oude olie??

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
FireTaz

oude olie??

Bericht door FireTaz »

hoe lang blijft motorolie goed? ik heb nog een halfvolle can staan waar 2 liter in zit maar het heeft al 2 winters in m'n schuur doorgebracht. ik durf het eigenlijk niet meer in m'n blok te doen omdat het al zo oud is.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

lang heel lang. soms wil het wat vlokkerig lijken, maar zodra het even een keer opwarmt is het weer mooi helder. Ik heb hier nog een halfvolle bus voor de gazonmaaier van meer dan 5 jaar oud (ik vul die ouwe b&g alleen maar aan) en s'winters is hij wat vlokkerig, alsof er een schimmel in zit. Even een uurtje in de zon en het is weer helder.

Zolang de dop er maar op zit en er dus geen vuil in kan komen is er niks aan het handje.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zolang het niet gebruikt is en verder ook goed is bewaard lijkt me er geen bezwaar die olie te gebruiken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Gebruik maar gewoon. Niks mee aan de hand. Smeerolie heet special toevoegingen om veroudering tegen te gaan (zeg maar olie van olav)
FireTaz

Bericht door FireTaz »

prachtig toch zo'n forum, er zijn altijd wel mensen met een antwoord.
bedankt voor de reacties. ik was van plan de voorjaarsbeurt dit weekend af te maken en kan dus mooi de olie nog gebruiken.
Plaats reactie