rammelend geluid, lijkt op een los moertje in een blikje.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Flamingo

rammelend geluid, lijkt op een los moertje in een blikje.

Bericht door Flamingo »

Heeft iemand dit ook. Volgens mij is het niet normaal. Het is een heel snel trillendblikkerig geluid. Het komt volgens mij niet uit de motor of van de ketting. Je hoort het bij verschillende toerentallen. Denk hier bij aan 4000 en 5000 toeren.
Na mijn idee wordt het steeds erger. Kan dit het koppelingshuis zijn en is er iemand die dit geluid herkent.
Laatst gewijzigd door Flamingo op wo 14-05-2008, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Roeleke

Re: rammelend geluid, lijkt op een los moertje in een blikje

Bericht door Roeleke »

Flamingo schreef:Heeft iemand dit ook. Volgens mij is het niet normaal. Het is een heel snel trillendblikkerig geluid. Het komt volgens mij niet uit de motor of van de ketting. Je hoort het bij verschillende toerentallen. Denk hier bij aan 4000 en 5000 toeren.
Na mijn idee wordt het steeds erger. Kan dit het koppelingshuis zijn en is er iemand die dit geluid herkent. Mijn dealer deed er nogal luchtig over.....van stelt niets voor...hoort erbij.
toevallig gene give valbeugel op uw snurkijzer zitten?
Paul

Bericht door Paul »

Moertje in een blikje............

Ik zet in op een los schot in de demper (of KAT.)
Korsan

Bericht door Korsan »

Iets in je carterbescherming? Welk type heb je eigenlijk?
jwaterink

Re: rammelend geluid, lijkt op een los moertje in een blikje

Bericht door jwaterink »

roeleke schreef:
Flamingo schreef:Heeft iemand dit ook. Volgens mij is het niet normaal. Het is een heel snel trillendblikkerig geluid. Het komt volgens mij niet uit de motor of van de ketting. Je hoort het bij verschillende toerentallen. Denk hier bij aan 4000 en 5000 toeren.
Na mijn idee wordt het steeds erger. Kan dit het koppelingshuis zijn en is er iemand die dit geluid herkent. Mijn dealer deed er nogal luchtig over.....van stelt niets voor...hoort erbij.
toevallig gene give valbeugel op uw snurkijzer zitten?
Leg die eens uit?
Flamingo

Re: rammelend geluid, lijkt op een los moertje in een blikje

Bericht door Flamingo »

Ik heb wel een valbeugel en carter beschermplaat. Deze zijn echter van orginele Suzuki onderdelen.
Laatst gewijzigd door Flamingo op wo 14-05-2008, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Roeleke

Re: rammelend geluid, lijkt op een los moertje in een blikje

Bericht door Roeleke »

jwaterink schreef:
roeleke schreef:
Flamingo schreef:Heeft iemand dit ook. Volgens mij is het niet normaal. Het is een heel snel trillendblikkerig geluid. Het komt volgens mij niet uit de motor of van de ketting. Je hoort het bij verschillende toerentallen. Denk hier bij aan 4000 en 5000 toeren.
Na mijn idee wordt het steeds erger. Kan dit het koppelingshuis zijn en is er iemand die dit geluid herkent. Mijn dealer deed er nogal luchtig over.....van stelt niets voor...hoort erbij.
toevallig gene give valbeugel op uw snurkijzer zitten?
Leg die eens uit?
Heb dat indertijd ook gehad, zo een rammelend geluid. Bleek dat de bevestiging voor de radiator, daar waar de beugels aan elkaar geschroeft worden niet 100% vast zat. Extra rondel moeten tussensteken en twas opgelost...
Wils

Bericht door Wils »

Ik heb ook zo'n vervelende rammel er in zitten.... volgens mij zijn het de remblokjes.... geef maar eens een paar tikken tegen... dan hoor je hetzelfde geluid.... :?
K5 is de strom van mij... misschien is het euvel verholpen bij de latere modellen.... :(
DL650

650 of 1000

Bericht door DL650 »

Als het 1000 cc is van een ouder bouwjaar, dan kan het je koppeling zijn. Deze hebben daar wel eens een probleem mee .
Als jouw dealer een suzuki dealer is, moet hij dit weten. En anders zou ik maar eens naar een andere Suzuki dealer gaan.


Peter
Wils

Bericht door Wils »

Bij "mijn" dealer hoorden ze niets... :? maar ze hebben daar ook nog nooit problemen gezien met een dl650..... :shock:
toch wordt het geluid steeds sterker dus bij de vlgnd. beurt maar weer eens kenbaar maken...
Het is een metaalachtige lichte rammel die hoorbaar is bij verschillende toerentallen en komt volgens mij bij de remklokken(of de remklauwen) vandaan... want als je daar tegenaan klopt oid. hoor je een zelfde soort geluid.... :?
Flamingo

Rammel

Bericht door Flamingo »

Hij staat nu bij de dealer. Ze moeten maar eens grondig de boel nakijken. Ik hou jullie verder wel op de hoogte.
Johnny-six-fifty

Rammelend geluid

Bericht door Johnny-six-fifty »

Dit komt me heel bekend voor. Eerst een vraagje: Is het geluid weg als je de tank vol hebt?, en begint het weer als het eerste blokje van de benzine meter weer weg is?
Dan is er een boutje vooraan linksonder de tank los geraakt. Ik hield het geluid voor pingelen (detoneren) maar in de werkplaats in Leek kwamen ze er achter dat dit boutje loszat.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ik heb een bout van mijn valbeugel verloren, die van mij doet een raar geluid rond de 3000 tpm!

zo zie je maar, het kan van alles zijn!

succes met zoeken!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie