Open dempers op DL1000 = einde stotteren??

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
V-Strommer

Open dempers op DL1000 = einde stotteren??

Bericht door V-Strommer »

Ook ik ga misschien overstag, mn huidige 650 de deur uit en
een 1000 ervoor terug!

Alleen (weet ik ook uit ervaring) houd deze zo erg in rond 3000 toeren.
Ik las hier dat het op te lossen is dmv een stekkertje dat je los moet halen, en/of de motor langs te brengen bij Hoegee.

Nu ben ik gek van het geluid van een dikke V2, dus komen er zeker
open dempers onder van Bos of Laser.
Dit betekend ook gelijk een betere ademhaling van de motor, is het
dan ook zo dat het inhouden/stotteren verdwijnt?

Naar ik weet zijn hier meerdere mensen met vervangings dempers op hun DL 1000, misschien dat zij hier antwoord op kunnen geven?!

Bij voorbaad dank!!
Bandit

Re: Open dempers op DL1000 = einde stotteren??

Bericht door Bandit »

V-Strommer schreef: Alleen (weet ik ook uit ervaring) houd deze zo erg in rond 3000 toeren.
Ik las hier dat het op te lossen is dmv een stekkertje dat je los moet halen, en/of de motor langs te brengen bij Hoegee.

Nu ben ik gek van het geluid van een dikke V2, dus komen er zeker
open dempers onder van Bos of Laser.
Dit betekend ook gelijk een betere ademhaling van de motor, is het
dan ook zo dat het inhouden/stotteren verdwijnt?

Naar ik weet zijn hier meerdere mensen met vervangings dempers op hun DL 1000, misschien dat zij hier antwoord op kunnen geven?!

Bij voorbaad dank!!
Ja ook het stotteren van de duizend gaat door met opendempers (ik spreek uit ervaring), maar een goede afstelling (kan ook bij Hoegee) (maar ook bij anderen, ik maak liever geen reclame zonder toestemming van de de betrokkene) kan daar wel e.a. in veranderen. Het beter ademen van de motor is wel te horen, tenminste bij mijn Lasers is dat zeker het geval. "Zij"(mijn diva) laat haar bulderende stem regelmatig horen :D .
Veel plezier met de "bulderfiets" :lol:

8)
V-Strommer

Bericht door V-Strommer »

Mail me anders eens wie dat afstellen doet...

Weet je toevallig ook hoe duur dat is??
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik zal de betreffende persoon even een mail sturen, om te zien of hij zijn diensten ook aan "U"wil aanbieden.

groetjes Toon uit hellevoetsluis.

8)
V-Strommer

Bericht door V-Strommer »

Bedankt Toon :D

Begrijp ik dat jij (ook) bij deze meneer bent geweest
om het stotteren te verhelpen?

Hoe rijd de Strom nu? zuiniger? sneller?

Groetjes Danny.
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik zou niet willen klagen over mijn DIVA, stotteren "is zo goed als over" , wat ik van de PK's niet kan zeggen :lol: . Het verbruik is natuurlijk nooit te vergelijken met een 650, maar zolang ik kan rijden voor de LOL, maat dat dus niet zo veel uit denk ik.

groetjes uit Hellevoet.
Toon. 8)
V-Strommer

Bericht door V-Strommer »

bandit schreef:Ik zou niet willen klagen over mijn DIVA, stotteren "is zo goed als over" , wat ik van de PK's niet kan zeggen :lol: . Het verbruik is natuurlijk nooit te vergelijken met een 650, maar zolang ik kan rijden voor de LOL, maat dat dus niet zo veel uit denk ik.

groetjes uit Hellevoet.
Toon. 8)
Toon, ik heb vandaag de 1000 gekocht bij Rockanje motors!
Ik heb er meteen setje Laser Duo Tech's besteld.
Wil je me misschien wat foto's mailen van jou machine met
de Laser uitlaten??
Dan heb ik een ideetje hoe het eruit ziet :wink:
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

2 Jaar geleden, na het inrijden, Bos dempers erop, dB killers eruit, K&N luchtfilter erin.
Bij Hoegee op de bank laten afstellen.
Max koppel zoals het was alleen bij 3800 rpm, 98 pk aan achterwiel, 1:15 a 16 verbruik.Einde stotteren. In de oude situatie was de lucht brandstof verhouding 18:1. Dat ze het nog deed!
Succes met je andere adres.
Roland
Plaats reactie