Startprobleem

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Startprobleem

Bericht door strompower »

Dit weekend wou m'n Strom (DL1000) niet starten. Ik hoorde wel de startmotor gaan (allé toch het geluid dat hij wou starten maar sloeg niet verder aan). De batterij was juist opgeladen, dus dat kon het probleem niet zijn. Nog een paar geprobeerd, maar steeds hetzelfde geluid. Dan een beetje gas bijgegeven en dan plots een knal en hij starte. Het verhoogde toerental bij het normaal starten was er niet echt. Nadien starte hij wel terug direct (ook de dag nadien), maar het verhoogde toerental was steeds vrij beperkt.
Iemand enig idee :?:
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Eén keer zelf meegemaakt. Ik heb toen de motor gewassen, weggezet en ben toen drie weken op vakantie gegaan met het koekblik. Bij terugkomst wilde hij 'm niet oppakken. Na dezelfde procedure die jij hebt beschreven starte de motor. Het duurde daarna een paar minuten voordat het blok soepel begon te draaien.

Vermoeden van mij: vochtproblemen.
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

Voorlopig start ie terug normaal. Ik had hem toen ook juist gewassen voor het wegzetten...
Korsan

Bericht door Korsan »

Na ook op vakantie te zijn geweest (2 wkn). Heb ik hem gestart en 1 minuut laten lopen. Ging goed. 4 dagen later moest ik weer werken en toen ook met moeite. Beetje gas erbij en daarna ging het goed. Hierna ook geen problemen meer gehad. Die van mij staat ook altijd buiten onder een hoes.
zilverstroom

Bericht door zilverstroom »

De oplossing is heel simpel. Als je de Strom overvloedig wast, loopt er water in de ruimte in het kleppendeksel waar de bougie in zit.
De energie voor de vonk vloeit dan weg. Het water blijft er langdurig in staan. Bij een regenbui gebeurt dit niet, omdat het water dan meteen verdampt.
Plaats reactie