwachter maar.

Keep on strommin'
Toontje

Bericht door Toontje »

Mijn werkfiets heeft pas de 18000km-beurt gehad en is door André van JVS Motoren "met de fingerspitzen" afgesteld zonder testbank. In de vier vanaf 1500 toeren als een zonnetje :P
Gast

Bericht door Gast »

Try and error, fingerspitzen;

Vroeger leerde je in de werkplaats:
"meten is weten, 3x meten is zeker weten"

Aardig dat ook in Rockanje weer een dealer toegeeft dat de karakteristiek van de inspuiting niet juist is bij aflevering.
Vynka

Bericht door Vynka »

Ik vind het ook wel interessant om te horen hoe hoog de instelling dan zou moeten zijn.
Het schijnt dat na trial en error zoefzoekie uit is gekomen op een bijstelling van tussen de 5 en de 7,5% (meer lucht... en niet meer brandstof zoals anderen zeggen). Mijn dealer (Motoport rockanje dus) zegt dat ze het door zoefzoekie kunnen laten oplossen door de controller op te sturen en na een week weer er terug in te zetten...
Bandit

Bericht door Bandit »

Ja, dat laatse klop wel, maar zoefzoekie heeft van mij al vier keer een contolerbox afgesteld en nu rij ik weer (met het grootste plezier) met mijn eerste (en nog in originele staat verkerende) controlebox :shock:
Maar inderdaad MP Rockanje doet alles om je tevreden te houden 8)
Plaats reactie