Herschrijven software

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
buch

Herschrijven software

Bericht door buch »

Hallo, sinds kort heeft m'n dealer Arie Molenaar de epron van m'n DL 650 herschreven. Ik heb een K5, die hebben ze op de testbank gezet, alle dipjes eruit gehaald dmv het herschrijven van de epron. Dit gebeurd via een PC programma van Yoshimura.

Dit schijnt ook al op een andere soes te zijn gebeurd bij hun, maar ik ben benieuwd of op dit forum meer mensen dit hebben gedaan.

De DL heeft nu een heel mooie vermogens grafiek en rijdt soepeler.
Zodra ik meer bevindingen heb meld ik het hier wel ff.

Groeten Buch (zit helaas door drukte niet zo actief op dit forum)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ik heb mijn DL 1000 op een testbank gehad waarbij ze de injectie en ontsteking aangepast hebben.
Hij rijdt nu een stuk soepeler en pakt beter op in laag/midden gebied.
Aanleiding om dit te doen was de bekende hik onder de 3000 rpm.
Benzine verbruik is licht gestegen, was 1:18, nu 1:16/17
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

idem als hunter6, bij Hoegee. verbruik van 1: 15 naar 1:12,5. nu met mooi weer en lang stuk 1:13.5
Nu loopt ie mooi soepel in 3 50 km/u, prima toch?
overigens onderin rijker maar midden en hoog armer gezet?!?!
naja, hij loopt als een gek nou :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi,

Van de 1000 hebben we natuurlijk veel vaker gehoord dat dit gebeurt, of eigenlijk noodzakelijk is om het 3K-toeren-hik-probleem op te lossen.

Van de 650 heb ik er nog niet eerder van gehoord. Ik neem aan dat ze meetresultaten hebben laten zien van de situatie voor en na?

In welke range hebben ze de instellingen aangepast?
Had het nog effecten op de emissie, of is die niet gemeten?

Ik ben wel benieuwd of, net als bij de 1000, het verbruik na deze actie (erg) toegenomen is.

Leo
Pfrijn

Bericht door Pfrijn »

Op 9 aug jl. bij Hoegee geweest om de zaak eens netjes te laten afstellen. De arme fiets had er net 2200 km op zitten. Het grootste ongenoegen was het rijden in de stad in het listige 2500-4500 toeren gebied en de daarbij heftige reacties op het openen en sluiten van de gaskleppen. Het al dan niet gasgeven zogezegd.
Zelf had ik al irridium bougies gemonteerd en gelijk bij het starten en stationair lopen was het verschil tussen de oude en nieuwe pitten voel- en hoorbaar. Een stuk rustiger en een mooie ronde stationaire loop. Met het rijden het zelfde gevoel. Maar of dat nou echt zo was of dat ik het graag wilde omdat die pitten 17.50 per stuk kosten :roll: ....!!!! En er gaan er tegenwoordig 4 in een 650K7.

Bij Hoegee gelijk een BMC F1 filter er in laten zetten. Op de bank werd het geheel duidelijk. Stotteren bij de lagere "stadse" toerentallen en de reacties op de gashandle. Dankzij de, door de heer Hoegee zelf, toegepaste toverspreuken en veranderde bezweringen in de ECM, loopt het ding als een kogel, en reuze soepel in de stad. Tussen de 2000 en 4500 toeren het mengsel wat rijker en van 5750 tot 9500 wat armer.

Er is 0.5 HP bijgekomen verschoven van 8506 naar 8512 rpm en max koppel gelijk gebleven, alleen verschoven van 6278 naar 6127 rpm.
De koppel- en vermogenskromme zag ar al fantastisch mooi uit werd mij door heer Hoegee bevestigds en daar is ook niets aan gedaanTussen de 4000 en 7750 rpm komt het koppel niet onder de 60 Nm daarna mooi vlak naar beneden tot 45 Nm bij 10.000 rpm.
Vanaf 7000 rpm is er 60 hp voorhanden en dat eindigd bij 1000 rpm ook weer op 60 hp. alles daartussen verloop met een mooie gelijkmatige boog.
De weg er naar toe is bijna lineair.
Niks aan veranderen dus.

