Rammelend geluid na zo'n 20-30km.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
vdbjg

Rammelend geluid na zo'n 20-30km.

Bericht door vdbjg »

Helaas is er na anderhalf jaar toch iets mis met mijn Vstrom.
Afgelopen week constateerde ik voor het eerst dat op het moment dat de motor wat kracht moet leveren er een vreemde rammel vanuit het motorblok komt.
Dit treed echter pas op als de motor warm is, na zo'n 20-30km.
Ik heb reeds geprobeerd te achterhalen wat het zou kunnen zijn, maar ben daar tot op heden niet in geslaagd.
Met de motor op de middenbok lukt het mij niet om het geluid te produceren, niet in zijn vrij en ook niet door de motor in de versnelling te zetten.
Het doet zich alleen voor als je vanuit stilstand of langzaam rijdend wat gas geeft waardoor de motor wat kracht moet leveren.
Vorige week vrijdag ben ik naar mijn dealer geweest en gelukkig was daar een monteur die het geluid kon bevestigen. We hebben toen meteen een afspraak gemaakt en morgen kan de Vstrom daar terecht.
Ikzelf ben benieuwd wat het probleem is en zal jullie daarvan op de hoogte houden. Lijkt mij echter wel een garantie kwestie omdat op de Vstrom twee jaar garantie zit.
Fred

Bericht door Fred »

Mijn gedacht: Hydraulisch koppelingshuis?
vdbjg

Bericht door vdbjg »

Fred, bedankt voor je antwoord.
Heb je ook een motivatie waarom het dit zou kunnen zijn ?
Ik zal het morgenochtend in ieder geval aankaarten bij de dealer.
vdbjg

Bericht door vdbjg »

Heb vanmiddag mijn Vstrom weer op kunnen halen.
Men had geconstateerd dat het voorste tandwiel, die de overbrenging verzorgt van de motor naar de ketting, los zat.
De borgmoer die het tandwiel op zijn plaats moest houden was niet voldoende aangedraaid volgens de monteur.
Waarom dat dit tandwiel pas begon te rammelen als hij warm was kan ik helaas niet verklaren.
Mogelijk dat de speling bij hogere temperatuur toch wat meer is.
Helaas heb ik het zelf niet gezien maar de rit terug naar verliep in ieder geval zonder gerammel.
De motor heb ik zonder enige kosten weer kunnen meenemen.
Prima service van Vos Oss.
Plaats reactie