ploffen

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

ploffen

Bericht door V-Stoom »

Hallo allen,

Ik heb nu een paar keer even zonder oordoppen gereden en dan vallen je altijd dingen op. Zo merk ik dat als ik bij warme motor het gas dichtdraai bij belaste motor (dus niet de koppeling in) er lichte plofjes uit de uitlaat komen.

Ook hoor ik als ik bij een muur langsrij (reflectie van het geluid) dat er een licht krassend geluid hoorbaar is. Als ik de koppeling intrek is het weg.

Verder hoor ik bij stilstaan en blokkerend voorwiel bij het inveren van de voorvork een licht knakkend geluid.

Even voor de duidelijkheid. Het gaat hier om een DL650 K5 met net 12.000 op de teller. Hij moet dus voor een beurt en dat is dan ook gelijk de laatste garantie beurt. Daarna wordt hij 2.

Alle suggesties en aanknopingspunten zijn welkom :worship: .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Gewoon deze punten melden bij je dealer.
Als je motor nog in de garantie zit moet je dealer
het voor je opknappen!
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hoi "V-stoom"

plofjes zijn niet echt vreemd voor een 2 cilinder, vooral niet bij het afsluiten van het gas en het remmen op de motor.

Dat krassen....hoe staat het met je ketting? Spanning? slijtage? ik denk dat het geluid daar vandaan moet komen

Het knakken van de voorvork dat had is ook niet echt iets waar je je zorgen over moet maken. meerdere van mijn motorfietsen deden dat ook, waaronder ook mijn dl650 uit 2004 en een Triumph Tiger en de SV1000 had dat ook. volgens mij zijn het de veren die wat geluiden maken bij het ontspannen, je kan laten controleren of de vorken nog goed in de kroonplaten zitten.

succes
Erik
Plaats reactie