toerentalbegrenzer

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Hans rs

toerentalbegrenzer

Bericht door Hans rs »

Vraagje:heeft onze strom een toerentalbegrenzer :?: zo ja, bij hoeveel toeren grijpt deze in.

Hans
Blackbird

Bericht door Blackbird »

Bij een 1000 aan 9500rpm..
Blueberry

Bericht door Blueberry »

kijk ook bij TRE, Darijo, Nikko, dat zijn allemaal dingen die de beperkingen eruit kunnen halen :wink:
Paul

Bericht door Paul »

mag ik vragen waarom je de rev limiter eruit zou willen halen?

die zit er namelijk in om de motor te beschermen.

En bij dat toerental is het top vermogen al weg.

Paul
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Enige waar de instellingen voor zijn is om de normen gesteld vanzege emmisie te halen.
De motor gaat alleen maar beter draaien en heeft geen beperkingen meer.
Ik vond toen ik van mijn CBX 1000 van 1982 overging naar mij strom (beiden rond 100 pk) dat het niet vooruit te branden was voor 120 kg lichtere fiets.
Bleek door de limiter te komen, nu met Nikko en Laser duotech geen beperkingen meer.
Wheelies tot 3e versnelling en een draai hem nu van de teller als ik dat wil.
Het gaat mij niet om de snelheid, anders had is wel een blackbird of Hayabusa gekocht maar om de bettuteling in de lagere versnellingen die voor mij niet nodig is.
Remko

Bericht door Remko »

Is alles tegenwoordig "betutteling"????


Er zijn ook voldoende mechanische redenen om een zuiger niet meer dan een bepaald aantal meters per seconde te laten afleggen, maar dan zal dan wel weer betweterig zijn........





:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Niet als hetzelfde blok , met zuigers, gebruikt wordt in een andere suzuki motor en dan zonder problemen 260 haalt ipv afgebakend op 204
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Een Vstrom is in de 1 2 en 3e versnelling begrensd op een lager toerental, tenminste dat is mij eens uitgelegt. Reden hiervan zou te maken hebben met de emissie eisen. Zo'n Dajiro kastje schakelt die begrenzer uit door de computer te foppen dat hij in de 6 staat.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

je bedoelt: In 5 e versnelling staat, de 6e is ook begrensd zodat hij 204 haalt. ( de DL 1000)
adro

Bericht door adro »

Er zijn meer dingen waarmee je de emissie eisen kunt omzeilen zonder electronische hulpmiddelen.
Een van de dingen is het dichtstoppen (aanpassen) van het pair systeem.
Dit is destijds bij mijn ex v-strom uitgevoerd. Hierna trok de motor in 1 2 en 3 lekker door tot de 9500 toeren. Vanuit 2000 toeren, in de 3e versnelling, versnellen was ook geen probleem meer. Men had wel een re-mapping uitgevoerd bij SF-racing.
Het uitschakelen van de lambda sonde vond ik toen geen aanvulling. Dit is ook weer ongedaan gemaakt.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

heb nu ook een TRE, en gevoelsmatig is hij schofterig snel in 2 en 3 geworden :D :D :D

blijft dat het ding niet stuurt, of ik kan niet rijden......
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
wr450f'05

Bericht door wr450f'05 »

hoe krijg ik die begrenzer eraf?
Renevw

Bericht door Renevw »

Met bijvoorbeeld een TRE. Wat ik me daarbij dan alleen af vraag is kan je deze nu echt gewoon plug and play aansluiten (op ik vermoed dat ene stekkertje ergens onder mijn buddy :D) ?

En zo ja waar halen jullie die hem hebben het over het algemeen vandaan en voor hoeveel?
Gebruikersavatar
Numpty
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 04-02-2008, 12:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Woonplaats: Braboland
Contacteer:

Bericht door Numpty »

Ga er maar vanuit dat een toerental begrezer er niet voor de sier op zit, spreek uit ervaring.
De begrenzing in de lage versnellingen, zou ikzelf niet zo als een probleem zien, als ik supersnel wil acceleren koop ik wel een andere motor met andere rijeigenschappen, die voor dat doel is gemaakt.

En een TLS/TLR blok vergelijken met een Strom blok, appels en peren.

Laat een motor,elke motor, te snel draaien en het gaat kapot.
Vstrom is geen supersport, evengoed als een RSVR geen Vstrom is.

imho.
Stromtrooper

Bericht door Stromtrooper »

Halloooo!!

De begrenzing zit er alleen maar op om de emissie eisen te halen niet meer en niet minder... En daarvoor mag ie niet te veel toeren maken..
Een nieuw blokje ontwikkelen.. tja dat kost al niet wat!

Je heb ook naked bikes die dik over de 200 gaan.. zijn ze daar voor bedoeld..??!!!

Mag een V-Strom harder dan de begrenzer...ja hoor.. zal er geen blackbird of wat voor vogel dan ook van worden...

Gaat ie stuk... nou als ie daar stuk van gaat... dan mogen we wel oppassen!! haha

Wat wel vreemd is ... in het blokje zit alleen maar een weerstand..(heb ik me laten vertellen) en dat voor 195 pleuries...

Grt
Remko

Bericht door Remko »

De zuiger van een 650 heeft een snelheid van 23 meter per seconde bij 11.000 omwentelingen. De slag is 62,6 mm en dat wordt per omwenteling dus 2 keer afgelegd. Een keer naar boven en een keer naar beneden.


En yep, de krukhoek is daar ook nog eens van invloed op, maar dat gaat iets te ver voor dit sommetje

30 meter per seconde is wel zo'n beetje het maximum aan zuigersnelheid wat je in een normaal motorblokje kan hebben.

Vandaar dus dat er een toerental begrenzer in zit.


Als je boven die 30 meter per seconde gaat komen dan krijg je de brokken om je oren.

En dat moet iedere keer weer afremmen en op snelheid komen...... Daar komen behoorlijke krachten bij vrij. Zelfs bij een zuigertje en een drijfstang van een paar 100 gram.....


Aangezien de 1000 een slag van 66 mm heeft grijpt de toerental begrenzer daar eerder in.

En dan hebben we het nog niet eens over zwevende kleppen en dat soort ellende...

Mijn toerental begrenzer blijft er dus gewoon opzitten.....



En mocht ik het nu helemaal mis hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Het is alweer een 25 jaar geleden dat ik aan motoren heb lopen rekenen en mijn theorie is wat roestig....


:D :D :D :D
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

denk dat verwarring in de discussie is over
a) de toptoerentalbegrenzer; prima dat die erop zit
b) de beperking in de 2e en 3e en 6e versnelling. Die is alleen voor de (geluids) emissie en beperking topsnelheid ' nuttig'. En hier gaan TRE, Powercommander, en weet ik veel wat voor weerstandjes een rol in spelen.

en als rechtgeaarde Nederlanders hebben we natuurlijk geen behoefte aan (nog meer) betutteling door wie dan ook :D

met TRE loopt mijne erg lekker, maar soms wil je nog meer pit, alleen is die investering wel hoog terwijl ik eerder een UPSD vork zou kopen dan!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Paul

Bericht door Paul »

Ik vraag mij werkelijk af of je er echt veel plezier van zal hebben als je 1000 euro uit geeft aan een USD vork. In de racerij kan ik me dat voorstellen. Als je beter stuurgedrag wil zou ik eens naar een set lichtere velgen.

JM2C
wr450f'05

Bericht door wr450f'05 »

waar kan ik zo'n TRE ding bestellen?

En is dit latig inbouwen?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

wr450f'05 schreef:waar kan ik zo'n TRE ding bestellen?

En is dit latig inbouwen?
ik heb hem van Blackstrom gekocht, die had er ook nog een voor het pre-2004 model. PB hem eens, zou ik zeggen.

en idd, een UPSD + lichte (spaak-) wielen..... :shock: dat gaat al echt op een KTM lijken dan!

mijn punt is: vermogen zat met de 1000, maar goed op de weg krijgen is een tweede! en idd is mijn tempo in de polder soms wel oerend hard
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blueberry

kijk ff hier

Bericht door Blueberry »

http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=360" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

hee Blueberry, met al jouw aanpassingen, daarna bij Hoegee geweest of daarvoor? ben heel benieuwd naar jouw vermogensuitdraai.
de mijne gaf daarna 97,6 /7867 rpm en 103 Nm /4215 rpm.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Weet ik eigenlijk niet meer, maar had toen nog een TRE en heb nu een NIKKO.
Lazers en K&N filter zouden we wat vermogen moeten winnen, maar heb geen idee.
Verwacht nu iets boven de 100 pk te hebben, in ieder geval loopt hij nu lekker, zonder stotter en inhoudingen.

kwam dit net tegen, lijkt ook wel zoiets:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-BOOST- ... enameZWDVW" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-D ... QQtcZphoto" onclick="window.open(this.href);return false;

en ook deze :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-V ... enameZWDVW" onclick="window.open(this.href);return false;

Als er niet zo veel zouden zijn zou het ook niet werken?
Plaats reactie