Niveau olie

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Niveau olie

Bericht door strompower »

Weet iemand hoeveel olie er nodig is om van de min. aanduiding op het peilglas naar de max. aanduiding te gaan?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Is dat belangrijk dan? Je vult toch gewoon bij indien nodig. Wat is het belang dan te weten hoeveel het verschil tussen minimum en maximum is?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

kwestie van d'er niet teveel in kunnen gieten en voor de rest wil ik dat gewoon weten.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je met een trechtertje langzaam er olie bijvult kan het nooit te veel worden. Ook al weet je niet welke hoeveelheid het verschil is. Succes!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Niveau olie

Bericht door RvGS »

strompower schreef:Weet iemand hoeveel olie er nodig is om van de min. aanduiding op het peilglas naar de max. aanduiding te gaan?
Afgelopen zondag m'n strom ververst met dit heerlijke vocht en ja ik weet hoeveel het is van onderstreepje tot aan het bovenste.....
ongeveer 0,5 ltr.
Groet, Robert |
Hornikx

Re: Niveau olie

Bericht door Hornikx »

BlackstromNL schreef:
strompower schreef:Weet iemand hoeveel olie er nodig is om van de min. aanduiding op het peilglas naar de max. aanduiding te gaan?
Afgelopen zondag m'n strom ververst met dit heerlijke vocht en ja ik weet hoeveel het is van onderstreepje tot aan het bovenste.....
ongeveer 0,5 ltr.
Ik gok op ca. 0,5 liter
Pim

Bericht door Pim »

Na een buitenlandrit van bijna 3000 km stond het niveau op het onderste streepje. Ik heb bijgevuld tot het bovenste en het was minder dan 0,5 liter, denk 0,3 of zo (bij de DL650 dan)
bjorri

Re: Niveau olie

Bericht door bjorri »

Afgelopen zondag m'n strom ververst met dit heerlijke vocht en ja ik weet hoeveel het is van onderstreepje tot aan het bovenste.....
:cry: Ik zou de volgende keer dat ooit 'heerlijke vocht' niet zelf opdrinken, misschien ga je dan zinnige antwoorden geven. :cry:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Bjorrie, het staat er echt wel, je moet alleen even goed :shock:, ik zal 't maar gelijk verklappen anders krijg ik weer een negatief bericht :cry: > 0,5ltr!
Groet, Robert |
Plaats reactie