Koelvloeistof lekkage?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Biker

Koelvloeistof lekkage?

Bericht door Biker »

Vandaag merkte ik dat er koelvloestof op de grond druppelde, dit nadat de motor ongeveer 15 minuten stationair draaide omdat hij het in eerste instantie maar niet wilde doen. Zit er een overdruk op waarvan dit afkomstig kan zijn of moet ik me zorgen maken. Het tankje zit tot de F gevuld en kan ik me dus voorstellen dat hij het eruit gooit. Het is aan de linkerkant (kant van het koppelingshendel dus) van de radiateur en de vloeistof komt ergens van boven en loopt langs de zijkant weer naar beneden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Bij mij zit het tankje in koude toestand tot min gevuld. Toen ik eens een dealer hierop aansprak of er niet meer in moest, zei hij dat dit normaal was. Als je hem tot max vult, dan bestaat er een grote kans op overdruk en vloeistof verlies bij een hete motor.

Haal er eens iets uit.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Als het niveau niet boven de F van Full komt mag de motor er niets
uitgooien. Die F staat er niets voor niets en het tankje mag afgevuld
worden tot de F.

Een andere mogelijkheid is dat de radiateur een klein lekje heeft en
daar wat vloeistof uitgooit. Helaas zal dat kleine lekje snel groter worden
en zoals we allen weten kan een aluminiun radiateur niet gerepareerd
worden.

Vorig jaar september had ik ook een klein lekje wat een paar dagen later
een groot lek werd waar de koelvloeistof echt uitspoot.
Ik heb toen een nieuwe radiateur (+/- EUR 700,00) besteld en zelf gemonteerd.

ALs ik jou was zou ik eerst alle slangenklemmen contoleren en goed
in de gaten houden of de lekkage blijft.
Je kunt ook naar de dealer rijden en de radiateur onder druk laten zetten.


gr.
Richard
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Biker,
volgens mijn Stroom2 heeft mijn Blue-one het daar ook eens gehad ......daar achter het kuipdeel zit een slang....... :arrow: dus controleer daar de slangenklem :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Biker,

hoe is ut met de lekkage ??????????

Richard
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Dat probleem heb ik ook gehad; was net als bij Stroompje een slangenklem die te los zat.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Mijn 'blackstrom' had precies het zelfde zoals bij die van Stroompje... nog voordat de eerst 5000km er op zaten :arrow: Koelvloeistof lekkage :!:
Toch schrikken als dit op je vakantie in de dolomieten gebeurt.
:idea: Probleem was dan ook dat alle slang klemmen aangedraait konden worden. > we hadden dus een soort van shake down gehad, autosport term > na een aantal km moet je alles na lopen op los zittende schroeven e.d.

Groet,
Groet, Robert |
Fred

Bericht door Fred »

BlackstromNL schreef:Mijn 'blackstrom' had precies het zelfde zoals bij die van Stroompje... nog voordat de eerst 5000km er op zaten :arrow: Koelvloeistof lekkage :!:
Toch schrikken als dit op je vakantie in de dolomieten gebeurt.
:idea: Probleem was dan ook dat alle slang klemmen aangedraait konden worden. > we hadden dus een soort van shake down gehad, autosport term > na een aantal km moet je alles na lopen op los zittende schroeven e.d.

Groet,
Klopt, heb ik ook moeten doen.
En ieder schroefje kan je bij draaien
Biker

Bericht door Biker »

Daar ben ik weer na enkele drukke dagen. Na het ontdekken van de lekkage heb ik nog gewoon gereden en snap er niets van maar ik heb geen druppel meer gezien, wellicht was de motor de vorige keer dusdanig warm dat de druk wat hoger was dan normaal..
Plaats reactie