Benzineverbruik niet echt op gelet. Daar ik erna veel wisselende afstanden onder zeer wisselende omstandigheden heb greden is het niet echt representatief wat ik er doorgestookt heb. Ik schat zoiets van 1:18. Maar niet echt interessant zolang het daar omtrend blijft vind ik het prima.
Dit alles voor de liefhebbers.

Het grootste genoegen is het rijden. soepel onder alle omstandigheden. Zwaar beladen, alleen, samen, in de stad of op de buitenweg. Ik heb het allemaal uitgeprobeerd.
Het ding rijdt nu echt zoals iedere Strommer het zou willen (denk ik)
Het kost een paar centen maar dan hebbie ook wat. Eenmalig een leuke rit naar Hoegee met een perfecte service en behandeling voor 105 Euro en nog een 100 Euro voor het filter met 4 bougies en een beetje BTW.
Het filter en de bougies is voor de komende tig duizend km en de afstelling voor de rest van z'n leven duss...

Al met al heeeeel blij met alles en nog meer met het rijden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Kun je die grafieken mischien inscannen en hoeveel kost zo'n update ongeveer?
Ik merk trouwens dat de aan-uit-reacties voornamelijk bij een koud blok optreden, maar een iets soepeler (en hopelijk sterker) blok zou ik ook wel willen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Hunter6 schreef:Ik heb mijn DL 1000 op een testbank gehad waarbij ze de injectie en ontsteking aangepast hebben.
Hij rijdt nu een stuk soepeler en pakt beter op in laag/midden gebied.
Aanleiding om dit te doen was de bekende hik onder de 3000 rpm.
Benzine verbruik is licht gestegen, was 1:18, nu 1:16/17
Hee Hunter6: waar rijd jij normaal? op de snelweg, in de file woonwerk, of veel op buitenweggetjes en flink aan het gas hangen ( :oops: ahum)?
je hebt wel een formidabel verbruik in mijn ogen....

snap dat toch niet, mijn volvo d5 automaat rijdt gemiddeld 1:15 op diesel (!!!), veel snelweg en gem. 130 kpu, vakantie idem verbruik maar vaak 140-160 kpu, en mijn KLV zuipt 1:11 (160 kpu 2 man bagage) tot 1:15 ( :D ) bij 120-130.....
die auto weegt dik 1600 kg....
die motor inbouwen misschien in mijn klv???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Pfrijn

Bericht door Pfrijn »

Dyrck schreef:Kun je die grafieken mischien inscannen en hoeveel kost zo'n update ongeveer?
Ik merk trouwens dat de aan-uit-reacties voornamelijk bij een koud blok optreden, maar een iets soepeler (en hopelijk sterker) blok zou ik ook wel willen.
Het afstellen met de bijbehorende testruns op de bank bij Hoegee is een vaste prijs van 125.-- Euro
Luchtfilter 80.-- Euro (een dure jongen)
4 x irridiumbougie 50.-- Euro (aanbieding bij Motozoom)
Alles incl BTW

Van de grafieken heb ik net een scan gemaakt. Ben alleen nog even aan het kijken hoe ik die naar je toe kan krijgen. Hier op het forum ziet het er niet erg duidelijk uit. Heb nog niet de mogelijkheid van ttachements gevonden anders dan het "Photobucket" gedoe.
Anders je mailadres opgeven dan stuur ik een pdf per mail
Groet
Peter
Afbeelding

http://i171.photobucket.com/albums/u319 ... r80001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ik had ook last van het stotteren en zelfs 4 keer afslaan op 1 dagje toeren. Heb nu 6000 km op de klok en begon daar aardig van te balen.
Had 300 km geleden een K&N luchtfilter erin gedaan en de motor begon nog rauwer te lopen.
Heb een afspraak gemaakt bij Hoegee Motortechniek.
Ze hadden het met de racerij erg druk en kon eigenlijk pas over een week of 3 a 4. Maar toen ik mijn probleem vertelde hebben ze een gaatje voor me gemaakt en kon al een paar dagen later komen. Ben afgelopen 29-4-2008 geweest en Marc Hoegee heeft zelf mijn motor op de testbank afgesteld. Man wat een verschil. Geen stotteren meer en afslaan ook al niet meer en wat reageert ie lekker op het gas. In zijn zesde versnelling op de snelweg met 100 km/h even aan het gas draaien en hij knalt in 1 keer door naar de 180 km/h, niks inhouden of twijfelen gewoon gaan.
Dit had ik veel eerder moeten doen. En ik kan het iedereen aanraden.
Kosten 135 euro maar zijn geld waard.
Je word er goed ontvangen en het is een mooie schone zaak met een goede sfeer. Je bent er echt klant en geen nummer zoals in veel zaken.
Marc neemt de tijd voor je en je kan er zelfs bij kijken hoe hij het doet.
Ik ben in iedergeval een ervaring rijker en ook een goede fiets rijker geworden. En die jongens weten wat ze doen.

Groeten,
Richard :-)}
Pfrijn

Bericht door Pfrijn »

ZilverStrom schreef:Heb een afspraak gemaakt bij Hoegee Motortechniek.
.
Marc neemt de tijd voor je en je kan er zelfs bij kijken hoe hij het doet.
Ik ben in iedergeval een ervaring rijker en ook een goede fiets rijker geworden. En die jongens weten wat ze doen.

Groeten,
Richard :-)}
Goed hè. Beter dan al dat gedoe met kastjes etc.

De mijne loopt nog steeds als een kogel. Bij ieder toerental en in iedere versnelling
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De mijne begint al een tijdje steeds rauwer te lopen. Ook stijgt het verbruik steeds meer.
Aankomende zaterdag wordt de dame dus maar weer eens onderworpen aan een kijkoperatie bij SF racing in Borne. :P
Renevw

Bericht door Renevw »

Even een late reactie.. Ik heb vandaag een afspraak bij Hoegee gemaakt voor 7 Juni ook erg laat ivm races. De vorige eigenaar van deze motor (DL1000) gaf aan dat hij er al het eea aan had laten doen bij zijn dealer. Echter toch stottert hij nog en heeft hij bij een constantie snelheid nog wellis zoiets van ik wil niet of weet het niet :P. Ik heb ook dat bij tussen gas de motor wel eens afslaat. Ik heb zelfs al en backfire gehad en de inlaat van 1 van mijn cilinders lag er na een grote knal van af. Na veel gesleutel heb ik hem er wel weer opgekregen maar het is natuurlijk afwachten wanneer het weer mis gaat.
Ik heb inmiddels sinds vorige week mijn nieuwe Laser Duotech eind dempers gemonteerd. IK had een hele stille hoop dat dit enigsinds zou gaan helpen maar niet.
Nu ga ik hem dus met de nieuwe uitlaten opnieuw laten afstellen bij Hoegee zodat ik er gewoon in 1 keer voor 1 bedrag van af ben.
De enige vraag waar ik nu nog mee zit is: omdat ze er uiteindelijk iets meer vermogen uit kunnen halen, vraag ik mij af of een K&N filter nog zolen aan de dijk zet.
Ik vraag me overigens ook af of er nog een soort keuze is qua afstellen? sportief rustig e.d.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

renevw schreef: Ik vraag me overigens ook af of er nog een soort keuze is qua afstellen? sportief rustig e.d.
de mijne ging wat meer verbruiken na Hoegee, dit gemeld, en ze konden het wel ' iets' verbeteren, maar nooit meer gedaan eigenlijk.
ze gaan hem gewoon optimaal afstellen, en of jij daarna dan eens sportief of juist toeristisch gaat rijden, hangt toch helemaal van jezelf af?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Ik mag me 24 mei om 9.00 uur bij Hoegee melden.

Ik ben benieuwd. Ook naar het verbruik. Vandeweek een tank leeg gereden in een paar uur: 30 km in de Eifel getoerd en toen via snelweg met 140 op de teller naar huis. Verbruik: 1:16,2
Normaal haal ik 1:13 en dan mag ik blij zijn. En ik rij echt niet als een idioot. Ik schakel tussen de 4000 en 4500 tpm meestal.
Renevw

Bericht door Renevw »

Het gebruik maakt mij in dit geval totaal niet uit. Ik rijd deze motor alleen voor de lol niet echt voor het zuinige. En inderdaad het is net hoe je zelf rijd, maar ik vraag mij af of hij bijvoorbeeld feller of juist minder fel afgesteld kan worden. Ik rijd er vaak een beetje sportief mee ( niet zuinig dus :P ) niet racen ofzo maar haal hem graag af en toe flink door. Een beetje fel zou ik dus niet erg vinden zegmaar.
Maar aan de andere kant heb je ook gelijk, ze stellen hem gewoon zo optimaal mogelijk af. Ze halen er het beste uit dan. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd. Ik ben afgelopen maandag van Rotterdam naar friesland geweest zelfs even tot aan groningen toe. Ik was wel bang om te vaak tussen gas te geven waardoor hij weer stuk zou kunnnen gaan.
Blueberry

dit kun je ook gebruiken (wel even werk)

Bericht door Blueberry »

http://11109.rapidforum.com/topic=120274859027" onclick="window.open(this.href);return false;
Renevw

Bericht door Renevw »

Ja die ken ik :D In de tijd dat ik dat aan het maken ben en de tijd dat ik mijn motor thuis in de garage afgesteld heb, heb ik al dubbel en dwars terug verdiend als ik bij hoegee geweest ben gok ik :D .
Wel Bruut als je een beetje handig bent in het afstellen en je bouwt het permanent in. Dat je gewoon een compleet regelkastje onder je buddy hebt zitten.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Als je er een paar maakt, kun je er mischien nog wat strommers (tegen kostprijs) happy maken.

Mij wel in ieder geval :D
Diffie

Bericht door Diffie »

Heb vandaag ook een afspraak bij Hoegee gemaakt. Omdat het voor mij ook op een doordeweeksemiddag kan, kan ik er op 27 mei al terecht!!
Ben erg benieuwd of het dit keer gaat lukken, omdat de vorige keer mijn inlaatrubber er niet goed op bleek te zitten waardoor ze hem niet goed af konden stelllen.
Vorige week zijn er wederom nieuwe inlaatrubbers opgezet (kosten 273 euro :shock: ) Nu maar hopen dat het 27 mei alsnog goed gaat komen!!

Ik hou jullie op de hoogte !

Gr. Simon
Renevw

Bericht door Renevw »

Mazzelaar!! Ik ben erg benieuwd naar je ondervindingen. Maar je inlaat rubbers zouden niet goed zitten? De mijne van de bovenste cilinder is er eens afgeschoten die heb ik zelf weer terug gezet een goed aangedraaid. Ik heb ook gelijk de naar voren uitstekende cilinder gecontroleerd. Waarom zijn ze bij jou eens vervangen? Kon je duidelijk zien dat ze niet goed meer waren want daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.
Heb jij verder nog bijzonderheden op je motor zoals uitlaten en of ander luchtvilter?
Diffie

Bericht door Diffie »

Volgens mijn dealer zijn de inlaatrubbers nadat ze er afgeschoten zijn niet meer te gebruiken omdat ze dan uitgerekt / uitgelubberd zouden zijn. De mijne zijn inmiddels al 3 keer vervangen! (2 keer onder garantie en 1 keer na de garantie, wat mij dus 273 euro kostte.)
Op mijn DL1000 van 2005 heb ik 2 Bos dempers een BMC luchtfilter en sinds kort Irridium-bougies zitten.
Vanwege het bekende stotteren tussen de 3000 en 4000 toeren en enkele backfire knallen als ik minder gas geef, wil ik hem dus door Hoegee laten afstellen in de hoop dat tie dan eindelijk echt soepel rijdt.
Wat ik wel erg vreemd vind is dat tie steeds zuiniger gaat lopen, had eerst een verbruik van 1:13 en sinds enkele maanden zit ik nu rond de 1:16, met als uitschieters van 1:18 (afgelopen weekend zelfs 1:19 in het Duitse Sauerland) Dit heeft tie in de 2 voorgaande jaren nog nooit gehaald!!
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Ik kom net van Giessen vandaan.
Mijn DL1000 heeft daar de 12.000 beurt gehad en is tevens op de bank geweest om hem beter af te stellen.

Resultaat: VETTE SHIT ZEG!

Marc zelf heeft zelf mijn DL onder handen genomen en daarna de bank op. Ik mocht overal bij zijn en gezellig staan ouwehoeren.
Onderin stond ze te arm en bovenin te rijk.
Ze gaat nu als een kogel. Het lijkt alsof je aan een elastiek zit.
Een nieuw luchtfilter en nieuwe bougies doen natuurlijk wonderen en er zal ook wel wat tussen de oren zitten, maar ik heb echt een nieuwe (andere) motor terug. Het loopt gewoon over het hele toerenbereik zoveel mooier!

Echt een aanrader voor iedereen. Buiten dat, is het ook een hele fijne zaak. Gezellig, geen gezeik en hart voor de motor (en klant)

Cijfermatig:
96,4 pk bij 7795 rpm aan het achterwiel (bijna 2 pk winst)
100 Nm bij 4225 rpm
Totale kosten: € 291,24
Diffie

Bericht door Diffie »

Afgelopen dinsdagmiddag bij Hoegee geweest om mijn DL 1000 op de testbank te zetten en af te stellen. Marc start mijn motor om hem naar de testbank te rijden en begint gelijk fronsend te kijken en te luisteren......
blijkt dat mijn achterste uitlaatpakking die vlak boven de Lambdasonde zit te lekken, waardoor er dus valse lucht aangezogen wordt en hij hem dus niet kan afstellen :(
Vind het echt verbazend dat hij dat gelijk hoorde, had het zelf (nog) niet gemerkt.
Maar al met al had het dus geen nut om hem op de testbank te zetten.
Heb nu nieuwe pakkingen besteld en ga deze ws van het weekend vervangen en daarna een nieuwe afspraak maken bij Hoegee.
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Diffie schreef:Afgelopen dinsdagmiddag bij Hoegee geweest om mijn DL 1000 op de testbank te zetten en af te stellen. Marc start mijn motor om hem naar de testbank te rijden en begint gelijk fronsend te kijken en te luisteren......
blijkt dat mijn achterste uitlaatpakking die vlak boven de Lambdasonde zit te lekken, waardoor er dus valse lucht aangezogen wordt en hij hem dus niet kan afstellen :(
Vind het echt verbazend dat hij dat gelijk hoorde, had het zelf (nog) niet gemerkt.
Maar al met al had het dus geen nut om hem op de testbank te zetten.
Heb nu nieuwe pakkingen besteld en ga deze ws van het weekend vervangen en daarna een nieuwe afspraak maken bij Hoegee.

Zei Marc nog wat? Ik had hem zaterdag nog wel verteld dat er binnenkort nog iemand van het forum zou komen.
Diffie

Bericht door Diffie »

Nee, hij heeft verder niet zoveel gezegt.
Hij ging wel gelijk kijken of ze de betreffende pakking in voorraad hadden, maar helaas was dat niet zo. Heb het idee dat hij hem anders gelijk vervangen had. Helaas hadden ze hem niet.
Renevw

Bericht door Renevw »

Hornikx schreef:
Diffie schreef:Afgelopen dinsdagmiddag bij Hoegee geweest om mijn DL 1000 op de testbank te zetten en af te stellen. Marc start mijn motor om hem naar de testbank te rijden en begint gelijk fronsend te kijken en te luisteren......
blijkt dat mijn achterste uitlaatpakking die vlak boven de Lambdasonde zit te lekken, waardoor er dus valse lucht aangezogen wordt en hij hem dus niet kan afstellen :(
Vind het echt verbazend dat hij dat gelijk hoorde, had het zelf (nog) niet gemerkt.
Maar al met al had het dus geen nut om hem op de testbank te zetten.
Heb nu nieuwe pakkingen besteld en ga deze ws van het weekend vervangen en daarna een nieuwe afspraak maken bij Hoegee.

