olie
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Ook ik heb er nu Valvoline inzitten, als vervanging voor Motul.
'k Heb het idee, dat ie met de Valvoline iets soepeler schakeld, als het blok nog koud is, maar met Motul juist wat soepeler schakeld als het blok warm is.
'k Heb het idee, dat ie met de Valvoline iets soepeler schakeld, als het blok nog koud is, maar met Motul juist wat soepeler schakeld als het blok warm is.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Ik gebruik PROCYCLE SAE 10W-40 van Louis, en a propo dit is halfsynthetische. Vol Synthetische is 5W40 en niet 10W40.blackstrom schreef:Ik gebruik ook Valvoline Volsynthetische 10W40.
Goede olie en bevalt beter dan de Motul die er standaard inzit.
Daarnaast een stuk goedkoper dan de meeste volsynthetische olien
Kortom, van harte aan te bevelen (voor de DL1000 in ieder geval.)
Ik begrijp niet goed wat je bedoeltfred schreef:Ik gebruik PROCYCLE SAE 10W-40 van Louis, en a propo dit is halfsynthetische. Vol Synthetische is 5W40 en niet 10W40.
De cijfers 5W40 of 10W40 etc. staan onder andere voor de dikte van de
olie en niet of deze olie mineraal, half-synthetisch of vol-synthetisch is.
van de Valvoline site:
SynPower® 4T
SAE 10W-40
JASO MA, API SG
Fully synthetic
Low oil consumption
Excellent cold start properties
Superior lubrication under all conditions
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik gebruik ook de Procycle van Louis. Die is halfsynthetisch, althans het type dat ik gebruik, er zijn ook minerale en volsynthetische olieën van. De kreet 5 of 10W enz. zegt alleen maar iets over het temperatuurbereik waarin de olie een gegarandeerde viscositeit heeft. Vooral belangrijk voor wanneer het koud is. Hoe lager het eerste getal hoe lager de temperatuur waarbij de viscositeit. Maar een 10W-40 is de meest gebruikte olie en is bruikbaar zonder verlies van vloeibaarheid vanaf -20 graden Celsius, dus zo'n vaart zal het hier niet lopen. Wat belangrijker is om op te letten is de aanduiding die als API klasse wordt aangeduid. Dat is minimaal SF of SG. De olie die ik gebruik is van een hogere/betere klasse dan dat wat Suzuki minimaal voorschrijft namelijk API SL-EC/CF, ACEA A3?B3, JASO T903 MA. Zie ook het topic wat ik daarover al eens geopend had.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.