Oliepeil

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Kristel

Oliepeil

Bericht door Kristel »

Hallo,

Heb 2dagen geleden een DL650 gekocht met 14000km,van 2004
Heb er de voorbije 2dagen een 400km mee gereden en het rijdt zalig na 5j met Honda CB600 te hebben gereden.Heb gezien dat je via het glaasje makkelijk het peil kan controleren.2dagen geleden zag ik nog goed de olie.Vandaag na een grote rit,zie ik enkel nog een "zwart"glaasje?Is mijn olie nu op?Snap het niet goed,wat kan ik nog checken?Wie weet hier meer over?Ik hoop dat ik nu geen probleem heb?Mvg,Kristel
Geronimo

Bericht door Geronimo »

Als je een zwart glaasje ziet dan is dat je olie, houd de motor maar eens schuin dan zie je dat als de olie wegstroomt het glaasje weer doorzichtig wordt.
Kristel

Bericht door Kristel »

Geronimo,

Inderdaad,bedankt!
Hij stond eerst de voorbije 2dagen op zijstandaard en gisteren op de middenbok,vandaar het verschil bij het checken!!
Zou niet willen dat er iets mis is met mijn Strommetje!!
Groetjes,Kristel
bjorri

Bericht door bjorri »

Teveel olie is echter ook niet goed, dat veroorzaakt extra slijtage.

Controleren van het peil doe je op een horizontaal vlak en de motor zet je niet op de standaard of middenbok maar houd je zelf in balans, eventueel een ander laten kijken. Het niveau behoort tussen de beide merkstreepjes te blijven.
Geronimo

Bericht door Geronimo »

Het zelf vasthouden tijdens het checken van het oliepeil is lastig dus ik zet hem op de middenbok ik doe een klosje onder het voorwiel zodat beide wielen geleveld zijn en dan heb je een indicatie van je oliepeil.
Plaats reactie