Zei Marc nog wat? Ik had hem zaterdag nog wel verteld dat er binnenkort nog iemand van het forum zou komen.
Volgende week nog 1 :D . Maar dat is wel balen zeg dat hij lekt. Dat zijn net van die dingetjes die je niet hoort als je oordoppen in hebt. Als hij lekt zal je dat misschien ook wel merken straks in het rijden als dat opgelost is En hij goed afgesteld is.
Diffie

Bericht door Diffie »

Het enige wat ik van die lekkende uitlaatpakking gemerkt heb is kleine backfire knalletjes als ik het gas dichtdraai en de motor daarna onder de 4000 toeren komt.
Tevens is mijn DL 1000 nog nooit zo zuinig geweest (1:19,8 km) maar of dat door die lekkende pakking komt durf ik niet te zeggen.
De bekende dipjes tussen de 2500 en 4000 toeren heeft ie eigenlijk altijd wel gehad.
Ben dus idd erg benieuwd hoe die straks rijdt als de pakking vervangen en de motor (eindelijk) goed afgesteld is.

Succes volgende week met het afstellen op de testbank en hou ons op de hoogte!!

gr. Simon
Renevw

Bericht door Renevw »

Ok,
Ik ben afgelopen zaterdag dus ook even langs geweest. Hij heeft wat test runs gedraaid en uiteindelijk is hij over het hele toerental gebied ietsjes armer afgesteld.
Ik ben na de afstel beurt meteen door gereden naar friesland, omdat de motor al warm was heb ik stevig door gereden en lekker geaccelereerd. De motor leek goed te rijden vooral na de 5 6000 toeren gaat het nu lekker door. Echter zondag ochtend ben ik nog een stuk gaan rijden, de motor was natuurlijk nog koud dus heb eerst lekker rustig gereden vroeg geschakeld e.d. Zo kwam ik er tijdens het rijden achter dat wanneer ik ongeveer tussen de 3500 en 4500 toeren heel rustig gas geeft de motor begint te stotteren. Als ik van af de 3500 4000 toeren gewoon stevig doorhaal loopt hij er wel door heen maar als bijvoorbeeld met mijn vriendin rustig wil optrekken zonder dat ze zich beet hoeft te houden sputterd hij. Optie is dan dus terug schakelen zodat je boven de 4000 toeren komt of in 1 keer meer gas geven. Dit toerental kom je overigens ook in terug bij de 120 in O/D van af dat punt kon ik voorheen ook goed accelereren maar daar begint hij nu dus ook te stotteren.
Afijn ik heb dit verhaal ook gedaan bij Hoegee en aangegeven dat het eigenlijk meteen al was. Ik mag terug komen om het euvel er uit te halen. Helaas is aankomend weekend weer een race weekend dus ik moet wachten tot de 21e.
Ik laat nog weten wat hiervan de uitkomst is. ik ga in iedergeval even een testrond je doen want ik kon nu dat dode punt zo opzoeken.


Test run op de tesbank.
wr450f'05

Bericht door wr450f'05 »

de 21e is mijn motor ook aan de beurt, heb ook een afspraak gemaakt om wat oneffenheden eruit te laten halen.
Renevw

Bericht door Renevw »

Zo,

Ik ben gister dus langs geweest en heb uitleg gedaan van mijn ondervindingen. Ze hebben hem op nieuw op de bank gezet en opnieuw naar de verhouding gekeken. Bij de 4000 toeren zijn er wat aanpassingen gedaan en ik heb een testritje gemaakt. Ik merkte het verschil meteen ik kan nu goed rustig accelereren van af 3500 toeren. Ik reed ook niet graag een rotonde meer op dus heb de rotonde van af de N weg ook even onveilig gemaakt :twisted: paar rondjes gereden beetje gespeeld met het gas. Hij stottert nu absoluut niet meer en doet geen onverwachte dingen meer. Verder reed hij al goed. Al met al rijd hij heerlijk nu!! Ze legden ook nog uit dat de 1000 cc's de weinige zijn die nog wel eens terug komen omdat deze er erg gevoelig voor zijn. Vaak is het zoeken naar wat de klant wij fijn vinden rijden.
René19721972

