stilvallen

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
dirkie

stilvallen

Bericht door dirkie »

Hallo V-STROMMERS ik rij sinds november met DL1000 en ik zit met een vervelend probleem.Dikwijls als ik de koppeling induw om terug te schakelen dan valt plots de motor uit .Als je nog genoeg snelheid hebt is dat geen probleem koppeling los en hij is weg maar aan lage snelheid aan een kruispunt is dat niet altijd mogelijk .
Tweed probleem is als je met de motor enige tijd 2800 toeren rijd
begint hij te sputteren .
Is er een oplossing voor die problemen
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Hi Dirkie, check ff een forum of 4 hieronder (problemen met gasklepsensor en bevestiging). Mogelijk dat dit de oplossing biedt...
Succes!!
Strommax

Bericht door Strommax »

Toerental verhogen naar 1300 in ralenti 8)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hé Dirkie,

Ik heb het zelfde probleem gehad. Gewoon terug naar de dealer, is blijkbaar een kwestie van afstellen. Zo ook het sputteren!!!

Groet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
marcelbroek

uitvallen van motor

Bericht door marcelbroek »

Hallo luitjes,

na aandachtig de voorgaande onderwerpen te hebben gelezen. (uitvallen van motor bij het inknijpen van de koppeling/gas terug)
Ga ik morgen mijn garage bellen met als opmerkingen:
gasklepsencor nakijken
bougies vervangen
bougie kabels nameten
onsteking (ding) nakijken
terug naar fabrieksinstellingen
bezinepomp nakijken
rubbers van de inlaat nakijken.

heb ik dan alles? of heeft iemand nog ietswaar op gelet zou moeten worden?

ter info: ik rij op een dl1000 2001 37000km
ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)
Remko

Re: uitvallen van motor

Bericht door Remko »

marcelbroek schreef: ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)


En dat heeft beide absoluut geen zin!!!!!
marcelbroek

Bericht door marcelbroek »

hallo remco,

bedankt voor je nelle reactie!
ik tank op die manier na aanraden van de garage. ik zal het eens met hen overleggen.

grt
Marcel
Fred

Re: uitvallen van motor

Bericht door Fred »

marcelbroek schreef:Hallo luitjes,

na aandachtig de voorgaande onderwerpen te hebben gelezen. (uitvallen van motor bij het inknijpen van de koppeling/gas terug)
Ga ik morgen mijn garage bellen met als opmerkingen:
gasklepsencor nakijken
bougies vervangen
bougie kabels nameten
onsteking (ding) nakijken
terug naar fabrieksinstellingen
bezinepomp nakijken
rubbers van de inlaat nakijken.

heb ik dan alles? of heeft iemand nog ietswaar op gelet zou moeten worden?

ter info: ik rij op een dl1000 2001 37000km
ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)
Wegens emissienormen is de injectie te arm afgesteld.
Met de Yoshimura Fuel Adjuster Box kan de dealer hem 5% rijker zetten in het lage toerengebied. Het afslaan van de motor is dan opgelost.
Het neemt ongeveer enkele minuten in beslag voor de technieker en laat je niet in de zak zetten, het zou niet meer mogen kosten dan een tiental euro.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De DL 1000 is tevreden met een octaangehalte van 91. Advies is echter altijd om één stapje hoger te tanken, dat wordt dus 95 octaan.
98 octaan tanken is pure geldverspilling. Het toevoegen een cleaner bij elke tankbeurt trouwens ook.
Als je dit de eerste tankbeurt van het nieuwe jaar doet is het ruim voldoende.

Het sputteren rond de 2800 rpm wordt veelvuldig op dit forum behandeld.
Kijk hier maar eens http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1673" onclick="window.open(this.href);return false;
marcelbroek

Bericht door marcelbroek »

dank Fred en Hunter,

ik heb echter niet echt last van sputteren rond de 2800 touren.
maar dat tank gebeuren zal ik zeker eens voorleggen.
(van dat geldwat ik ga uitsparen alleen al kun je een knappe beurt laten geven!)


:?

Marcel
Plaats reactie