iets nieuws?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

iets nieuws?

Bericht door V-Stoom »

iemand enig idee wat dit is en of het iets is?

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Remko

Bericht door Remko »

Nope, niks nieuws.

:D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

zo, dat was snel, wat doet zo'n ding eigenlijk. Heb je er wat aan?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Remko

Bericht door Remko »

Wordt in andere topics al uitgebreid besproken, maar het overbrugt wat
gegevens van je cpu. Begrenzing in bepaalde versnellingen wordt
opgeheven. Is geen re-mapping maar een overbrugging.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hé Remco,

bedankt. Ik zal even op zoek gaan naar het betreffende topic.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
MarcT

Bericht door MarcT »

Remko schreef:Wordt in andere topics al uitgebreid besproken, maar het overbrugt wat
gegevens van je cpu. Begrenzing in bepaalde versnellingen wordt
opgeheven. Is geen re-mapping maar een overbrugging.
Hey ! Dat moet ik hebben ! Wordt dat hier al ergens besproken ? Kan iemand er wat meer over zeggen (ervaringen ???)

Ik neem aan dat het de power-begrenzing in de 5e en 6e versnelling wegneemt ? Zitten er nog nadelen aan ? Tering, dit zocht ik !
Ga meteen effe de rest van het forum afzoeken ! :idea:

Hmmm...tja, lees iets van een G-pack en een TRE. Is dat zo'n stekkertje ? En welke zou ik moeten hebben voor een DL1000 uit 2005 ?
  • Ivans Timing Retard Eliminator (TRE002) - various Suzuki Models
    Ivans Timing Retard Eliminator (TRE004) - for Suzuki GSXR1400 and V-Strom only (Dit moet 'm zijn denk ik).
    Ivans SMART Timing Retard Eliminator (TRE005) - various Suzuki Models
    Ivans SMART Timing Retard Eliminator (TRE007) - Various Suzuki Models
Laatst gewijzigd door MarcT op vr 23-05-2008, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Pfrijn

Bericht door Pfrijn »

Daar is die dan

http://direct.nikkoracing.com/boutique/ ... ag=1&num=1" onclick="window.open(this.href);return false;
MarcT

Bericht door MarcT »

Nou...nee.

Deze moet het zijn:
http://direct.nikkoracing.com/boutique/ ... ag=1&num=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is voor een 1000, niet een 650, en het ging om de 200km/h-grens... Maar toch bedankt :wink: .

Ik moet zeggen...de G-Pack ziet er wel iets professioneler uit dan de TRE. De prijs is ook eeeh....professioneler... hmmmm.... :roll:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Rij nu met Nikko, eerste met TRE gereden.

Je merkt dat hij vlotter door de versnellingen gaat, pakt sneller op en geen last van beperkingen.
Als je er niet met een TRE of Nikko (er zijn er nog een aantal zie elders op het forum onder G-pack) gereden hebt weet je niet beter.

Wil je Pk's winnen, dan zul je andere maatregelen moeten nemen zoals aanpassingen uitlaat, powerbox, luchtfilter, zelfs nokkenas aanpassen is mogelijk.

Een G-pack "verblind" de electronische begrenzing, hij laat de computer denken dat de aangepaste versnellingen niet gebruikt wordt en dat hij altijd in zijn 3 staat die minder beperkingen heeft.

De Nikko doet nog iets extra, wat is mij ook niet helemaal duidelijk maar loopt nog iets agressiever dan de TRE.



Nogmaals wil je snelheid> koop een hayabusa je Strom is hier niet voor ontworpen :!:

Als je interesse hebt in een Nikko, heb nog wel een adresje waar hij te bestellen is voor minder dan de internetadviesprijs.
MarcT

Bericht door MarcT »

blueberry schreef:Rij nu met Nikko, eerste met TRE gereden.
Aha...dus er zijn er 3 ? De TRE, de G-pack en de Nikko ? Waar kan ik die Nikko's op het Internet vinden ?
Nogmaals wil je snelheid> koop een hayabusa je Strom is hier niet voor ontworpen :!:
Hmmm....tja. Wat ik eigenlijk NIET mis bij de V-Strom is de acceleratie. OH ja, die zal zeker beter kunnen, maar die vind ik prima zo (ik denk daarbij ook aan ketting en banden).
Waar ik wel snel tegenaan loop is de topsnelheid. Ik zit regelmatig volgas op de autoweg (Germany !), en wil dan eigenlijk nog wel wat sneller. Hoeft nou ook weer geen 270 te zijn, maar ietsje sneller kan wel dacht ik zo. Dus dat is niet zo aan te raden ?
Als je interesse hebt in een Nikko, heb nog wel een adresje waar hij te bestellen is voor minder dan de internetadviesprijs.
Ik houd het in mn achterhoofd. Bedankt.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Zijn er nog veel meer, zoek op dit forum onder G-pack :lol:
Pfrijn

Bericht door Pfrijn »

[Aha...dus er zijn er 3 ? De TRE, de G-pack en de Nikko ? Waar kan ik die Nikko's op het Internet vinden ?

Kijks es op de site mijn link (voor de DL650) naar toe verwees en jij de juiste (DL1000) hebt gevonden

Juist ja, die is van Nikko racing en het apparaatje heet G-pack.
Verder werkt Google fantastisch als je zoekt naar een artikel.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

De algemene naam van zo'n ding is G-pack, inmiddels heb ik op E-bay al een stuk of 7 verschillende gevonden. (of google maar)

De meest bekende zijn de TRE (van Ivan's) , de Darijo en de Nikko.
IK heb alleen gezocht en gevonden voor DL 1000, weet niet of er ook voor de DL 650 bestaan, zal best als je maar zoek.

Ook bestaan er G-packs in combinatie met versnellingsindicatoren, op dit forum hebben we (ik vaak) geschreven over verschillende soorten, gebruik de zoekfunctie en je zal vanzelf wijzer worden..

Blueberry
Plaats reactie