Bericht door René19721972 »

Naar aanleiding van dit draadje zou ik willen weten of er verbetering valt te behalen voor mijn DL 650 uit 2006.
Ik lees alleen veel over de 1000 versies, een enkele 650.
Zelf heb ik een 650, heeft iemand ervaring wat de verbetering bij een 650 zou kunnen zijn?

alvast bedankt.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Misschien kun je er een 1000 blok inzetten :lol:
Fred

Bericht door Fred »

blueberry schreef:Misschien kun je er een 1000 blok inzetten :lol:
:worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
René19721972

Bericht door René19721972 »

Ook een idee, bij deze mijn rek. nr. om te doneren:
140503692 :roll:
Vongole

Bericht door Vongole »

Bij SF Racing in Borne bieden ze nu een complete set aan voor DL1000:

Re-mappen
Aanpassen lambdaregelsysteem (zonder dummy, anders 20 euro per dummy extra) (dummy is volgens mij alleen nodig vanaf 2007 model)
Aanpassen PAIR systeem
2 x montage Iridium bougies
1 x montage K&N Sportluchtfilter
Synchronisatie gaskleppen
voor 325 euro, zie: Marktplaats advertentienummer: 186762026

Ik heb het zaterdag laten doen, ik was de eerste met deze complete set in 1 keer zeiden ze.
Mijn DL1000 stond zeer arm. Lucht/brandstof verhouding moet idealiter 13 zijn, bij mij was dit in het toerengebied tot 6000 toeren ca. 16.
Lambdaregeling is uitgezet.
PAIR systeem is dichtgestopt.
Het duurde wel langer dan verwacht. In rustig tempo met een koffiepauze zijn ze er 4 uur mee bezig geweest voor 325 euro.

Ik heb zondag een tocht gemaakt van ruim 100 kilometer over kleine wegen in Twente. Wat een verschil!! Kan nu bij veel lagere toerentallen rijden. Gewoon rustig tuffen bij 2500 toeren is geen enkel probleem meer. Ik hoef nu pas terug te schakelen als ik onder de 2000 toeren kom, dan gaat de ketting klapperen.
MarcT

Re: Herschrijven software

Bericht door MarcT »

buch schreef:Hallo, sinds kort heeft m'n dealer Arie Molenaar de epron van m'n DL 650 herschreven....
eeprom

Electrical
Erasable
Programmable
Read
Only
Memory

:wink:
Vongole

Bericht door Vongole »

Vongole schreef:Bij SF Racing in Borne bieden ze nu een complete set aan voor DL1000:

Re-mappen
Aanpassen lambdaregelsysteem (zonder dummy, anders 20 euro per dummy extra) (dummy is volgens mij alleen nodig vanaf 2007 model)
Aanpassen PAIR systeem
2 x montage Iridium bougies
1 x montage K&N Sportluchtfilter
Synchronisatie gaskleppen
voor 325 euro, zie: Marktplaats advertentienummer: 186762026

Ik heb het zaterdag laten doen, ik was de eerste met deze complete set in 1 keer zeiden ze.
Mijn DL1000 stond zeer arm. Lucht/brandstof verhouding moet idealiter 13 zijn, bij mij was dit in het toerengebied tot 6000 toeren ca. 16.
Lambdaregeling is uitgezet.
PAIR systeem is dichtgestopt.
Het duurde wel langer dan verwacht. In rustig tempo met een koffiepauze zijn ze er 4 uur mee bezig geweest voor 325 euro.

Ik heb zondag een tocht gemaakt van ruim 100 kilometer over kleine wegen in Twente. Wat een verschil!! Kan nu bij veel lagere toerentallen rijden. Gewoon rustig tuffen bij 2500 toeren is geen enkel probleem meer. Ik hoef nu pas terug te schakelen als ik onder de 2000 toeren kom, dan gaat de ketting klapperen.

