rotlopen en afslaan bij stationair

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
VstromKees

rotlopen en afslaan bij stationair

Bericht door VstromKees »

Hallo vrienden, mijn strom 650 heeft sinds gisteren problemen met stationair draaien . Hij moet echt op zeker 2000rpm gehouden worden anders slaat hij af. Erg vervelend in de stad!Je ziet en hoort duidelijk dat hij erg onregelmatig loopt, ook zie je het aan de toerenteller. Het verbruik is enorm gestegen.Vanochtend reed ik gelijk naar mijn dealer , hortend en stotend. Op de parkeerplaats van mijn dealer sloeg hij gelijk af, monteur komt naar me toe en start de strom. Wat denk je , liep normaal. Zowel hij als ik snapten er niks van. Toen ben ik gaan tanken en in de buurt van de dealer een rondje gemaakt. Nou het begon weer, dus ik gelijk naar de dealer en die constateerde dat hij niet goed liep.Momenteel is men mijn strom aan het onderzoeken maar er is nog niets ontdekt.
VstromKees

vervolg rotlopen

Bericht door VstromKees »

Ik vergeet erbij te vermelden dat afgelopen zaterdag tijdens een ritje op de snelweg foutcode FI ging branden. Gestopt contact uit en weg was het, voor de rest van het weekend liep de motor goed.
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Hi Vstromkees,

zie ook 1 topic hieronder > problemen met de gasklepsensor. De Yamaha's maken van dezelfde gasklepsensor gebruik en hebben afgelopen najaar hier een terugroepactie voor gehad om ze te vervangen.
Bij mij is deze inmiddels onder de garantie vervangen maar heeft nog niet het gewenste resultaat gehad maar misschien is het de oplossing voor je.
Overigens staan in dit topic ook nog wat andere punten waar het eventueel aan zou kunnen liggen ( rubbers van de inlaat, aanzuiging valse lucht). ALs je in dit forum zoekt op 'afslaan' kom je nog wat andere topics tegen.

Succes in ieder geval!
Grtz Marieke
Chally

Bericht door Chally »

Gister na avonddienst door @*#%@@ weer naar huis kleine 30 km rond 0:00.
Raar rood lampje +FI code knipper ik stoppen op snelweg gelukkig alarmlichten.
Motor uit en weer startten. Onderweg nog een keer, thuiskomst Rhino meteen in garage gezet en boekje en Forum er bij. vandaag is mijn dealer dicht. Alles wat ik lees op dit en andere forums betreft FI + moet het volgens mij met het weer te maken hebben, maar ga er toch maar even mee naar de dealer misschien verklaart dit ook mijn nog steeds hoge verbruik dat er inderdaad iets niet goed is.
Groet Chally
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Chally schreef:Gister na avonddienst door @*#%@@ weer naar huis kleine 30 km rond 0:00.
Raar rood lampje +FI code knipper ik stoppen op snelweg gelukkig alarmlichten.
Motor uit en weer startten. Onderweg nog een keer, thuiskomst Rhino meteen in garage gezet en boekje en Forum er bij. vandaag is mijn dealer dicht. Alles wat ik lees op dit en andere forums betreft FI + moet het volgens mij met het weer te maken hebben, maar ga er toch maar even mee naar de dealer misschien verklaart dit ook mijn nog steeds hoge verbruik dat er inderdaad iets niet goed is.
Groet Chally
Hi Chally,

:evil: niet fijn, zeker niet zo midden in de nacht :evil:
Ben benieuwd wat je dealer als oorzaak aangeeft. Eén voordeel volgens mij...met de FI-melding zal er waarschijnlijk wel een foutcode uitgelezen kunnen worden...
Maar het blijft natuurlijk geen lekker gevoel dat 'ie er zo maar mee ophoudt :?
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Hoog verbruik en slecht lopen? Dit zou wel eens de koelwatertemperatuursensor/bedrading kunnen zijn of een luchtlekkage voor de lambdasensor,waarna de sensor teveel zuurstof meet en het stuurapparaat gaat verrijken.

Leo.
Chally

Bericht door Chally »

Morgen motor naar Dealer zal deze en andere opties die op forum staan meenemen. Vast bedankt voor reacties laat wel horen als ik wat meer weet wat probleem is.
Chally
Voxstorm

en nog gelukt

Bericht door Voxstorm »

Chally schreef:Morgen motor naar Dealer zal deze en andere opties die op forum staan meenemen. Vast bedankt voor reacties laat wel horen als ik wat meer weet wat probleem is.
Chally
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar evt. oorzaken.

Gr voxstorm
VstromKees

Re: rotlopen en afslaan bij stationair

Bericht door VstromKees »

Hoera het euvel schijnt te zijn gevonden!
Hoogstwaarschijnlijk is het de benzinepomp. De monteur heeft het 3 keer geprobeerd en ( je raad het al) 3 keer liep mijn strom goed. Dus de pomp word besteld en dan maar hopen of het op vooorraad is.

WORD VERVOLGD!
VstromKees

Re: rotlopen en afslaan bij stationair

Bericht door VstromKees »

Ik ben vanmiddag gebeld dat mijn vstrommetje klaar staat! De benzinepomp was op voorraad.

Hele goeie service van Motoport Rockanje.

Kan ik lekker met de pasen rijden!!
Voxstorm

Re: rotlopen en afslaan bij stationair

Bericht door Voxstorm »

vstromkees schreef:Ik ben vanmiddag gebeld dat mijn vstrommetje klaar staat! De benzinepomp was op voorraad.

Hele goeie service van Motoport Rockanje.

Kan ik lekker met de pasen rijden!!
Goed om te horen vstromkees,
Je hebt geluk dat je met de Pasen al weer de weg op kan

Ik moet helaas nog ff wachten. Kenteken is nog niet binnen van mijn
Rhino'tje.
Goed weekeinde en veilige km's :P
Plaats reactie