eerste ongelukje

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Joan

eerste ongelukje

Bericht door Joan »

Heb mijn v strom 3 dagen, vandaag wezen rijden daarna poetsen. Daarbij viel hij van zijn zijstandaard :( . paar krasjes op spiegel en handkap dat leek mee te vallen. Helaas koppelings handle gebroken (knopje eraf). Ik heb nog helemaal geen ervaring en geen werkplaatsboekje , hoever moet je dit vervangen en is dit makkelijk zelf te doen. Ben er wel ziek van, als je zuinig probeert te doen lijkt het wel of er altijd wel iets fout gaat. :?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

zonde

als ik de motor op de zijstandaard zet. dan laat ik hem altijd in de 1ste versnelling staan, kan ie er ook niet vanaf vallen of geduwd worden..

de koppelinghendel kun je gewoon los krijgen neem ik aan.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Afhankelijk van je koppelingshendel (verstelbaar of niet). Ik was voor een remhendel 47 euro kwijt excl 19% btw. Deze is in 7 stappen verstelbaar. Eentje die niet verstelbaar is zal een stuk goedkoper zijn. Een goede valbeugel of "valdoppen van rubber" (de laatse heb ik nog liggen voor de liefhebbers) Zwarte valbeugels zijn weer makkelijk bij te werken en mooier op je v-strom! Deze voorkomen bij een val veel beschadigingen aan je motor!


En met dank aan Erik Hostee: http://www.connexs.nl/dl1000/files/Suzu ... l_2002.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De manual :)

Maar hopelijk heb je het niet meer nodig :D Doet toch even pijn lijkt me als je je nieuwe v-strom ziet wegglijden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

balen zeg. maar gelukkig geen verfschade ofzo, dan wordt het pas echt duur.
doet me wel denken aan mezelf, eerste nieuwe motor ooit, binnen een week laten droppen (schijfremslot) en knipperlichtje a 45 euro kapot. nog mazzel achteraf.
maar het is vooral de morele klap, he? deuk in ego is niet zo gemakkelijk te repareren!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Joan

Bericht door Joan »

Weet iemand of dit moeilijk is om zelf te repareren, ik zie ze bij hein gericke staan voor 8.95 alleen lijkt het fotootje niet op wat er op de motor zit. misschien als ik hem uit elkaar haal dat het in meerdere delen is en dat ik dan wel genoeg heb aan dat deel wat op de hein gericke site en motozoom site staat (hopenlijk wel). Zoals jullie zien heb ik er nog niet zoveel verstand van.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

denk dat je de hendel appart kan krijgen, en in het juiste model:
linkje
Plaats reactie