Toevoeging: Het verbruik lijkt na de eerste keer tanken niet anders: heb de tank na remappen leeggereden met een verbruik van 1:15,6
Strompel

re-mappen

Bericht door Strompel »

Ik had er ook genoeg van. Mijn DL 1000 had ook kuren zoals het afslaan van de motor en slecht optoeren in het 3000 tpm gebied. Ben afgelopen zaterdag ook naar Borne geweest en werkelijk, alsof een extra cilinder is geplaatst. Fijn optoeren, geen gebok en snelle acceleratie. Ik heb alleen laten re-mappen, maar ga deze winter zelf beurt uitvoeren en plaatst dan de bougies en het luchtfilter zelf, kan ik daarna bij SF Racing alleen de juiste afstelling laten verzorgen. Bij Sf goede uitleg gekregen over de verrichte handelingen en een uitdraai meegekregen. Toppie.
Mijn verbruik is bij precies 200 km te hebben gereden 1:16,6. Netjes.

Aanrader!
Jan uit K'nie

re-mappen

Bericht door Jan uit K'nie »

HEB VORIGEWEEK 1000 KM BEURT LATEN UITVOEREN BIJ MOTORPORT WORMERVEER DAAR KONDEN ZE NIKS DOEN AANHET HOESTEN EN PROESTEN ONDER DE DRIE DUIZEND TOEREN.
iK HEB WEL HET TELEFOONNUMMER VAN NIMAG TE VIANEN GEHAD EN DAAR VANOCHTEND GEWEEST HET TOERENTAL STOND TE LAAG MOET MIN 1200 TOEREN ZIJN I.V.M LICHTE KRUKAS EN HIJ IS GEREMAPT ONDERIN MEER BRANDSTOF EN JA HOOR GEEN ZIEKTE BEELD MEER GOED OPPAKKEN ONDERIN.
VOLGEN JAAR MAAR KIJKEN VOOR ANDER LUCHTFILTER EN UITLATEN.
iK HEB VANDAAG BEVERSTROM GESPROKEN BIJ MOTORPORT EN DIE HAD LAZERS ER ONDER JA DAN HOOR JE HOE STIL DE STANDAARTPIJPEN ZIJN.

GR UIT K'NIE JAN
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

@Strompel: wat heb jij aan pk's en Nm's ???

mijn uitdraai laat zien 97.6 Pk/7867 en 103 /Nm/4215.
maar het koppelverloop zegt nog meer: al 95 Nm bij 3250 tpm :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Vongole

Bericht door Vongole »

peterzeeland schreef:@Strompel: wat heb jij aan pk's en Nm's ???

mijn uitdraai laat zien 97.6 Pk/7867 en 103 /Nm/4215.
maar het koppelverloop zegt nog meer: al 95 Nm bij 3250 tpm :D
Ik heb me laten vertellen bij SFracing dat deze uitdraai heel erg makkelijk te beinvloeden is.
Het motormanagementsysteem drukt het vermogen bij een warme motor om de temperatuur niet teveel op te laten lopen.
Als je nu de motor op de rollerbank goed warm laat lopen dan is alle olie lekker "dun" en heeft de motor meer vermogen. Dan is echter de temperatuur te hoog. Zet je de motor dan uit en de ventilatoren van de rollerbank vol op de radiateur dan koelt de koelvleistof enorm af terwijl de motor nog warm is.
Als je hierna een vol-vermogen test doet zou dit zo 10 pk kunnen schelen.

Wat zegt een maximum vermogen dan nog?

Maar ik wil ook wel even op de uitdraai kijken wat deze waarden zijn.


Ok, ik heb de waarden:

92,2 pk@7984 tpm
98 Nm@4279 tpm

Al 95 Nm bij 3250 tpm
Renevw

Re: Herschrijven software

Bericht door Renevw »

Om een beeld te geven bij hoe ze je motor afstellen, voor het geval je dat nog niet had natuurlijk!

Dit is mijn strom die afgesteld word.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E_iw1GZNl2k[/youtube]

Best een kabaal trouwens :worship:
Plaats reactie