choke werkt niet........?!?!

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

choke werkt niet........?!?!

Bericht door Stroompje »

Vandaag voor het eerst na mijn 12000 beurt op mijn Strom naar mijn werk gereden en bij het starten van morgen 07.00 uur bij een graad of 7..........iets raars :arrow: na het starten bleef mijn Strom op 1100 toeren hangen en draaide eigenlijk perfekt .......zonder choke , zo leek het.

De motor bleef ook na een paar keer aan het gas te draaien, niet meer of minder toeren maken stationair......... hij pakte goed op bij het wegrijden, spartelde echt niet tegen.......

Bij het naar huis gaan het zelfde.............. hoe kan dat nu bij deze buitentemperaturen :?:

Ik zal morgen mijn dealer eens bellen........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Scottie

Bericht door Scottie »

Je motor heeft geen choke, maar verhoogd stationair.
Mischien is dat de reden :?
Yippy

Bericht door Yippy »

Het lijkt er op dat de Strommies last hebben van de wat koudere temperatuur. Toen ik vanavond terug naar huis reed ging ik bijna ten gronde omdat Meneer na een korte bochtje en midden in het volgende korte bochtje (direct na vertrek) totaal dienst weigerde. Hij had een ernstige hik waarna hij later gelukkig weer goed oppakte en geen kuren meer vertoonde.

Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan op het moment dat het echt koud gaat worden.....
Yippy

Bericht door Yippy »

Scottie schreef:Je motor heeft geen choke, maar verhoogd stationair.
Mischien is dat de reden :?
Wijsneus
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké verhoogd stationair.......... maar waarom werkt dat dan niet ...voor de beurt altijd ff op zo'n 2000 toeren.
De A-Techneute......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Scottie

Bericht door Scottie »

Is moeilijk te zeggen.
Als het luchtfilter vervangen is, zou het kunnen zijn dat de motor zijn ideale mengsel kreeg op dat moment. Koudere lucht is rijker. Dus zal het mengsel beter zijn. Je motor loopt het mooiste als het mistig is. Jammergenoeg is dat niet het moment om te kijken hoe hard hij loopt en hoe snel je kan optrekken.

Je computer voor de inspuiting krijgt een aantal signalen. Aan de hand van deze signalen wordt bepaald welke hoeveelheid benzine ingespoten gaat worden. In de computer zit een geheugen met een inspuitgrafiek. Deze grafiek wordt geprogrammeerd.

Sensoren die de luchthoeveelheid meten (debiet), de temperatuur van de lucht, temperatuur van het blok, stand van de gasklep (hoeveelheid gas jij geeft), toerental en uiteindelijk de lambda sonde zijn de gegevens die in de computer gestopt worden. (waarschijnlijk ook nog de luchtdruk)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

mooi al die metingen ..................maar na het vervangen van het luchtfilter moet hij z'n geheugen dus weer ff opfrissen (defragmenteren :arrow: format :arrow: instal,of zo :wink: )

:? eh ...........ik rij wel langs mijn dealer in Barneveld, zij hebben er voor gestudeerd hoop ik ...........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Toontje

Bericht door Toontje »

Stroompje schreef: :? eh ...........ik rij wel langs mijn dealer in Barneveld, zij hebben er voor gestudeerd hoop ik ...........
Waarom? Hij doet het toch prima?!
MacB

Bericht door MacB »

Idd, als hij goed draait en je merkt geen enkel probleem dan kan hij beter op 1100 toeren draaien ipv op 2000 = beter voor uw geldbeugel. :wink:
Als het wat kouder wordt zal hij wel naar de 2000 gaan.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Moet mijn Strom toch een nachtje ter observatie "opgenomen" worden.....de monteur mompelde die over vacuum.......... :? :roll: .......... en ik ben naar huis gestuurd op een Bandit 600S die net 1000km. er op heeft zitten.

Wel een leuke bromfiets........ ik hoef dus niet op mijn fiets naar 't werk morgen...........maar ruilen .........nee echt niet :!: :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik doe het al jaren met een Bandit 1949, en geen enkel probleem :D
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hij is weer thuis en het electronisch verhoogde stationair is weer afgesteld op de juiste waarde....... is mij uitgelegd 8)

Hij startte vanmiddag inderdaad weer ff rond de 2000 toeren en zakte daarna af naar de 1100 , morgenvroeg de ultieme test.
Hopelijk is het euvel goed verholpen en kan ik mijn Strom weer genezen verklaren :!:

@ Bandit,
pfff wat een verschil........ zo'n Bandit en een Strom :arrow: toch maar mooi mazzel dat jij met beide plezier hebt :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb anderhalf jaar een Bandit 600S gehad. Ik vind het een prima fiets, maar mijn rijgedrag werd er wel wat heftig door. Hoge toeren lokken uit tot jagen. Verder vond ik hem nogal veel trilling hebben en verder is het een carburatorfiets tegen een injectiefiets met uitgebreide electronische regeling. En dat merk je ook wel. Starten was ook wel eens een probleem. En verder is hij een stuk roestgevoeliger.

Maar opzich een goede motor, maar absluut niet vergelijkbaar met de Strom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ IH,

Klopt wat een toeren maakt de Bandit en de spiegels zijn bij wat hogere snelheden niet meer te gebruiken, en de rijwind.............. bij het snelweg rijden vandaag kreeg ik de indruk dat mijn armspieren aardig getraind werden..........

Tja en dat starten met een handchoke is dus ook niets voor mij.......ik stond vanmiddag ook te "mutsen" om hem aan de praat te krijgen :oops: :oops:

Stuurde wel strak, moet ik zeggen........en schakelde erg soepel..........
maar.................. toch maar weer gauw ingeruild........ :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Stroompje op do 04-11-2004, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ben nu met de Strom ook een stuk rustigere rijder. Past beter bij m'n leeftijd en houdt me hopelijk gezonder.

En die spiegels kan ik me ook nog wel herinneren, dat zicht werd nogal vaag naarmate de snelheid steeg. Maar ik zou hem er nog wel naast willen hebben, maar dat trekt bruintje niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

geen choke

Bericht door Jan1966 »

Mijn DL650 heeft ook bij het starten geen verhoogd stationair toerental.
Als ik in het begin niet het gas erop hou slaat hij af.

Laatst heeft men bij de 6000 km beurt de koelvloeistoftemperatuursensor getest. Deze was in orde. Verder heeft men de stekkers schoon gemaakt.
Helaas doet mijn "choke" het nog steeds niet.

Wat was de exacte oorzaak dat de "choke" het bij jou niet deed?

Groeten van Jan uit Hoofddorp
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Jan,

tja het is al weer ff geleden en ik ben niet zo technisch aangelegd........ik weet nog wel dat er op de DL geen choke zit maar een verhoogd ingesteld stationair toerental(dat is het enige wat ik heb onthouden :? )
:arrow: en dat is dus 'gewoon' af te stellen..........dit zouden ze toch bij een beetje dealer moeten kunnen oplossen!
In Barneveld is dit gelukkig opgelost voor mijn Strom.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie